Gå til innhold

VC++ probelm windows.h


Anbefalte innlegg

hei

 

har et problem med VC++ 2005 beta express

 

c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-x\bitmap.h(10) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'windows.h': No such file or directory
comulus.cpp

 

hva er feil. :hmm: er eneste feilen jeg får. håper på et raskt svar.

 

mvh. Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var kanskje i sammenheng med "Microsoft Visual C++ Toolkit 2003"-saken man måtte det da. Minns å ha lest en samtale rundt dette på ett eller annet forum en eller annen gang, og tenkte kanskje det samme gjaldt "VC++ Express"-sakene MS slipper nå om dagen.

 

men som sagt -- i dunno

 

Edit:

http://www.gamedev.net/community/forums/to...topic_id=277646

http://www.google.no/search?q=vc%2B%2B+express+windows.h

 

Folkens .. hva er galt med MinGW? Vet du at du ikke kan bruke MinGW til den oppgaven eller det prosjektet du jobber med? De "frie" fra MS produserer ikke en gang optimalisert kode .. (Edit2: oki - ikke helt:

http://lab.msdn.microsoft.com/express/faq/...lt.aspx#visualc)

 

Edit3:

Fortsatt bare et penge-triks fra <insert some way too large company here>, samme åssen man vender og vrir på det.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

det er ikke noe galt med mingw. men hva er galt med vc?

<quote fra gcc-developer>

<Farfetch> msvc compiles much faster, generate better and smaller code

<Farfetch> (and i'm a GCC developer, so uh!)

</quote>

og her snakket han faktisk om gratiskompilatoren til vc (ikke express-betaen som søppel linket til over, men vc 2003 toolkit) versus g++ under hvilken som helst platform. og vc .net 2003 er GANSKE mye eldre enn g++ sine versjoner som blir sluppet annenhver uke eller måned eller whatever.

 

så blir dere ikke lei av å snakke dritt om ms hele tida? er det HELT umulig for dere å innrømme at de faktisk lager en del bra ting? ting som kanskje til og med er bedre enn ting som kommer fra open source miljøet.

 

først så whiner dere om at "omg msvs koster penger og det er vi helt imot" så når det kommer gratisversjoner, så er det "omg det er bare et ondt påfunn fra microsoft for å ta over verden og tjene enda mer penger". dere er faen ikke lette å gjøre til lags, jævla hippier

Endret av saboi
Lenke til kommentar

Alltid i fyr og flamme, saboi?

Banning er bare et tegn på dårlig ordforråd, sånn fordi du ikke lurte.

 

Ellers er jeg enig i at ms har mye bra, men jeg liker også å "bashe" ms produkter, er liksom blitt litt av hverdagen. Allikevel sitter jeg i windows nesten hver eneste dag og bruker masse ms produkter...

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

jeg er ikke alltid i fyr og flamme nei. men jeg blir helt oppgitt av å se det samme pisset hele tida. liksom, bare noen nevner et ms-produkt så må det bare komme en eller annen idiot å lure "microsoft is teh evil" eller noe lignende inn der. ikke nødvendigvis fordi det produktet er dårlig, eller fordi microsoft noen gang har gjort noe mot den persjonen (og nei, jeg teller ikke det som å ha fått en bluescreen som å ha gjort noe med deg), men bare fordi.. nei, jeg vet faktisk ikke hvorfor de gjør det en gang. og ja, du var veldig observent som klarte å legge merke til at jeg snek med to banneord på slutten av innlegget nazgul. hva gjør du på dette forumet egentlig? du kunne bruke tida di på å være privatdetektiv..

Lenke til kommentar

Ikke for å lage kvalm, men synes du å bruke "bashe" vitner om godt ordforråd Nazgul? Ordforråd staves forøvrig ikke som "ordforådt" ;) .

 

Tenkte jeg bare måtte si fra siden du var så opptatt av det norske språket...

 

Tilbake til saken. Her er adressen til Platform SDK som trådstarter sannsynligvis ikke har innstallert på systemet sitt:

 

http://www.microsoft.com/msdownload/platfo...FULLInstall.htm

 

Hvis ikke innstallsjonen legger inn filbanene, må du legge de inn manuelt ved å gå inn i "Tools" -> "Options" -> "Project and Solutions" -> "VC++ Directories". Husk å legge inn banen for både "include files" og "library files".

 

Må ellers si meg positivt overrasket over Visual C++ Express sitt IDE. Helt greit for nybegynnere og er mye bedre enn Dev-C++ etter min mening. Anbefales!

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Stemmer, Kjetil, gikk litt fort med ordforråd.

"Bashe" ble satt i anførselstegn fordi det ikke er en del av det norske språket.

 

@Saboi: nja, du trenger meg kanskje her til å lage poster så du kan forklare hvorfor du må slå ned på alle andre, like mye som de slår ned på ms...

Dersom du har dårlig erfaring med et produkt fra et firma, er det ikke alltid du vil anbefale det firmaet i det hele tatt til noen andre. Alt it alt har det med preferanser og erfaringer å gjøre. Om noen vil "bashe" ms hver gang noen never et ms produkt, kan jo du komme med lovord hver gang noen never et ms produkt. I stedet for å angripe en person som ikke deler dine meninger, kan du heller prøve å overbevise eller bare ignorere det du ikke liker. Søppel har typisk vane for dette :)

Lenke til kommentar

hmm nazgul, så vidt jeg husker prøvde jeg å overbevise folk om at ms ikke er så dårlig som alle skal ha det til i det første innlegget. jeg husker også at det var du som begynte å angripe meg. så kanskje du skal slutte å grine og bare holde kjeft?

 

og ank, du mener selvfølgelig søppel har respekt for preferansene til folk? siden han må komme med idiotiske uttalelser når folk nevner at de bruker vc liksom..

Endret av saboi
Lenke til kommentar

hei igjen.

 

har nå begynnt å prøve meg litt fram i VC++ 2005 express beta.

 

får denne feilen her.

bitmap.cpp(100) : error C2084: function 'void LoadRawFile(const char *,int,char *)' already has a body

 

hva betyr den.

already has a body

skjønner ikke det helt :blush:

 

takker for alle svar som havner ontopic.

 

Mvh. Fedrik

Lenke til kommentar
og ank, du mener selvfølgelig søppel har respekt for preferansene til folk? siden han må komme med idiotiske uttalelser når folk nevner at de bruker vc liksom..

Krangler i internettfora kan til dels være underholdende, men uttalelser som "jævla hippier" har jeg ikke noe spesielt til overs for.

Lenke til kommentar
hei igjen.

 

har nå begynnt å prøve meg litt fram i VC++ 2005 express beta.

 

får denne feilen her.

bitmap.cpp(100) : error C2084: function 'void LoadRawFile(const char *,int,char *)' already has a body

 

hva betyr den.

already has a body

skjønner ikke det helt :blush:

 

takker for alle svar som havner ontopic.

 

Mvh. Fedrik

Dette kan høres ut som du har definert LoadRawfile to ganger, 'body' er funksjonens kode, hvor hodet vil være funksjonens prototyp (returtype, navn og parametre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...