Tafsen Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Heisann Eg holder på å lage eit adminsystem. Eg har fått til sjølve innlogginga, problemet er å få med seg passordet vidare. På dei andre sidene har eg lagt inn ein if/else statement der sida bare blir visst visst passordet stemmer. Men eg får ikkje med meg den variabelen videre. Anyone?
LoS Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 www.php.net/session-start I førsten av alle dokumenter.
Tafsen Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Skrevet 10. januar 2005 (endret) Hmm, skjønner ikkje heilt ka eg gjer feil. Side1: session_start(); if (empty($_SESSION['password'])) { $password = md5($_POST['password']); } else { $password = md5($_SESSION['password']); } $_SESSION['adminpw'] = $adminpw; I tillegg har eg seff definert variablane til adminpw og password Side2: <?php session_start(); if (md5($_SESSION['password']) == $_SESSION['adminpw']) { ?> <form action="addkinoaction.php" method="POST"> Namn på kino: <input type="text" name="tittel" /><br /> Alder: <input type="text" name="alder" /><br /> Sal: <input type="text" name="sal" /><br /> Tidspunkt: <input type="text" name="tid" /><br /> <input type="submit" value="Ok" /> </form> <?php } else { print ("Feil passord"); } ?> Noen som ser nokre feil? Endret 10. januar 2005 av rEaliTY
EirikO Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Er det ikke lettere å bare bruke en session? Men jeg tror denne linja lager trøbbel for deg: if (md5($_SESSION['password']) == $_SESSION['adminpw']) { Kan ikke se at $_SESSION['password'] har noen verdi? Etter en rask titt var det det jeg kom frem til... Du setter jo $password = md5($_SESSION['password']);, men $_SESSION['password'] har ikke noen verdi. Men jeg sjekekt raskt, så mulig jeg tar feil..
Tafsen Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Skrevet 10. januar 2005 if (empty($_SESSION['password'])) { $password = md5($_POST['password']); } else { $password = md5($_SESSION['password']); } Her får $_SESSION['password'] sin verdi. eg har variabelen $password på side1, men det er ikkje nødvendig å legge inn den for at dere skal forstå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå