asus1 Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 hei. Har akurat satt opp en trådløs forbindelse med naboen. Han bor ca 10 mtr fra meg, men signalet er litt dårlig. jeg har dette kortet innsatalert i min pc CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA, RP-SMA kontakt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301248&view=detailed Mitt spørsmål er som følger: Kan jeg forlenge kabelen med 3 mtr slik at antennen får fri sikt til 3 Com ruteren. på forhån d takk
Sneakerholic Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Det er ikke noe stort problem med å forlenge kabelen, bortsett fra signaltapet i koaxialkabelen. For minimalt tap, bruk/kjøp en bra lavtapskabel og unngå for mye bruk av overgangskontakter. Bedre å bruke en lang 3m kabel enn en 50cm + 250cm kabel ettersom det er tap i kontaktene som kobler ledningene sammen. Hvis kontakten du oppnår ved å få fri sikt overgår signaltapet i økt ledningslengde er det verdt det. Bruker du en directional antenne eller en omni antenne? Directional er å foretrekke i dette tilfellet!
Rim Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 (endret) Problemet blir vel å finne en 3m low-loss kabel og connectorer som ikke koster blod. SVJ husker var de dyre. Endret 10. januar 2005 av Rim
sofTest Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Litt avhengig av hvor du skal plassere antennen og om du greier deg med standardantenner, så kan det fort lønne seg å kjøpe et USB-basert kort og en USB-forlengelseskabel, både med hensyn til pris og signaltap. En USB-forlengelseskabel kan være opptil fem meter, og har ikke signaltap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå