Gå til innhold

Eksternt kabinett for nettverk (ikke FireWire/USB)


xvis

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg å hatt noen disker i et eksternt kabinett med ethernet-tilkobling. Har sett enkelte kostbare varianter (+20K), som er utenfor rekkevidde/behov.

 

Om noen kjenner til rimelige varianter av slike kabinett med kapasitet for min. 3-4 disker, hadde det vært kjekt med litt info.

 

mvh .xvis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at du ikke ser for deg at det går an? Er det noe spesielt du har i tankene? Det er iallefall ikke noe teknisk hindrer for et diskkabinett å være koblet til ethernet. Det finnes webservere i alle mulige og umulige duppedingser i dag, som feks webcamera.

 

Som nevnt i første post, så finnes dette utstyret allerede. Bare søk litt på 'Network Attached Storage' så finner du info om emnet.

 

Din Side har også en liten artikkel om slike dingser, som riktignok ikke er helt det jeg er ute etter. Din Side

Lenke til kommentar

Å benytte filservere er meget aktuelt, og jeg bruker selv en med 7 disker. Men jeg ønsker altså å vite mer om ethernet-kabinett (NAS) som tar min. 3-4 disker, ikke USB/FireWire-løsninger (se header av post). Om noen vet litt om slike produkt for consumer-markedet, så er jeg interessert i få vite mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...