Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmeside design


Anbefalte innlegg

Hei Jeg har nå lagt ut min nye hjemmeside på http://bryce.clansalsa.com

 

Det jeg lurte på av om noen kunne sjekke den å si hva de mener om designet, hva som er dårlig, hva som er bra, hva jeg burde ta med og ta bort, og andre ideer.

 

Legg gjerne ved en link til deres egen hjemmeside, eller en hjemmeside som dere mener er en BRA designet side.. :smile:

 

Sephiroth

http://bryce.clansalsa.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Trukis og lyseblått gjør seg ikke særlig bra. Prøv og bytt ut turkisen med lyst lyst grått.

 

Ellers bra side. De tre teslakulene og hitcounteren øverst i designet er ikke fult så bra. Norsken kunne også vært bedre( ord som glasskule skrives ikke glass kule. den feilen gjentar seg over hele siden)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 15:26, Johan skrev:

Hmm. Trukis og lyseblått gjør seg ikke særlig bra. Prøv og bytt ut turkisen med lyst lyst grått.


Ellers bra side. De tre teslakulene og hitcounteren øverst i designet er ikke fult så bra. Norsken kunne også vært bedre( ord som glasskule skrives ikke glass kule. den feilen gjentar seg over hele siden)


 

Jeg vet om norsken.. det er det siste jeg skal gjøre på siden, har bare ikke giddi å gått over enda..

 

og en ting til,,, orker ikke GRÅ sløve farger det er mye grått som er ute... syns ikke noe om det, men for all del, si hva dere mener

PS glasskule er nå rettet på.. :smile:

 

Sephiroth

 

[ Denne Melding var redigert av: Sephiroth på 2002-06-10 15:35 ]

Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er å finne deg en webside eller en bok som kan fortelle deg litt om farger og layout.

 

Deretter så bør du surfe rundt på nette å legge merke til hvilke websider du syns er fine ol.

 

Når du har gjort dette så kan du ta å sette deg ned for å lage skisser slik at du kan finne det uttrykket du letter etter.

 

Når det er gjort så kan du begynne på å lage selve siden.

 

(dette er iflg faglærer for webdesign på Hiof)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: taleg på 2002-06-10 17:18 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: taleg på 2002-06-10 17:21 ]

Lenke til kommentar

Ikke noe særlig lekker side nei. Men det kan jo bli bedre...

Som en annen sa, turkis og lyseblått passer ikke særlig godt sammen. Det blir altfor slitsomt å se på siden, noe som gjør at man "surfer" videre.

 

Hvis du skal bruke farger, bruk farger med større kontrast til hverandre. Dersom du skal ha mye tekst, bruk gjerne hvit bakgrunn, eller en veldig svak farget bakgrunn. Det blir da mer behagelig for øyet.

En side jeg liker designet på er denne. Men han som har laget denne siden, er proff...

 

Headingen(overskriften) din er også litt for harry etter min smak.

 

Synes også at de blå rammene dine er alt for brede. Hva med å endre disse til noen veldig smale. Tror dette hadde gjort siden bedre.

 

Få en person du kjenner som kan skrive bra norsk til å gå gjennom aller skriveleifene dine og rette opp disse. Siden vil virke mer seriøs da, vil jeg tro.

Himmel bilder skrives himmelbilder.

 

Ellers kan du mer webdesign enn det jeg kan, hvis det er til trøst.

 

Lykke til med siden. :smile:

Lenke til kommentar

Hei...

 

Jeg ville bare si at jeg er utrolig imponert over bildene du har laget (3d-greiene..)

 

Bruker adobe selv, men på det området pisser nok du på meg...

 

Men hvis jeg var deg ville jeg ha skrevet Copyright og ikke CopyRight på bildene... Det så litt... Tjaa.. teit ut...

 

Men de var tøff... sinnsykt. Fascinerende...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 02:46, Sephiroth skrev:

MEN Hvordan kan jeg ta bort undrestreken på teksten som jeg har linket?? det finner jeg ikke ut av..


Det fixer du med CSS;

 

<style>

a{

text-decoration:none;

}

</style>

 

Quote:


jeg bruker front page for å sette ting sammen.


 

Huff da :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 02:50, borre skrev:

Quote:


Den 2002-06-11 02:46, Sephiroth skrev:

MEN Hvordan kan jeg ta bort undrestreken på teksten som jeg har linket?? det finner jeg ikke ut av..


Det fixer du med CSS;

 

<style>

a{

text-decoration:none;

}

</style>

 

Quote:


jeg bruker front page for å sette ting sammen.


 

Huff da :wink:

 

 

Det er samma hvilket program jeg bruker, så lenge jeg får det slik som jeg vil,, hadde det ikke gått i front fage så hadde jeg brukt DW... så,,,, men ihvertfall takker koden :smile:

 

Sephiroth

http://bryce.clansalsa.com

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 05:29, yummy skrev:

Et hett tips: bruk DW. Fronpage er noe skikkelig dritt. Det produserer HTML - kode som regelrett STINKER!


Ingen som driver litt seriøst med HTML bruker det - da er DW bedre. Selv bruker jeg Homesite 4.5.2



 

Nå vil ikke jeg si at jeg er noe seriøst med hjemeside design, det er min andre hjemmeside.

 

Men selv front Fage produserer HTML - kode som regelrett STINKER! Så gjør ikke det noe, så lenge det ser ut, og blir som jeg vil ha da/kan få det... får jeg det ikke til sånn som jeg vil, ja da bruker jeg DW eller Homesite som du nevnte.

 

Sephiroth

http://bryce.clansalsa.com

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 02:24, The Jackal skrev:

Siden iseg selv var vel ikke noe spess, men åssen i gamperævva har du mekka å lage de 3d-bildene? Hvilket program osv....De var bare sinnsykt fete. Jeg vil lære
:eek:
Noen linker til en bra start hadde ikke vært å forakte heller.Hvordan lære seg å lage slikt... bare sette seg ned å leke litt det + at du må jo ha litt fantasi da..



Hvis du ser på siden så står det hvilke program jeg har brukt.

 

 

desvere så har jeg ikke noen linker til en bra start heller...

 

Sephiroth

http://bryce.clansalsa.com

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 17:01, Baltazar skrev:

En liten bagatell. På arten din (som er veldig bra faktisk) så har du skrevet "CopyRight By Ken Andre". Dette høres veldig rart ut. Det er da "Copyright:Ken Andre" e.l. Det høres ut som du har laget Copyrighten


 

hmm er det egentlig noe å henge seg opp i ????

Det skal liksom værra Copy!!Right!!! hvis du skjønner????? jaja får vel fixe på det oxo da. hehe. nei da, får vel monge med alle bildene en gang til da..

 

Sephiroth

http://bryce.clansalsa.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...