Gå til innhold

Noen spørsmål om Samsung D500..


Anbefalte innlegg

Er ny her, så jeg er ikke sikker på om dette bør bli en ny tråd eller en post i en annen tråd.. men jeg prøver hvertfall.. :p

 

Jeg skal kjøpe ny mobil og vurderer en samsung D500.. Har sett di mega store diskusjonene om SE S700i og Samsung D500 rundt forbi, så sammenlingelser og slikt trenger jeg ikke vite. :p Lurer bare på noen få ting som jeg gjerne vil ha svar på, før jeg eventuelt kjøper den..

 

1 Har hørt om enkelte små feil og små irritasjonsmomenter, som skrive feil i meny, litt klussete sms osv. ... Er dette sant? Hvor mye har dette egentlig og si? Noe som er verdt og legge merke til i d hele tatt?

 

2 Et bilde som er tatt med mobilen, hvordan vil d se ut på selve mobilskjermen? vil d vises som litt støvete og svakt, midt på treet, eller veldig klart? Hvordan er kvaliteten på filmingen?

 

3 hvordan er kvaliteten på selve telefonen? Med tanke på designet, bør den jo ha ganske god kvalitet. Slik at den ikke henger og dingler etter noen mnd. :p

 

4 hører litt små snakk om Samsung D500E... Er d KUN edge som vil være nytt på den? Eller andre små ting også? Noen som vet noe om den? Når kommer den?

 

takker for svar.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er sant og man legger selvfølgelig merke til det, men det er ikke såå stort "krise". Det kommer sikkert firmware som fjerne disse "bugsene".

 

2. Skjermen til D500 er veldig bra for å se på bilder. Veldig bra kvalitet synes jeg.

Video er tvertimot dårlig, fordi den har dårlig oppløsning.

 

3. Har prøvd den kun i 20min. men designet og oppbyggingen var veldig bra. Skikkelig kvalitet mener jeg.

 

4.

D500 : 92MB

D500E : 156MB + EDGE

 

Tror det er de eneste forskjellene. Vet ikke når den vil komme til Norge, men folk i Italia har den nå hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Unnskyld, la det være min uvitenhet, men mener at Samsung ikke har mulighet for hjemmeoppgradering av sine telefoner..?

 

I så fall vil det at du vil måtte ta en tur til et verksted med mobilen. Dette blir fort veldig tidkrevende, uten at du vet resultatet på forhånd.

 

Firmware er forøvrig kort fortalt et uttrykk brukt når man skal snakke om versjoner av 'operativsystemet' på mobilen. (Akkurat slik som du har windows xp sp2 osv.)

-

2. Jeg er kanskje litt kresen, men synes at skjermen er helt grei, liker personlig 'hoved konkurenten' S700i sin bedre grunnet fysisk størrelse, men en absolutt godkjent skjerm!

Video har jeg ikke prøvd, da jeg ikke har hatt denne telefonen.

 

3. Kvaliteten er egentlig 'typisk' Samsung og holder høy klasse. Men det kan selvsagt være et spesielt gjengangsproblem, men dette får nesten bare tiden vise ;)

 

4. Så vidt jeg vet så skal D500e ha dette (i tillegg til det som d500 har):

- 156 mb. internminne (fortsatt intet minnekort)

- EDGE

- voice dialing

- voice commands

-

For å avgjøre selve bildekvaliteten, skjermen og selve kvaliteten på mobilen så ville jeg nok anbefale deg å gå til din nærmeste Samsung forhandler og knote ivei ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Mange skrivefeil, Remerser :p

 

Det med firmware. Det er ikke alltid tidskrevende. Enkelte steder så kan du legge igjen mobilen på verkstedet og hente den igjen 1 eller flere timer seinere. Jeg ville heller latt et verksted oppgradere firmware enn å gjøre det selv. Da er jeg sikker på at det blir gjort riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...