Gå til innhold

nytt lite digitalkamera. hvilket merke?!


Anbefalte innlegg

hallo folkens.

 

var i kr.sand på tordag å så etter nytt kompakt digitalkamera. så etter ixus40, det hadde de ikke inne der jeg var,på en elite foto butikk mener jeg det var.

ble da anbefalt et helt nytt kamera som var kommet, da jeg ikke husker merket/navnet på det spør jeg dere her om dere vet??

kom kun i sort, var på 5,2 megapiksler, hadde 3,4 optisk zoom, lure på om kan ha vært nytt et av nikon eller mulig fujifilm.

finner ingen lignende kamera på nett ser dere, var på størrelse med ixus 40, og veldig lekkert med stor fin skjerm!

noen som har peil?

på forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar jalapeno.men ser ikke ut som at det var akkurat det

kameraet jeg tenkte på.

det kunne ligne på spesifikasjoner men dette kom kun i sort og var ikke så typisk

fujifilm design.

var mer exilim, ixus design.

 

håper flere melder seg på å kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar

Lumix kameraene til Pansonic er ganske gode, men eier ikke batterikapasitet, se bildet under som er hentet fra teste til akam.no

batterikapasitet.png

 

Batteriet er et ikke-standard Lithium-batteri som lades opp i en liten, ekstern lader.

 

Dessverre er batterikapasiteten med denne batteriløsningen svært dårlig. I følge våre batterimålinger er det kameraer i klassen med nesten 4 ganger så god kapasitet. I batteritesten vår tar vi bilder fortløpende til batteriet er tomt, halvparten av bildene er tatt med blits.

 

Men hvorfor ikke IXUS500 f.eks. da? Det koster jo kun 2.999 kr nå hos de fleste butikker, og det har jo en god del bedre batteri...

Lenke til kommentar

IXUS 500 har så vidt jeg vet ikke bedre batteri i det hele tatt.

 

Ixus-serien er ikke kjent for å ha god batterikapasitet, og til tross for et noe sterkere batteri enn eldre modeller er kapasiteten fremdeles dårlig på Ixus 500. Batteritesten vår varte i 1 time og 3 minutter, og på den tiden hadde vi klart å presse 420 bilder ut av kameraet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...