Gå til innhold

VIA HAR FLERE BUGGER DEM!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men eg har gjitt opp mitt abit kt7raid kort...

 

etter og ha tjent meg i 1 år... så er det faen meg nok.

 

ut med abit shitten og inn med nforce... Asus A7N266-E

 

Håper det blir 50 hakk bedre... heh....

 

men det går vel fint og bruke ein 900 mhz athlon 200 fsb på det hovedkortet vel? tenkte den skulle få slite litt til.

 

Kan du komm med den lista?

 

SBlive buggen var knitring i lyden og data korupsjon vist nok.

 

Via og abit <-- kan man finne noke verre enn det?

 

 

Quote:


On 2001-11-15 10:40, Dollar skrev:

Hehe, nerder bruker NT, men jeg jeg har en utrolig liste med ting jeg skulle sagt til VIA sjefen om skrotet hans (og jeg bruker BARE NT)




Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer fornøyd med hovedkortet mitt jeg :smile: HK er et halvt år gammelt og har kjørt både 98, 2000 og XP helt stabilt (bortsett fra når jeg har lagt inn litt for mange beta-drivere til saker og ting)... Er fornøyd med pris/ytelse også. Men det er vel som med alt annet at noen eksemplarer bare ikke vil funke. Husk at det er ganske MANGE som har Abit, og det må vel være en grunn...(?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-12-01 03:25, Killer skrev:

Hva med å prøve Aopen? gjennomprøvde løsninger med rikelig kompabilitet. En grunn til at du ikke hører klager om Aopen kort er at det virker uannsett!



 

Eller at ingen har dem...

 

Har faktisk Aopen selv - funker fedt, men Asus er mer gjennomprøvd.

Lenke til kommentar

jamen du har asus du... det fønker... abit + via som gir den perfekte sammensettningen!

 

Quote:


On 2001-12-01 03:48, Ar`Kritz skrev:

Jeg har VIA, AMD, SB Live! og nVidia, men det vil liksom ikke bugge... Er ikke det fint da? (Er litt ego og bryr meg ikke om 1,2% eller 1,5% av korta bugger, bare mitt ikke gjør det...)



Lenke til kommentar

Helt enig, det er bare tull å rakke ned på Abit og VIA...jeg har aldri hatt slike problemer med mitt Abit KT7A-RAID (men så bruker jeg WinXP...bare dinosaurer bruker Win9X/ME i disse dager nå!) "Men det er jo så mye raskere en XP!!!" hyler jo Win9x/ME fansen. Ja, riktignok går det et par frames raskere, men hva hjelper det når Win9x/ME er ustabilt som et uvær og henger seg etter 3 timer..! Nei jeg holder meg til XP - stabilitet er viktigst.

 

Men den man virkelig bør rakke ned på, er NVidia. Driverene deres inneholder så mange bugs (mer enn ATI sine) at det ikke er holdbart! Jeg har ikke tall på hvor mange blåskjermer med "Infinite Loop in NV4_DISP", "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" og "(DRIVER_)IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" jeg har fått, og som har ødelagt mye viktig arbeid på PC-en.

Nei, mitt neste kort blir et ATI Radeon 8500 - driverene er kanskje ikke helt 100% modne, men de er i alle fall langt mer stabile enn dritten til NVidia!!!

Dessuten er bildekvaliteten på både 2D og 3D hos ATI R8500 overlegen NVidia GF3TI500, samt til en mye lavere pris (1500,- i prisforskjell)

 

 

Cornel: Vært på Tom's Hardware i det siste? Der har de kjørt en sammenlikning mellom KT266A og NForce (bl.a det Asus-kortet ditt) hovedkort. Testen viser klart og tydelig at KT266 GRISEBANKER NForce!!!

 

 

En som har mistet troen på NVidia

 

 

UPDATE: 5 min etter at jeg postet dette innelgget, kræsjer maskinen med "Infinite Loop in NV4_DISP"...JEG ORKER SNART F*** IKKE MER!

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-01 20:54 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-01 20:57 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-01 21:11 ]

Lenke til kommentar

He he.

 

Jeg har faktisk det samme problemet

med lyden(SB 128).

Den knitringen kommer som regel etter at jeg har begynt å spille et spill, eller ser en film.

 

Dette kom så klart etter at jeg byttet hovedkort,

nemlig Asus A7V -E. Chip settet på dette kortet kommer nemlig fra VIA.

Så jeg er ganske sikker på at dette er feilen.

 

Via har til og med prøvd å rette opp denne feilen, ved å legge ut software (4in1 drivere) som skal rette opp dette.

 

Dette funket da såklart ikke...

Lenke til kommentar

Ondys:

 

Sett lydkortet ditt i PCI Slot nummer 4 (og IKKE ha nettverkskortet ditt i slot 6).

Så skal du se at knitringen forsvinner.

Feilen ligger ikke hos VIA, men hos Creative.

De har innrømmet at lydkortene deres ikke er 100% PCI 2.1 kompatible, noe som fører til alskens problemer (f.eks kan man ikke bruke Delayed Transaction uten at korrupsjon av data oppstår)

 

Så jeg sier igjen: Slutt å rakke ned på VIA.

De store synderene her er NVidia og Creative.

Lenke til kommentar

jeg blir litt sur når jeg leser om folk som klager på via og andre hardware produsenter. tenkt på alle de tusen komponetene, software og alt som finnes. det er jo bare naturlig at det er noen bugs med noen spesielle sammensetninger. jeg blir også forbanna når folk bruker ordet "suger", jeg tror ikke dere hadde klart å gjøre det noe bedre selv. det er en grunn til at nesten alle kjøper via chipset.

Lenke til kommentar

Takker for tipset EviLEddiE.

 

Dette skal jeg prøve som en siste utvei, da har jeg nemlig prøvd alt. :smile:

 

Men firmane som lager dette utstyret burde ha testet dette bedre, å da mener jeg alle firmar.

Alt utstyr skal være kompatibelt med hverandre, det er i hvertfall det kjøperen forlanger.

 

Men men. Man kan ikke få pose og sekk, pleide min bestefar og si... :smile:

 

Takker igjen for tipset.

Lenke til kommentar

Går ikke dette prøv å sette PCI Bus Master i BIOS til ENABLE samt alle Delayed Transaction til DISABLE. Prøv også å sette ned 3,3V så lavt som mulig, uten å gjøre systemet ustabilt (hvis du har mulighet til å stille på spenninger i BIOS)

 

Jeg er så enig...jobber som servicetekniker hos en landkjent elektrokjede, og jeg får inn SINNSYKT mange Fujitsu-Siemens Scaleo 600 PC-er med feil på både CPU (Athlon XP 1600+) og HK (MSI sitt KT266 HK), samt Hewlett-Packard 7920 i bøtter og spann. Det kommer også inn masse Packard Bell PC-er. Mitt råd: Skal du ha en merke-PC, så kjøp DELL. Beste (og største) PC-produsent på jord.

 

Skulle nesten tro at PC-produsentene ikke ta kvalitetssikring på alvor lenger, og da særlig på PCene, som består av mange komponenter som det kan gå galt med. Men så tenker de bare på 2 ting da, det og TJENE og SPARE penger. Selg, selg og atter selg. Kundens ønske og behov etter et stabilt system kommer i annen rekke.

 

Men på den annen side, vi PC-friker ville jo aldri finne på å kjøpe en komplett maskin...vi bygger selv, selvsagt!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-01 22:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...