Gå til innhold

Problemer med yuden DVD plater


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her akkurat med en haug med plater fra Tayio Yuden som jeg bestilte hos pxp.

 

Jeg har tidligere brent ca 100 stk DVD-R 8x plater fra Tayio Yuden (Media code TYG02) uten en enste feil med både min gamle plextor px-708A 8x og min nye plextor px-712A 12x.

 

Jeg kjøpte 100 stk 8x DVD+R Tayio Yuden (Media code T02)

 

Jeg biter meg merke i at i denne tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164498 er media koden til Tayio Yuden sine 8x DVD+R plater YUDEN002T01 men mine er ovennevnte T02

 

Jeg klarer å brenne disse med 12 på min plextor 12x og kvaliteten blir alltid utmerket.

 

Her er problemet:

 

Har brent ca 6 plater nå og på 2 av dem tok brenningen evigheter (1 på 12x og en 8x) og det er snakk om godt over 30 minutter per plate, det virker som at den henger seg litt. Den stopper ikke helt bare veldig sen og når den blir ferdig er kvaliteten bra.

 

To andre ting jeg har merket meg, disse nye DVD+R platene vil IKKE spille i pcen min i motsetning til de gamle DVD-R fra TY, men funker bra i min stue dvd

 

Har også teste alt mot mine gamle plextor DVD+R 4x plater (media code T01) og disse funker som normalt

 

Den andre tingen er at mens jeg brenner i nero 6.6.1.0 så kommer det opp en melding at Book type setting er DVD-ROM noe jeg aldri har fått før.

 

Min kompis som har en Benq 1620 pro sliter med samme problemet (vi bestilte plater sammen) men han har DVD-R 8x, har dessverre ikke media kode på disse.

 

Begge brenneren har siste firmware

 

Noen glupinger der ute som kan forklare dette problemet evt hva jeg kan gjøre med det?

 

:hmm:

 

 

Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdater firmware på BenQ og Plextor brennerene.

 

Oppdater nero til 6.6.0.3

 

Har han kompisen din testet DVD+R plater brent med BenQ? Hvis ikke - be han prøve dette, da benq'en støtter bitsetting slik at platene identifiseres som DVD-ROM plater, noe som oftest gjør at de virker bedre enn DVD-R plater med tanke på kompatibilitet.

 

Booktype DVD-ROM bør være på for best resultat med DVD+R plater - tviler på at det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar

Hadde nero 6.6.0.1 så det er vel ikke den helt store opdateringen, har siste firmware for begge brennerene, så det er det heller ikke.

 

Uansett så er det ikke kvaliteten det er noe galt med bare hastigheten den brenner en del av DVD+R platene på.

 

Skal teste litt først etter oppdateringen av nero så får vi se

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...