Gå til innhold

Problemer med Asus V9999GT kort


hansaj

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk et problem i dag da skjermbildet plutselig forsvant. Har et Asus V9999 GT kort og har ikke hatt problemer med det før nå. Har sjekket alle kabler og koblinger og alt er ok (alt sitter godt fast). Har følgende konfigurering:

 

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort

2 x 512 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM

+ noen harddisker og cd-rom

 

Alt dette står i et Chieftec miditower (360w)

 

Maskinen laget en lang pipelyd på et par av rebootene. Riklet litt i kortet og løsnet litt på skruen som holder det fast og da kom plutselig bildet tilbake. Det gikk så ca. 1 minutt og så begynte kortet å riste litt (regner med at det var pga. viften og at jeg hadde løsnet bitte litt på skruen) og så forsvant bildet. Jeg tok så løs en 80mm vifte og holdt den over skjermkortet og da holdt bildet seg stabilt. Fikk OS'et opp igjen og installerte Asus SmartDoctor for å se om viften ikke fungerte eller om temperaturen var for høy, men programmet viser en "normal" temp på ca 50 - 55 grader og viften fungerer helt ok i følge programmet. Testet den og den økte til over 4000 rpm uten problemer. Så jeg blir litt "shaky" av slike ting og lurer veldig på hva det kan være. Hva tror dere har skjedd? Kan jeg regne med at kortet er "toast" eller at det kommer til å bli det snart?

 

Alle tips og forslag mottas med stor takk

 

Mvh

HAJ'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Takk for at dere svarer meg :)

 

Så det er store muligheter for at kortet kan ha vært skrudd for hardt i?

Når det sies så er det en liten uke siden måtte ut med kortet for å bytte

en harddisk. Kanskje jeg skrudde det i for hardt da...

 

Kan det også være at viften ikke har fungert 100% (støv o.l.)??

 

Nå har i hvert fall maskinen vært oppe i 2 timer, har testet med HL2 og det

gikk kjempefint, 60 grader, 3700 rpm på viften (noe som er "normalt" for min maskin).

 

Har også sendt en epost til Asus for å se om de vet noe. Håper de svarer meg...

 

Mvh

HAJ'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...