Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

Har du tabs (Guitar PRO) til Cakes variant av I'll Survive? Den var stilig :D

8041650[/snapback]

Jeg googlet for Cake I will survive basstab og fant noe som virker rimelig fornuftig. Dvs, det jeg bruker ikke Guitar pro, så jeg vet ikke om den er kompatibel, men jeg klarte å plukke ut en del av riffene (og jobber med resten)

 

Lykke til :) !

 

 

Edit: om du var på jakt etter tabs for gitar, går det over Am / Dm /G / C / F / Hm / E7

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Yay... det er vel på sin plass at jeg legger igjen en post her siden jeg selv har spilt bass i ca to år nå.

 

Har spilt i band hele tida, men har lurt på om jeg skal gå solo... syns det er stilig med folk som spiller som om de spiller på en "vanlig" gitar, bare på bass, for å si det sånn.

 

Noen strakse fordeler jeg ser med å gå solo er jo at man får øvd i sitt eget tempo, samt at man kan spille "hva man vil" :)

Lenke til kommentar
Yay... det er vel på sin plass at jeg legger igjen en post her siden jeg selv har spilt bass i ca to år nå.

 

Har spilt i band hele tida, men har lurt på om jeg skal gå solo... syns det er stilig med folk som spiller som om de spiller på en "vanlig" gitar, bare på bass, for å si det sånn.

 

Noen strakse fordeler jeg ser med å gå solo er jo at man får øvd i sitt eget tempo, samt at man kan spille "hva man vil" :)

8057565[/snapback]

 

For å utvikle seg sjølv som musiker, er det sikkert ikke så dumt. Men sånne "solo-bassister" er jo gørrkjedelig å høre på i lengden da :) ...joa, jeg kan bli imponert av folk som Victor Wooten, men jeg orker ikke å høre igjennom en hel plate sammenhengende med slik musikk.

 

En annen fin mulighet er jo å joine flere band, kanksje med forskjellig musikkstil.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
For å utvikle seg sjølv som musiker, er det sikkert ikke så dumt. Men sånne "solo-bassister" er jo gørrkjedelig å høre på i lengden da  :)  ...joa, jeg kan bli imponert av folk som Victor Wooten, men jeg orker ikke å høre igjennom en hel plate sammenhengende med slik musikk.

 

En annen fin mulighet er jo å joine flere band, kanksje med forskjellig musikkstil.

 

 

 

Pantera

8059121[/snapback]

Jaja, kan godt forstå det der med å hørre på Wooten-plater og sånt, men det finnes sikkert folk som lett pløyer igjennom ei hel plate.

 

Jaja, hadde ikke vært dumt å prøvd seg på flere sjangre nei... for øyeblikket hører jeg veldig mye på Deftones, så jeg har veldig lyst til å spille den typen experimental/alternative-stilen liksom :p:)

Lenke til kommentar

Hei, jeg ville ha en logo på gig-baggen min så jeg ikke ser ut som en annen gitarist når jeg er ute på vei til øvelse... Synes denne var litt kul (© meg, men fri bruk for alle bassister)

 

bassdanger.jpg

 

Edit: Htmlifiserte riktig...

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Hei, folk..

 

Tenkte jeg måtte legge frem en bildeupdate av bassen min, i og med at den er fiksa på.

 

Klarte å glemme og ta noen før-bilder, siden jeg bare plutselig bestemte meg for å fikse :p

 

Vel. Her er omtrent sånn den så ut:

rbx370_closeup.jpg

 

Her kommer noen bilder. Jeg er personlig svært fornøyd:

post-64043-1173435161_thumb.jpgpost-64043-1173435183_thumb.jpgpost-64043-1173435253_thumb.jpg

 

Hva syns folk?

Spørsmål? Ris/Ros?

Lenke til kommentar
Forklar?

8113715[/snapback]

Det tynne laget limt tre som ligg igjen på toppen. Får du vekk den står du sansynlegvis att med ein eller to bitar tre.

8117524[/snapback]

Jojo, det skjønte jeg jo forsåvidt. Nei, tror ikke jeg skal ut på noen flere prosjekter med den bassen nå. Er veldig fornøyd med den nå jeg :)

Lenke til kommentar
Forklar?

8113715[/snapback]

Det tynne laget limt tre som ligg igjen på toppen. Får du vekk den står du sansynlegvis att med ein eller to bitar tre.

8117524[/snapback]

Jojo, det skjønte jeg jo forsåvidt. Nei, tror ikke jeg skal ut på noen flere prosjekter med den bassen nå. Er veldig fornøyd med den nå jeg :)

8117536[/snapback]

Tru meg, den blir mykje lekrare. ;D

Min Yamaha RGZ såg akkurat slik ut under lakken òg. Skjønnar ikkje poenget med den plata på toppen. Er jo ikkje godt for noko som helst. =|

Lenke til kommentar

Det jeg har testet av disse Behringer- pakkene har vært veldig mye for pengene. Det er nok ikke utstyr du ønsker å spille lenge på, men instrumentene har vær anstendige nok de.

Det lønner seg å få en som kan det til å sette opp bassen for deg. Justeringen fra fabrikken er det ikke brukt mye tid på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...