Gå til innhold

CPU ødelagt


Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først, en athlon prossesor takler fint at noen tar på den. Jeg har jo vasket en i vann, og tørket den med hånkle (Ikke at jeg anbefaler det :_).

 

Nå sier alle sikkert at jeg ikke har peil, for det er farlig, faktumet var at jeg ga f**n fordi jeg skulle kjøpe ny alikevel, og bruktprisen ikke er noe å skryte av.

 

Ingen jeg kjenner har klart å ødelagt en prossesor ved å ta på den, miste den, kaste den i veggen, spytte på den eller tisse på den.

Det som dreper dem er å sette på kjøle ribben.

Hvis en ikke er forsikktig(ikke det at det er lett, men så forsiktig som mulig), knuses kjernen. Den metaltoppen er IKKE kjernen. Kjernen ligger inne i selve prossesoren. Det på toppen er bare et metal som leder varme. Derfor behøver det ikke se ut som den er skadd.

 

Alle vet, inkl. du at det alltid er en risk når man driver inne i PCen, derfor er det ditt ansvar etter min mening(hvis ikke han vennen din har gjort noen av dem tingene jeg snakket om over her). Spessielt siden ingen faktisk vet når prossesoren gikk i stykker.

 

kruger

(Ja, prossesorer dør også av varme)

Og en pc uten prossesor lager ingen pipelyd. En PC med herpa skjermkort eller minne gjør det.

Lenke til kommentar

Den 2002-06-10 08:58, www skrev:

du den cpuen er fucka pga dere satt opp til 133 , noe dere IKKE skulle gjort :sad:

men men prøv nå først og sett ned til 100.

Virker ikke dette er cpu gåen :sad:

personlig er det ditt eget ansvar det med din maskin, og det er ikke statisk elektrisitet som har fucka cpuen, men som sagt feil innstillinger(100-133) :sad:

 

-------------------------------------

tror du har rett www :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 14:41, kruger skrev:

Først, en athlon prossesor takler fint at noen tar på den. Jeg har jo vasket en i vann, og tørket den med hånkle (Ikke at jeg anbefaler det :_).


Nå sier alle sikkert at jeg ikke har peil, for det er farlig, faktumet var at jeg ga f**n fordi jeg skulle kjøpe ny alikevel, og bruktprisen ikke er noe å skryte av.


Ingen jeg kjenner har klart å ødelagt en prossesor ved å ta på den, miste den, kaste den i veggen, spytte på den eller tisse på den.

Det som dreper dem er å sette på kjøle ribben.

Hvis en ikke er forsikktig(ikke det at det er lett, men så forsiktig som mulig), knuses kjernen. Den metaltoppen er IKKE kjernen. Kjernen ligger inne i selve prossesoren. Det på toppen er bare et metal som leder varme. Derfor behøver det ikke se ut som den er skadd.


Alle vet, inkl. du at det alltid er en risk når man driver inne i PCen, derfor er det ditt ansvar etter min mening(hvis ikke han vennen din har gjort noen av dem tingene jeg snakket om over her). Spessielt siden ingen faktisk vet når prossesoren gikk i stykker.


kruger

(Ja, prossesorer dør også av varme)

Og en pc uten prossesor lager ingen pipelyd. En PC med herpa skjermkort eller minne gjør det.


 

lol har prøvd å sette på cpu skeivttapå på en amd duron men den tålte det lksom

tror de tåler ganske mye jeg!

Lenke til kommentar

Synes hele denne saken er tåpelig å ikke passer her.

Du virker barnsli, og det er lite sammenheng i hva du skriver.

 

Angående forholdet ditt til kompisen din, er det ditt eget problem. Du nevener jo han i hvert innlegg du har.

 

Du har fått svar, klåing på cpu kjernen er ikke farlig, en knekt socketfeste er heller ikke farlig.

 

Det som er farlig er at du har unlocket cpu'n, og prøvd å klokke uten å ha peiling på hva du holder på med.

