Gå til innhold

mpx lyver på inndato


Anbefalte innlegg

har bestilt Asus A8N-SLI hos mpx.no. da jeg rett før nyttår bestilte, sto ubekreftet inndato til 3. januar. den 3. januar hadde de forandret denne til ubekreftet 24. januar. greit nok, datoen var ubekreftet. men i går var den forandret tilbake til 6. januar.

 

jeg sendte dem en mail, og fikk følgende svar:

 

Hei!

 

Disse vil komme inn mot slutten av januar.

 

og hva står på webben til mpx i dag? Ubekreftet 07-01-05. når jeg går inn for å se på ordren står det derimot 19-01-05.

 

jeg fikk lyst til å slette hele ordren, men nå er det pris, og ikke leveringsdato som er grunnen til at jeg bestilte hos mpx. men dette er nok den siste ordren jeg har lagt inn hos dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har fulgt med på forumet så ville du visst at mpx har fått kritikk for lignende ting tidligere...

Og hadde man fulgt med så hadde man visst at ubekreftet betyr nettopp ubekreftet.

 

Skjønner ikke helt hvorfor trådstarter er oppgitt. Det er jo akkurat like ubekreftet enten det er den 7. eller 19. jan.

 

Skal si meg enig i at det er en uting å sette dato når det er ubekreftet, men på den annen side så sparer de seg sikkert en haug med henvendelser på å gjøre det

Lenke til kommentar

Dette driver faan meg mamoz med også! men i større grad!

 

Bestilte meg 2 stk s700 fra mamoz rundt release dato hvor det faktisk stod at de _hadde_ flere på lager..

 

Når jeg ringer og etterlyser forteller de meg at telefonen er på vei fra leverandør nu, og at de sender den innen et par dager...! GGrrrRRrRRRrrRRRrrr

 

Angrerett sier jeg bare..

Lenke til kommentar

Jeg synes det er utrolig dumt å sitte og klage på det. Mpx følger bare de datoer de mottar fra produsenten... og. det har vært en lignede tråd her tidligere der komplett har det samme problemet med mange av deres varer. Julesalget er også over.... og dermed tar det nok *litt* tid før butikkene får inn nok utstyr igjen til å dekke etterspørselen....

 

og når jeg sier det... så er det dette innlegget jeg snakker om.

Endret av Asbjørn T.
Lenke til kommentar
Jeg synes det er utrolig dumt å sitte og klage på det. Mpx følger bare de datoer de mottar fra produsenten... og. det har vært en lignede tråd her tidligere der komplett har det samme problemet med mange av deres varer. Julesalget er også over.... og dermed tar det nok *litt* tid før butikkene får inn nok utstyr igjen til å dekke etterspørselen....

det gjør de slettes ikke. de forteller meg på mail at kortet kommer i slutten av januar, på ordren min står det 19. januar, mens det ute på web står 7. januar. mpx gjemmer seg bak det faktum at det står "ubekreftet", og oppnår bl.a. at det står 1-3 dager i stedet for > 7 dager i Prisguiden.

 

alle som har jobbet i databransjen vet at slike triks er regelen snarere enn unntaket. hvis man kan tjene på et stunt man vet man kan komme unna med, gjør man det. noe annet er skadelig for bunnlinjen.

 

la meg presisere at jeg i 2. avsnitt refererer til databransjen generellt, ikke til spesifikke og tidligere nevnte nettbutikker.

Lenke til kommentar

Hva er problemet?

MPX har muligheten til å stryke orderen 24 timer i døgnet, inntil varen er sendt.

Har flere ganger brukt dette overfor MPX.

Oppfatter ikke at lang leveringstid er mitt problem. I så fall er det MPX som mister ett salg.

Jeg kjøper jo bare et annet sted.

Lenke til kommentar

Om dere leser hva jeg skriver så er problemet det at mpx ifølge mail sier at vare kommer inn mot slutten av januar.

 

Mens på nettsiden deres står det 07.01.

 

Hvorfor gjøre dette når de vet at varen ikke kommer den 07.01, men mye senere? Hvorfor ikke skrive det som er nærmest det de vet?

Lenke til kommentar

*Sukk* Hvis folk bare hadde kunnet lært seg å lese "ubekreftet" og ikke hengt seg opp i en dato som de fleste webshops tar ut av luften.

 

Når man bestiller en vare som er ubekreftet så får man bare finne seg i at det er et lotteri

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
*Sukk* Hvis folk bare hadde kunnet lært seg å lese "ubekreftet" og ikke hengt seg opp i en dato som de fleste webshops tar ut av luften.

 

Når man bestiller en vare som er ubekreftet så får man bare finne seg i at det er et lotteri

Jeg veit at det står ubekreftet der.

 

Poenget er at mpx VET om en annen dato, og det jeg da lurer på er hvorfor i all verden bruker de ikke den datoen?

