Carfax Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Hva bør jeg velge av disse to kortene: - Asus EN6800 GeForce 6800GT PCI-E 3995,- - Club3D Radeon X800PRO 256MB 3495,- Eventuellt andre alternativer i denne prisklassen (3-4000)
TDK Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Urk! Å søke er no dritt? Det ligger så mange tråder om dette temaet at jeg kan telle både på fingre og tær tilsammen. Jeg vet ikke om du har et PCI-Express kort, men det nederste kortet er ikke PCI-E, mens det øverste er.... Så før du vil kunne få noen skikkelige svar, må du gi mer info om maskinvaren du har fra før av. Hvis det er PCI-E kort du skal ha er det mange fine her: http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10488 Ellers er X800pro kortet et godt valg HVIS det er VIVO funksjonalitet. DErmed kan kortet enkelt modifiseres via software til det langt kraftigere X800XT/XT PE kortet. Jeg vet ikke helt om ASUS 6800GT kortet du linker til har 128mb eller 256, ettersom asus opererer med 6800GT kort med begge minnemengder. Hvis ASUS 6800GT kortet har 256mb minne er det et bedre valg enn X800pro kortet. Hvis derimot X800pro kortet har VIVO funksjonalitet og du ikke er redd for og miste garanti og modifisere kortet er det et bedre valg. Endret 6. januar 2005 av TDK
MacManus Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Uansett om det gjelder PCI-e eller ikke er 6800GT et bedre valg, flere pipes og vertex shadere. Det gir bedre ytelse. GT kortet gir mer for pengene enn pro kortet. Men her har du vel det rimeligste GT kortet som finnes, Club3d 6800GT. Gå for det. Men dette er jo AGP, husk på det.
HKS Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Siden vi snakker om PCIe her så har 6800GT kortene mulighet til SLi modus, hvis det blir aktult i fremtiden for deg. Kjekt å kunne slenge inn et nytt GT kort om en 6 månders tid, da er de nok billigere, og i høye oppløsninger med AA og AF på fullt er det per dags dato ingen ATi kort, og bare GeForce 6800 Ultra i SLi som klarer å matche 6800GT SLi i ytelse
Deadringer Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Men her har du vel det rimeligste GT kortet som finnes, Club3d 6800GT. Gå for det. Men dette er jo AGP, husk på det. jepp! har han agp er det 100% det beste valget
TDK Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Men om han har AGP eller PCI-E har han ikke svart på..
guezz Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Vennligst les Skjermkortguide: High-End. *Forandrer på svaret grunnet en unødvendig "rant" fra min side.* Endret 6. januar 2005 av guezz
PreZiDenT Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Guezz, slike folk som deg irriterer meg mer enn folk som slenger igang ny post selv om søk-funksjonen ikke blir brukt. Har du ikke bedre ting å tilføye så tier du stille.
guezz Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Guezz, slike folk som deg irriterer meg mer enn folk som slenger igang ny post selv om søk-funksjonen ikke blir brukt. Har du ikke bedre ting å tilføye så tier du stille. Det er første gangen jeg har mistet besinnelsen her på forumet, tror jeg. Ja, det var unødvendig fra min side. Jeg blir til tider litt irritert over at mange ikke leser guiden jeg har skrevet (som jeg har brukt mye tid på), eller noen av de andre sticky-ene før de poster. Dessuten finnes det mange lignende tråder fra før av. Carfax Hvis du skal ha et AGP-kort er 6800 GT å anbefale, men hvis det er PCI-E som teller er det mer jevnt. ATI-kortet er bare å anbefale ytelsesmessig hvis du tar sjansen på å flashe kortet (da må det være VIVO-utgaven!). Hvis det er noe annet du lurer på er guiden jeg tidligere linket til veldig informativ. Endret 6. januar 2005 av guezz
PreZiDenT Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Helt i orden Guezz. Du er ikke den eneste som reagerer slikt. Men det kan til tider bli veldig unødvendig. Forøvrig stort av deg å innrømme feil. Forstår trådstarters problemer. Pci-E, SLi osv gir mange problemer for nye brukere av det. Derfor man må hjelpe. Jeg selv er langt fra sikker på slike betegnelser og bruksområde/måte.
Carfax Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 TDK: Beklager at du måtte bruke av din kostbare tid på dette innlegget. Søk funksjonen fungerer av en eller annen merkelig grunn ikke på min FireFox nettleser, får opp en eller annen feilmelding om script-error.. Og å gå gjennom flere hundre innlegg manuelt, det gadd jeg ærlig talt ikke. Derfor laget jeg ett nytt innlegg. Så neste gang det dukker opp ett spørsmål/tema som du TDK mener er blitt svart på før, så gi F... i å kommentere det. Hopp rett over. Er alltid noen andre med litt bedre tid som kan svare minst like godt. Forøvrig så er begge kortene som jeg stilte opp PCI-E kort, glemte å skrive det. Hovedkortet jeg har bestilt er et PCI-E. Takk for de svar som er gitt i denne posten.
ADT Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) pci-e versjonen av x800pro kan ikke moddes på noen som helst måte, så gt er nok et bedre valg + at du har muligheten for sli, noe som ikke er mulig med ati kort enda... edit: ingen grunn til å være frekk, om du plages av kommentarer slike som TDK kommer med, bør du vurdere å kommentere hvorfor du for eksempel ikke har søkt på forhånd... Endret 6. januar 2005 av ADT
Carfax Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 (endret) Gjorde jeg ikke det? Endret 7. januar 2005 av Carfax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå