Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MSN problem i BKK nettet, NÅ


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å komme på MSN nå, både fra min maskin og fra maskinen på jobb. Kommunikasjonen er det jo ikke noe å si på, og jeg vet MSN er oppe å går, for dama sitter på et annet nett og der virker det.

 

Lurer bare på om det er andre enn meg som sliter, eller om jeg skal satse på å restarte gateway i bredbåndsnettet her. Litt teit å ta ned nettet for 200 stykker vist det gjelder BKK nettverket, og ikke bare oss.

 

Noen som vet hvilen adresse MSN forsøker å koble seg opp mot, og om denne svarer på ICMP?

 

Setter pris på alle svar.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har problem med å logga inn på Messenger frå to ulike nodar som heng bak BKK sitt nett. Det er generellt eit problem med å få opp utanlandske sider, så det er ikkje berre Messenger som er nede...

 

Verken www.cnn.com, www.microsoft.com eller www.google.com gjev svar... Sett på ein

PING -t 216.239.63.104

..f.eks. (google), for den skal vel normalt svara på ping, så då ser du når nettet er oppe igjen...

Lenke til kommentar

Det kjem ein del pakker fram, ja... Med vanleg ping, går det 32 byte med data, og dette kan du f.eks. dobla. Når eg pinger med 256 byte får eg til svar at:

Svar fra 216.239.63.104: byte=56 (sendt 256) tid=217ms TTL=236

 

Kommandoen for å pinga med 256 bytes, er:

ping -t -l 256 216.239.63.104

 

Kvifor berre 56 bytes, når eg sender 256?

Same test mot www.vg.no går problemfritt...

Lenke til kommentar

Bare tull her med BKK. I kveld/natt har jeg hatt store problemer med å komme inn på en del utenlandske nettsteder.

 

MSN ser allikevel ut til å fungere.

 

Kan en alternativ ISP, vennligst bygge ut sentralen jeg er koblet til? Jeg vil bort fra BKK's ustabile linjer og totalt ignorerende supportavdeling. (hjelper lite at Telenor har bygget ut, med en maks uthastighet på 256kbit...)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...