 

Altså nok en gang. Mpx vet at varen ikke kommer før slutten av januar. Men de tar en ANNEN dato rett ut av lufta og setter på siden sin.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Men vet du hva? Det spiller overhodet ingen rolle hva de skriver der da, når det står ubekreftet, det kan du ikke klage på. Når det gjelder når de faktisk får det inn, så kan dette variere ganske mye, ettersom jeg tror at de får flere forsendelser, og noen kan få varer med engang, og andre må vente ettersom de ikke får inn nytt.

 

Ikke heng deg opp i forskjellen på hva de sier og hva som står på adressen, sett heller pris på at de har i det hele tatt giddet å ta den store sjangsen å si at de får inn den 19'ende.

 

Det er egentlig en ganske stor "fare" forbundet med det, de har ingen styring på om lastebilen som frakter disse fra hovedlager kommer til å crash and burn... derfor mener jeg at du er heldig som har fått vite når det egentlig kommer inn.

Lenke til kommentar

Dette har nok mange årsaker, men i hovedsak er det en enorm etterspørsel etter akkurat dette hovedkortet og det er krig mellom x antall webshopper og databutikker verden over for å få fatt i dette først og få solgt så fort som mulig.

 

Leverandøren oppgir nok en ny dato til butikkene hver eneste dag, kanskje flere ganger om dagen også om hvor de ligger ann i løypa med leveringer.

Og når det i tillegg står ubekreftet så vil dette si at web shoppen faktisk ikke vet noe sikkert om når det kommer.

 

At trådstarter griner over dette er tullette da de fleste andre web shopper også operer med ubekreftede datoer særlig på dette kortet!

Feks komplett skriver: "Ikke på lager. Ubekreftet 542 stk 2005-01-19", men hvis du leser en annen tråd på dette forumet angående når dette kortet skal komme så ser du en mail fra komplett hvor de skriver at 1100 kort skal komme inn til en annen dato enn de oppgir på web sidene deres, så å hetse mpx for dette her er rett og slett for dumt.

Hvis mpx hadde visst om en annen dato om når dette kortet kommer så hadde de selvfølgelig oppgitt denne til kundene skulle jeg tro!

 

Nei, skjerpings :no:

Lenke til kommentar

Dette har mpx gjort i minst et år nå, og det er vel ganske logisk hvorfor.

Hvis du skal bestille en vare og sjekker, la oss si de 3 billigste webshoppene, og ingen har varen på lager, hvor ville du bestilt da?

Du ville selvfølgelig bestilt der hvor den var mest sansynlig å komme inn først, hvilket er grunnen til at de setter en dato som som oftest er et par dager fra dagens dato.

 

For så vidt helt grei taktikk, men litt umoralsk er det vel. Men vil man tjene penger....

Lenke til kommentar

kom på litt flere poeng :D

 

Hanscats: Takk, helt enig, men there is a time and place, ok?

 

I tilegg, HVIS jeg ikke gjorde det klart, det står ubekreftet, smak på det ordet, u b e k r e f t e t , det betyr at du skal ta det med en helt enorm klype salt. Og du vet, innerst inne, at de ikke har noen som helst kontroll på når de får inn ting, og det er en dato de har operert med før, men som har blitt satt tilbake av forutsette eller uforusette grunner. Pluss, de har ingenting å tjene på at de velger en dato ut av tynne luften.

 

Tror du også at datoene oppdateres helt automaGisk? Dette legges jo inn manuelt, og når det er en så stor butikk som mpx, så skjer det de glemmer noen datoer her og der.

 

Så, suck it up, voks opp, ta det som en mann, ingen ting å sutre over. Sweet life goes on.

 

Hilsen Steffen

Lenke til kommentar
kom på litt flere poeng :D

 

Hanscats: Takk, helt enig, men there is a time and place, ok?

 

I tilegg, HVIS jeg ikke gjorde det klart, det står ubekreftet, smak på det ordet, u b e k r e f t e t , det betyr at du skal ta det med en helt enorm klype salt. Og du vet, innerst inne, at de ikke har noen som helst kontroll på når de får inn ting, og det er en dato de har operert med før, men som har blitt satt tilbake av forutsette eller uforusette grunner. Pluss, de har ingenting å tjene på at de velger en dato ut av tynne luften.

 

Tror du også at datoene oppdateres helt automaGisk? Dette legges jo inn manuelt, og når det er en så stor butikk som mpx, så skjer det de glemmer noen datoer her og der.

 

Så, suck it up, voks opp, ta det som en mann, ingen ting å sutre over. Sweet life goes on.

 

Hilsen Steffen

Hear hear ;)

 

Kontroll har de nok, men når leverandørene oppgir datoer i hytt og pine blir det nok ikke lett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...