Gå til innhold

Filmer alle liker, utenom deg


Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min liste:

 

Monster's Ball...kjedelig

Titanic...Så utrolig oppskrytt

xXx...hjernedød undeholdning på sitt verste

Schindler's List...Kjedelig

Gladiatoren...kjedelig igjen

Matrix 2 og 3...Noen ganger så må de si stopp etter første film og holde seg til det!

Charlie og cjokoladefabrikken...Utrolig dårlig film

Lenke til kommentar
Harry Potter ja, det er sant. Hva er det med de filmene som alle liker så godt? Det blir for dumt for meg, ihvertfall de siste. Ja, jeg har faktisk sett all filmene :p

6521626[/snapback]

Enig. Helt greie underholningsfilmer, utrolig dårlig i forhold til bøkene. Er så drittlei av at alle skal lage filmer så fort som mulig av bøker som blir populære.

6534701[/snapback]

Vel, de to første imponerer i liten grad, men jeg synes utviklingen har vært positiv. Film nummer tre og fire har da vært greie nok. Håper det fortsetter slik.

 

Synes ikke noe spesielt om Harry Potter selv. De føles litt for dumme ut, synes jeg. Det eneste jeg klarer å tenke når jeg ser de filmene er "LOTR-wannabe" (skyt meg, LarsP, go ahead).

6534835[/snapback]

Har ikke fått samme inntrykk av at filmene er "LotR-wannabe", men nå er vel også det en av de alvorligste beskyldningene man kan få rettet mot seg. Å ha trekk som minner om LotR er ille nok i seg selv, men begrepet "LotR-wannabe" (hvori det, slik jeg ser det, ligger noe som forteller at filmene forsøker å ligne LotR, men ikke lykkes helt) er adskillig verre.

 

Tror jeg må konkludere med at filmene ikke er spesielt fantastiske (dog ser de ut til å bli bedre og bedre), men at jeg ikke dermed direkte misliker dem.

Lenke til kommentar

Jeg synes nok ikke HP er dårlig, det er bare ikke veldig bra. Det er sikkert bare meg, men jeg syntes det ble litt dumt i den andre filmen når Dobby ble med. De kunne likesågodt kalt han for Gollum, da han var omtrent helt lik.

 

Likevel, jeg skal innrømme at jeg ser alle HP filmene. Jeg gidder ikke å se dem på kino, og heller ikke kjøpe den på DVD, men siden bruttern liker filmene godt, så låner jeg dem av han når de kommer. Jeg skal også innrømme at jeg "gleder meg" til å se den nyeste filmen, som jeg enda ikke har sett.

Lenke til kommentar

hvet ikke om det passer i emnet men exorcisten :s

er kanskje ikke en film alle liker men den har jo fått så mye god kritikk?

både den gamle og de nyere...

de suger hardt alle sammen.

den første skal liksom være den mest skremmende filmen noen sinne.

ble ikke skremt et sekund jeg:p

Lenke til kommentar

De som har en sterk interesse for romertiden er vel helst de som misliker Gladiator mest, siden den er så historisk ukorrekt som du kan få den. Dessuten er den ekstremt èndimensjonell. De onde er kjempeonde, mens de gode er supergode (hvor ofte finner man en romersk general og en romersk keiser som bare er kjempesnille hele tiden?).

 

Jeg synes den er kjempeflott, men bare som en film. Setter man den opp mot historien, blir den fort ganske så tåpelig. Roma var ikke slik. Skal man se Roma slik det virkelig var (vel, så nærme man kan få det), så ser man Caligula.

 

Vegkaar, bruk cellene du har fått utdelt: The Exorcist kom ut på 70-tallet. Da var den skummel. Da var den blant de mest skumle filmene som noen sinne hadde blitt laget.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Vegkaar, bruk cellene du har fått utdelt: The Exorcist kom ut på 70-tallet. Da var den skummel. Da var den blant de mest skumle filmene som noen sinne hadde blitt laget.

6576715[/snapback]

 

Hehe:P

Joa...men den blir fortsatt omtalt som den mest skremmende filmen noensinne ;)

Lenke til kommentar
Vegkaar, bruk cellene du har fått utdelt: The Exorcist kom ut på 70-tallet. Da var den skummel. Da var den blant de mest skumle filmene som noen sinne hadde blitt laget.

6576715[/snapback]

 

Hehe:P

Joa...men den blir fortsatt omtalt som den mest skremmende filmen noensinne ;)

6577363[/snapback]

 

jeg så den på kino første gangen, og den var jævla skummel! må også legge til at jeg elsker skrekkfilmer og at jeg nesten aldri synes filmer er skumle

Lenke til kommentar
De som har en sterk interesse for romertiden er vel helst de som misliker Gladiator mest, siden den er så historisk ukorrekt som du kan få den. Dessuten er den ekstremt èndimensjonell. De onde er kjempeonde, mens de gode er supergode (hvor ofte finner man en romersk general og en romersk keiser som bare er kjempesnille hele tiden?).

 

Jeg synes den er kjempeflott, men bare som en film. Setter man den opp mot historien, blir den fort ganske så tåpelig. Roma var ikke slik. Skal man se Roma slik det virkelig var (vel, så nærme man kan få det), så ser man Caligula.

 

Vegkaar, bruk cellene du har fått utdelt: The Exorcist kom ut på 70-tallet. Da var den skummel. Da var den blant de mest skumle filmene som noen sinne hadde blitt laget.

6576715[/snapback]

 

Du har et poeng, men, har man en intresse for slikt, er det lettere å like filmen mer enn andre, dog hvor historisk ukorrekt den er. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...