Gå til innhold

svart skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har akuratt satt sammen min nye datamaskin, og den starter, men det det er bare svart på skjermen. Jeg ga skjermkortet mitt til en kamerat, slik at han fikk testa det, og det funka :| men det funker ikke hos meg.. hva kan være problemet? noen som kan være så snill og hjelpe meg?

:no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg fant ut det at cdrom oh harddisk ikke har strøm :dontgetit:

Kan det være at hovedkortet krever mer enn min 230v strømforsyning?

hva kan jeg gjøre da? :cry:

Endret av danno_O
Skrevet

Du kunne godt sagt litt mer om saken, hvis jeg stiller deg et spm. "jeg har vondt i huet, hvorfor?" Kan du da svare på det?

Si hvilket kort, evt. hovedkort, osv.

Hvis du har et nytt kort, så må du nok ha mer strøm enn hovedkortet gir, derfor har dem en ekstra sak, under skjermkortet. plugg strømmen i ;)

Mvh Stian_A

lykke til videre da ;)

Skrevet
Hovedkort: MSI NEO K8T FSR

Strømforsyning: Suntek 230v

Skjermkort: Radeon 9100 128mb

hvor mangen hardisker\cd-rom\dvd-rom har du. Kan være for lite strøm. Men det kan også være det klassiske problemet at du har glemt avstandspinnene mellom hk og kabinett.

Skrevet

har bare en cd rom, og en harddisk. har bare ett skruefeste mellom hovedkortet og kabinettet, men det sitter fast alikevel..kan det være problemet?

Skrevet

Hvilke "pinner"?

Skjermen er i orden og skjerkortet fungerer fint men det er noe som gjør at jeg ikke får strøm på Cd-rom, Floppy og HardDisk.:S

Skrevet

Kan det være at hovedkortet krever mer enn min 230v strømforsyning?

230V er standart her hjemme, hvor mange Watt gir PSUèn din ?

Skrevet

Prøv å reset CMOS. Står i manualen til hovedkortet hvor den ligger og hvordan det gjøres. Er såre enkelt. Følger også ofte med "kart" over hovedkortet hvor CMOS jumperen er. Bare dra av jumperen, vent litt og sett den på igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...