Lenke til kommentar

Først: TBird 1200+ er ikke multiplier locked, altså er L2 bridge connected by default <- morsom norsk :razz:¨

Hvem som ødela hva er egentlig uvesentlig, så ikke bruk tid på å forklare hvor håpløs kompisen din er.

Til det med pip-kodene: De fleste nye hovedkort bruker Award bios (veldig få som bruker Phoenix/AMI), som har pipekoder kun for RAM og skjermkort. Piiip-pip-pip er skjermkort, alt annet er RAM så vidt jeg vet. Får du ingen lyder enn vifter, er det stor sannsynlighet for at hovedkort eller CPU har tatt kvelden. Hva med å prøve CPU'en i et annet system? Gjerne bytte den ut med en identisk CPU? Har CPU synlige skader? Et hjørne er nok for å drepe den i mange tilfeller.

Hadde en kompis av meg ødelagt en CPU ved et uhell når han hjalp meg med å bygge PC, hadde det ikke falt meg inn å kreve penger.

 

En siste ting: Setningene dine er virkelig tunge å lese. Artiklene er villkårlig valgt, og setningene mangler helt oppbygging og avslutning. Er det mulig å skrive litt klarere hva du mener, og skjerpe gramatikken litt? Det ville fjernet en god del forvirring hos meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 21:01, |Flame| skrev:


Du har fått svar, klåing på cpu kjernen er ikke farlig, en knekt socketfeste er heller ikke farlig.


Det som er farlig er at du har unlocket cpu'n, og prøvd å klokke uten å ha peiling på hva du holder på med.


 

 

Helt sant :smile: sånn er det ....

 

Desuten har du regidert bort fra din første post att du satte cpu en på 133 fbs i stedet for 100fbs som den skulle være på ...

det tyder bare på att du prøver og skjylde på din kamerat :sad:

 

Og du forandrer historien i ditt andre innlegg om att det var på kameratens maskin dere satte fbs opp til 133 på en cpu som skal gå på 100,,

 

I ditt første innlegg sa du jo att det var på din PC att dere satte opp fbs opp fra 100 til 133.

 

det tyder bare enda mere på att du prøver og skjylde på din kamerat :sad:

 

ja for jeg har TATT på mange cpuer og de går ikke sund eller blir ødelagt av statisk strøm på grunn av det...

 

Nei gutten min TA ANSVAR og spør mamma eller pappa om ny cpu og sluttt og skjyld på kameraten din ...

 

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-14 02:07 ]

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket om CPUen blir varm, ja den ble det, jeg trykket kjøleribbet inntil CPU med hånden når jeg startet Maskinen, den ble varmt, det betyr den er ikke død, og jeg tror Hovedkortet er ødelagt, så jeg kjøper ABIT NV7-133R nForce 415D. Beklager for jeg var forvirret.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 18:25, Qwseyvnd skrev:

Jeg har sjekket om CPUen blir varm, ja den ble det, jeg trykket kjøleribbet inntil CPU med hånden når jeg startet Maskinen, den ble varmt, det betyr den er ikke død, og jeg tror Hovedkortet er ødelagt, så jeg kjøper ABIT NV7-133R nForce 415D. Beklager for jeg var forvirret.



 

Ikke noe og beklage for, dette forumet er jo til for å spørre hvis man sitter fast.

Selfølgelig er det noen som ypper og bråker men ikke bry deg om det.

maskinvare <-> sofware kan sette grå hår i hodet på hvemsomhelst + bli forvirret :smile:

 

lykke til med det nye hovedkortet da.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 18:25, Qwseyvnd skrev:

Jeg har sjekket om CPUen blir varm, ja den ble det, jeg trykket kjøleribbet inntil CPU med hånden når jeg startet Maskinen, den ble varmt, det betyr den er ikke død, og jeg tror Hovedkortet er ødelagt, så jeg kjøper ABIT NV7-133R nForce 415D. Beklager for jeg var forvirret.



 

Trykket kjøleribben inn til cpu når du startet maskinen? Altså kjøleribben var løs og ikke fast i cpu hele tiden? Ikke rart prosessoren ble varm, OG ødelagt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...