Gå til innhold

Er hovedkort ofte defekte?


Ronnyb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


bludern skrev (2002-06-10 16:22):

Du kan se på hovedkortene på
og se hvor mye feil det er med de forskjellige. Abit ligger oppmot 20% reparasjoner, mens asus og msi ligger rundt 10%. Jeg har selv satt oppca 20 maskiner. Det har vært feil med 1. av dem (msi k7t pro 2a).


 

Hvor mange bruker antistatisk utstyr når dere graver i dataen? Er overbevist om at mange problemer kommer fra brukeren selv. Selvsagt finnes det produkter som ikke funker fra starten av.

Det er igrunn merkelig at noen har masse problemer, mens andre ikke har problemer i det hele tatt. Har ikke tro på at det er tilfeldigheter.

 

Jeg har ikke hatt problemer av noen art, men så har jeg bare bygget tre, fire maskiner, så de kommer sikkert.

Lenke til kommentar

Du har helt rett i at det er mange som er svært uforsiktige når de bygger maskiner. Det msi hovedkortet som tok kvelden døde ca 1 år etter maskinen var satt sammen, og fungerte ikke lenger på grunn av flere kondensatorer som hadde lekket.

 

Men itbutikken.no har en veldig fin ide når det står hvor mange enheter som har blitt reparert eller sendt til reparasjon av det bestemte produktet. Man kan da se hvilke produkter og produsenter det er mest problemer med.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 16:22, bludern skrev:

Du kan se på hovedkortene på
og se hvor mye feil det er med de forskjellige.


Har også sans for den dokumentasjonen - spurte Itbutikken om hvor seriøs målinga egentlig var... da ble de litt snurt, og sverga 'høyt & hellig', at det er en grundig og selvstendig måling.

 

Uansett om folk bruker anti-statisk eller ikke, vil forskjellen produsentene imellom, komme tydelig fram.

Lenke til kommentar

Det er klart at det bør være et forholdsvis likt antall, men det har ikke så mye å si. For det er jo prosentvis av antall de har solgt de har. Men det blir jo litt feil hvis det står 50% feil og de har solgt to enheter. Men jeg tror itbutikken ikke setter på reparasjoner hvis det er færre enn et visst antall enheter solgt.

 

Av de ca 20 maskinene jeg har satt sammen har det vært 2 tekram, 5 abit, 10 asus og 5 msi. Det har vært problemer med et av abit kortene, men har modifisert den sånn at den fungerer greit nå (kt7-raid). Mens de andre abit kortene er eldre hovedkort basert på intel bx brikkesettet og har vært meget stabile.

Lenke til kommentar

JEg har erfaring med at de dør mer over tid.

 

etter at jeg kjøpte ett amd system har dette sjedd.

 

kjøpte asus a7v-e og etter 1 mnd slutta det å funke.

 

fikk ett nytt som funka en ny mnd og nå har jeg fått ett aopen ak73 pro a 1394 (de skulle sende meg ak73 1394 men sendte pro a kortet i en 1394 eske) og på dette har nå ene ide kanalen begynt å fucke seg.

 

kan ikke kjøre hdd på den og heller ikke kjøre to cd rommer på den. så fucker cdromene seg hele tiden.'

 

sender det inn etter at jeg har vert på lan.

 

Så jeg må si at jeg begynner å gå lei av hovedkort.

 

slot 1 kortene var dønn stabile så lenge du hadde dem. 486 kortene kunne man kaste ned en trapp uten at de klikka.

 

socket a kortene kan du ikke engang ha i kassa uten at de klikker.

Lenke til kommentar

Har montert ca 30 hk til nå (meg selv,venner og bekjente) og det første skrudde jeg rett på plata og derfor røyk det hehe.

Har hatt både amd og intel og ei heller alrdig fått til og knuse kjernen på amdene.

De andre har ikke hatt noen feil.

 

Bruker alltid god tid og faktisk håndlenke men dette er jo bare tull sier folk.

Har vel vært heldig tenker jeg og krysser fingrene for det nye msi kortet jeg mottar i morgen :grin:

 

 

Jeg observerte en gang en som monterte (skulle hjelpe han ved og fortelle) han skulle absolutt skru hovedkortet omtrent gjennom plata for at det skulle sitte, det er jo slik at man helst aldri skal bruke makt på slikt utstyr.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-06-12 11:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...