Gå til innhold

A Copy.org i nye farger; redesign


Anbefalte innlegg

glimrende photoshoparbeid. headeren er unik. resten består av tradisjonell norsk blog-look, men du har gjort skikkelig arbeid fra topp til bunn. er sikkert det beste som har blitt postet av medlemmer på dette forumet.

 

stalltips: unn deg en bedre font til header.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e
stalltips: unn deg en bedre font til header.

Ja den satt akkuratt jeg og stussa litt på :)

Må foresten beklage min dårlige kritik! Er dårlig på og utale meg ordentlig :(

Lenke til kommentar

Først vil jeg takke for alle de hyggelige kommentarene, Takk!

Så vil jeg si at det var litt dumt av meg å lage en tråd når jeg ikke hadde tid til å svare på den ... «men bedre sent enn aldri».

 

Siden din ser fin ut selv om den er ikke så veldig annerledes fra den forige.

 

Men en ting jeg ikke likte det var skyene/himmelen. Synest det ble litt kresj, med den stilen du kjørte.

Jeg synes den er meget anderledes fra den forrige. Oppsettet er likt, men resten er ikke det.

Skyen kommer kanskje til å endres på(les svar under).

 

jeg syntes skyene og det brune kunne flytet litt mer sammen. kansje med en nesten hvit nyanse av det blå som glir inn i en annen nyanse av det brune under fuglen.

 

kontaktknappen i menyen fungerte ikke helt i opera vertfall. den skifter ikke farge på den nederste delen når man tar musen over.

Skyene i header er jeg ennå ikke helt fornøyd med, frem til nå har jeg bare lagt på en smule mer blur, men det kan forventes at mer vil gjøres der.

Kontaktknappen i Opera fungerer fin hos meg ...

 

- jeg liker ikke typografien. et eller annet jeg ikke liker

- tittelen i header har stygg font. prøve noe som underbygger stilen i header?

Du må nesten forklare hva det er ved typografien fordi jeg selv er ganske fornøyd der.

Helvetica er ikke en stygg font, men at den ikke passet har jeg også skjønt. En bedre erstatning har jeg dessverre ikke funnet. Hvis noen kan komme med innspill på dette punktet så ville jeg blitt meget glad.

 

For meg et veldig unaturlig at hjem-lenken i menyen er plassert til slutt, derfor trykker jeg automatisk på "blogg" når jeg går til hovedsiden. Det er nok kanskje bare noe en må venne seg til, men jeg er vant til at den alltid står som første menyvalg. 

 

Jeg synes det er noe merkelig med plasseringen av overskriften til første blogg-innlegg. For det første synes jeg den er for nær menyen, for det andre ser den ut som en del av designet, ikke av innholdet. Slet med andre ord ørlitegranne med å finne den faktisk.

Ja, knappene i menyen var meget unaturlig plassert. Til og med jeg trykte feil. Dette er nå blitt rettet på.

Jeg har prøvd å gjøre det litt mer klart med overskriften nå, i hvert fall bakgrunnen.

 

Jeg hadde forventet litt mer av footer, liksom prikken over den sagnomsuste I'en.
På skissen så var faktisk footeren mer en del av helheten, men når det kom til stykke så ble dette ikke noe av. Kanskje en annen gang.

 

En liten liste over andre ting som også har blitt endret.

  • Menyen har fått en annen farge på a:hover
  • Skriften hvor det står når innleggene er skrevet er gjort mindre
  • Underline er lagt til på en del lenker for å gjøre dem klarere(fremheve).
  • Sidebaren har fått mer innhold og mer vil etterhvert komme.
  • Mer luft i sidebaren er også lagt til.
  • Footer er gjort noe mørkere.
  • Og en nydelig 404-error side er laget.

Reg. Ja, MySQL-serveren er fortsatt like treg. Hvis ikke verten min innen et par dager har ordnet dette ser jeg meg nødt til å bytte server.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...