Gå til innhold

VC++ probelm windows.h


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<quote fra gcc-developer>

<Farfetch> msvc compiles much faster, generate better and smaller code

<Farfetch> (and i'm a GCC developer, so uh!)

</quote>

Uten å påstå noe, verken i den ene eller andre retningen, trenger ikke noe å være sant selv om én person (gcc-utvikler eller ikke) hevder det.

 

Det går forøvrig an å ytre sine meninger på en behersket og sivilisert måte.

 

Edit: Endret ordvalg for å presisere

Endret av Myubi
Lenke til kommentar

ja, ser ut til at det er mer jeg ikke forstår her nå.

 

feilmeldig:

c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-x\snow.h(24) : error C2062: type 'int' unexpected

 

Kode:

CSnowstorm( int maxParticles, Cvector origin, float height, float width, float depth);

 

ser ikke helt feilen her. :blush:

 

Mvh. Fredrik.

Lenke til kommentar
ja, ser ut til at det er mer jeg ikke forstår her nå.

 

feilmeldig:

c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-x\snow.h(24) : error C2062: type 'int' unexpected

 

Kode:

CSnowstorm( int maxParticles, Cvector origin, float height, float width, float depth);

 

ser ikke helt feilen her. :blush:

 

Mvh. Fredrik.

Ser ut som du har en definisjon som ikke stemmer overens med prototyp. Dvs. har du en deklarasjon av CSnowstorm(int maxParticles, Cvector origin, float height, float width, float depth) i en eller annen header hvor du har byttet ut int med float eller noe?

Lenke til kommentar

hmmmmmmmmmmmmmmm

Hvis det ikke skal være mulig for de "store gutta" (dooh) å diskutere er ikke dette et værende sted.

 

Fredrik får svar på spørsmålene sine, uten tvil, -- men ting foregår "samtidig". Om ting blir rotete er det fordi dette ikke er et trådet forum (eller en Wiki).

Endret av søppel
Lenke til kommentar
<quote fra gcc-developer>

<Farfetch> msvc compiles much faster, generate better and smaller code

<Farfetch> (and i'm a GCC developer, so uh!)

</quote>

Uten å påstå noe, verken i den ene eller andre retningen, trenger ikke noe å være sant selv om én person (gcc-utvikler eller ikke) hevder det.

 

Det går forøvrig an å ytre sine meninger på en behersket og sivilisert måte.

 

Edit: Endret ordvalg for å presisere

jada jeg er klar over det. poenget er uansett at msvs .net 2003 ER bedre enn gcc. når det gjelder kompileringstid, størrelse på koden, hvor rask den er og feilmeldinger. den eneste grunnen til at jeg tok med den quoten var fordi jeg tenkte det mange av dere linuxfanatikere ville blånekta hvis bare jeg sa det. det er ganske akseptert at vc genererer bedre kode.

jada, du er så sivilisert atte myubi. "eller så kan du bruke msn (men microsoft er jo teh evil da) " eller et eller annet piss.

Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmmmmmmm

Hvis det ikke skal være mulig for de "store gutta" (dooh) å diskutere er ikke dette et værende sted.

 

Fredrik får svar på spørsmålene sine, uten tvil, -- men ting foregår "samtidig". Om ting blir rotete er det fordi dette ikke er et trådet forum (eller en Wiki).

For all del, diskutere skal dere få lov til, ingenting som sier dere ikke har lov til det, men hold dere on-topic og saklige, ikke "hijack" en annen sin problemtråd. Start en ny tråd og diskutèr i vei. :)

 

Det begynte også komme rapporteringer på brukere ut fra denne tråden, så jeg tenkte det kunne være godt å roe det ned litt.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at nesten all progamvare jeg er borti kjører raskere under *nix enn Win32?

 

Jeg har ingen benchmarks å backe up med hensyn til selve kompilerene, men det jeg sa ovenfor kan jeg bekrefte. Og er det ikke da naturlig å tro at de som har spandert mye tid på å optimalisere *nix-programvare også har optimalisert kompileren?

 

Edit:

Uansett er GCC/MinGW mer enn bra nok for mitt bruk. Den har kompilert Doom3, Quake og UT2004 (+++) .. det går som olja lyn.

 

Jeg tviler på at noen her "møter veggen" med tanke på evnen GCC har til å optimalisere.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

hei igjen

 

noen som kan forklare en feilmelding. er egentlig bare en warning men vil like å vite hva som firårsaker den og hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den.

 

error

c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-x\bitmap.h(31) : warning C4996: 'fopen' was declared deprecated

 

kode

filePtr = fopen(filename, "rb");

 

mvh. Fredrik.

Lenke til kommentar

"Deprecated" i forbindelse med programmering pleier å bety at en del av grensesnittet er på vei til å fases ut. Synes det høres merkelig ut at fopen er å regne som "deprecated", med tanke på at den er del av C-standarden, dog? Kanskje det kommer av en Microsoft-header du har inkludert, hvor de forventer at du bruker en nyere (MS-spesifikk) funksjon for dette formålet??

 

Får du denne advarselen hvis du lager et helt enkelt program hvor du kun inkluderer <stdio.h> og kaller fopen?

Lenke til kommentar

hei igjen

 

har nå fått et problem som jeg aldri har støtt på før.

 

Compiling resources...
Compiling resources...
Linking...
main.obj : error LNK2005: "class CHiResTimer timer" (?timer@@3VCHiResTimer@@A) already defined in engine.obj

 

det er flere feil av denne typen. men viser bare denne.

.obj filene er blitt opprettet av VC++ 2005 express beta.

 

mvh. Fredrik

Lenke til kommentar

Jeg tror Dev-C++ bruker .o-filer.

 

En objektfil er kompilert kode som ikke er et selvstendig program -- objektfiler er "mellomleddet" mellom kompilering og linking.

 

Edit: Altså, Dev-C++ kaller filene for foo.o, VC++ kaller filene for foo.obj, men det går for det samme.

Endret av Myubi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...