Gå til innhold

Lureri på bruktmarked. Nok en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel være han ikke vil tape penger på den. Han har sikkert betalt 850 inkl. frakt.

Hadde det derimot stått noe sånn som"Billig harddisk tilsalgs" osv osv, eller han hadde satt prisen til 1500kr så kunne jeg vært enig i at han burde havne på denne lista. Dessuten kan det være kjekt for en i knarrevik å få en harddisk på dagen som han likevel måtte betalt 850kr for fra en nettbutikk...

Lenke til kommentar

Nok en gang: Dette er ikke lureri. Man lurer ingen før man gir inntrykk av noe annet enn faktisk tilfelle. Så lenge opplysningene i annonsen er korrekt, er det overhodet ingen feil der. Han kreve akkurat så mye han vil for disken. Det er uansett opp til kjøper å bestemme om vedkommende vil kjøpe til foreslått pris, ikke sant?

 

Sender han derimot en 40GB disk til en evt. kjøper er det lureri...

 

Vær så snill: Skill mellom lureri (svindel og bedrag) og optimistisk prising...

Lenke til kommentar

Skjønner godt trådstarter selv om han ikke hadde det beste "bevis"

Det er ikke tvil om at mange opererer med priser de vet er høyere enn nypriser.

Det virker som om mange har en oppfattning av at en rett pris er det du klarer å få noen til å betale...

Siden bruktmarkedet ikke opererer med prisgaranti er det nok fritt fram for de største lurendreierne.

 

Mr Lurel

Lenke til kommentar

Enig med de andre her på at dette IKKE er lureri. Selger har lov til å ta seg akkurat nå mye betalt som han vil for varen, til og med mer enn det han selv betale for den om han vil. Det er nesten et minstekrav om at kjøper informerer seg selv litt når det gjelder alternative priser andre steder. Dessuten varierer priser på mange varer veldig mye fra netshopper og old-school butikker som foretrekkes av eldre folk uten den minste peil på data. Det blir ikke riktig da å påstå at selger "må" selge billigere enn billigste webshop for at det ikke skal oppfattes for lureri.

 

Godt tilbud? Nei.

Lureri? Så absolutt ikke.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Kan faktisk få ny identisk disk til under 650,- + frakt... (hentet fra prisguiden)

 

Dette er, slik jeg ser det, overhodet ikke lureri. Kan hende at selger er grådig, men hvem av oss ønsker ikke å få best mulig betalt for ting man selger?

 

På den annen side MÅ man kunne forlange litt av eventuelle kjøpere også..... Det er lov til å undersøke litt selv, før man kaster seg ut i et eventuelt kjøp. Dette gjelder både nye og brukte produkter....

 

<it's a jungle out there>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå har mange allerede svart i tråd med hva jeg selv mener om saken, men jeg vil bare støtte opp om at det er en del som bør gjøre litt "research" før man kjøper.. og selger for den saks skyld..

Med mindre en usannsynlig "tomsete" kjøper slår til så er det jo fullt tillatt å sette en høy pris på det vil man selge.

Sannsynligheten for at man da får solgt er da liten...

Forøvrig er det stadig minst like "ille" eksempler som trådstarter linker til på Bruktmarked.no.

F.eks. å ønske kr.1000 for ett Sapphire 9600 Pro (vanlig utgave) er noe optimisitsk.

:)

(Bare ett annet eksempel jeg kom over i farten).

 

Edit:

Oi... de var faktisk en del andre som synes kr.1000 er grei pris for 9600 (også "non pro").. Jaja.. jeg skal ikke kjøpe :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...