Gå til innhold

Sliter med svart-fargen på Nec 1770nx


Alph3z

Anbefalte innlegg

Jeg spiller en del, f.eks cs osv. Og jeg legger merke til at der det er mørkt, ser jeg rett og slett ingenting, pga det blir helt svart :ermm:

 

Og en kompis av meg, har en gammel lcd skjerm ( 2-3 år gammel )

og der er fargene helt normale ( det vil si at mørke områder blir ikke knall svarte )

 

Noen som har en løsning på problemet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville også sjekekt gamma-innstillingene. Hadde noe av det samme problemt på min 2080UX+. Konklusjonen min er at denne skjermen er sensitiv på gamma/kontrast, men når man først treffer rett så er det lite som overgår. Mulig 1770 er lik. Hadde i alle fall ingen problemer med testeksemplaret på gode innstillinegr.

Lenke til kommentar

der fikk jeg en del svar :thumbup:

 

Bruker DVI kabel...

Ikke kontrast eller brightness :w00t:

Gamma hjelper jo, men da må jeg ta det så fryktelig høyt for at det skal gå ann å se, og da er det jo ikke lenger grafikk igjen :no:

 

:hmm:

 

 

og gamma kan ikke stilles på skjermen :(

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
Jeg trur ikke det er noe galt med skjermen, men heller noen instillinger osv. Er bare at svartfargen er veldig sterj  :hmm:

Søskenbarnet mitt har samme problemet, mens mange av vennene mine har ikke det problemet  :nei:

 

Men tviler på at det er skjermen  :hmm:

Bare en tanke,men kan det da være et problem med driveren til skjermkortet ditt?

Jeg hadde dette problemet med mitt forrige skjermkort (ATI 9600XT).

I Doom3 så jeg nesten ingenting,det var alt for mørkt.Jeg måtte stille brightness på fullt for å spille det.Etter at jeg gikk over til Geforce 6800 ble plutselig Doom3 helt normal.

 

Edit:Kan legge til at når jeg hadde dette problemet så var det med en 19" CRT skjerm.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hadde eksakt samme problem... Flere som har det... Det er rett og slett 1770NX som sliter med sorte toner... Jeg likte ikke skjermen på grunn av det så jeg sendte den tilbake og koser meg stort med min gamle 17" crt fra nittentoogførr :p den klarer fint å vise sorte farger også kjører den 1280x1024@75hz istede for 60 :p blæ... jada jada ikke kom å fortell meg om dette med hz på lcd og crt jeg vet det jeg vet det :p det var bare for skoy!

Lenke til kommentar

hehe :thumbup:

Neida, jeg er veldig fornøyd. Trur det er mange som har misforstått meg, skjermen er ikke helt sort. Der det er sort, blir det sorte veldig "tydelig". Men ellers er skjermen rett og slett perfekt.

 

står en samsung syncmaster 957mb på det andre rommet, som jeg skal bruke som TV så fort jeg får ny shuttle og TV kort :thumbup: Men skjermen går ikke i retur nei ;)

 

Men trur kanskje det er noe i dette med ATI og GeForce.. for merkelig nok, har søskenbarnet mitt også mørke farger, og han har ATI kort.. kameraten min har geforce 6800le og da er fargene helt perfekte....

 

og så nå at Morten K har også geforce, og han hadde ikke problemer :hmm::hmm:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...