Steina Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Jeg har to stk "OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Route", men hvordan skal jeg koble de etter hverandre slik at alle kommer på samme nett? (m/ Internett) Det problemet jeg har nå, er at de ikke finner hverander.. Hva skal jeg gjøre? sikkert noe med ip'ene, men vet ikke hva.. Håper på god hjelp..
runel Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Tror du skal kunne trekke en nettverkabel mellom en av de 4 LAN portene på routeren koblet til bredbåndsmodemet, og inn på en av LAN portene på den andre routeren (Ikke på WAN, da vil det bli dobbel "routing") Korriger meg om jeg tar feil...
B4stian Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Du må vel kople den til WAN hvis du har tenkt til å få noe videre? Funket hvertfall fint på en annen router en kamerat har... men bare skru av dhcp og alle sånne automatiske ting på router nr. 2
runel Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 (endret) Du må vel kople den til WAN hvis du har tenkt til å få noe videre? Funket hvertfall fint på en annen router en kamerat har... men bare skru av dhcp og alle sånne automatiske ting på router nr. 2 Jeg har satt opp "router i router" med en 3Com router og en Topcom. Satte da opp på den måten jeg beskrev, det fungerte fint. Jeg trodde også att en av kablene skulle på WAN, men fikk tips om att dette ikke gikk så bra, så jeg prøve uten å bruke WAN etterpå Fikk det ikke til med kabel fra LAN på switsj 1 til WAN på switsj 2 LINK til mitt innlegg når jeg skulle sette opp dette Endret 7. januar 2005 av runel
lancaster Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Du må skru av router funksjonen på den ene, også bare kjøre inn en kabel fra de fire portene fra den ene routeren til den andre...
Steina Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 Tror du skal kunne trekke en nettverkabel mellom en av de 4 LAN portene på routeren koblet til bredbåndsmodemet, og inn på en av LAN portene på den andre routeren (Ikke på WAN, da vil det bli dobbel "routing") Korriger meg om jeg tar feil... Seriøst? Det funket jo.. Jeg som har bala med dette i flere dager nå Jeg føler meg plutselig svimmel, må legge meg ned litt.. Takk for hjelpen
runel Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 (endret) Steina skrev: Seriøst? Det funket jo.. Jeg som har bala med dette i flere dager nå Jeg føler meg plutselig svimmel, må legge meg ned litt.. Hadde drevet på en stund jeg og før jeg fikk det til... Takk for hjelpen Bare hyggelig Endret 7. januar 2005 av runel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå