Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, takker. Ikke så mye å skryte av egentlig. :p Er bare en "billig" kinabass. Orker ikke å legge så mye penger i den siden det er min første kontrabass. Det er en slik det er snakk om. Kvaliteten skal hvistnok være grei, selv om den ikke kan sammenlignes med basser til en god del titusenlapper. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI

Dette er førsteårspensum ved musikklinja. :p

 

Nei, det er det ikkje. Det forventes at du skal kunne dette når du byrjar på musikklinja :p

 

Noen her som spiller kontrabass? :)

 

Eg spelar kontrabass, kva lurte du på?

Lenke til kommentar

Noen her som spiller kontrabass? :)

 

Eg spelar kontrabass, kva lurte du på?

Ja, det var vel egentlig et par ting.

 

Lurte på om noen hadde noe erfaring med kontrabassene til Morgan som jeg linket til i den forrige posten min. Men siden den gang har jeg testet en slik i butikk og funnet ut at den duger til mitt bruk. Er jo tross alt nybegynner med kontrabass, så har ikke råd å legge så mye penger i kontrabass som et skikkelig kvalitetsintrument i heltre koster.

 

Lurte også på om det er mye forskjell på elektriske kontrabasser og akustiske. De tar jo mindre plass, men hvordan er det med lyden? Mye forskjell der? Kan man få en grei eletrisk kontrabass til en OK pris? Men har vel egentlig gått bort i fra elektrisk kontrabass. Dessuten ser akustisk kontrabass mye kulere ut enn eletrisk. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI

Elektrisk og akustisk kontrabass kjennest eigentleg ut som to forskjellege instrumenter, halsen er mykje kortare på ein elektrisk og strengehøgda mykje lågare, dessuten får du ikkje den deilege akustiske lyden uten akustiske kamre, så eg ville gått for Morganen uansett :)

Lenke til kommentar

Elektrisk og akustisk kontrabass kjennest eigentleg ut som to forskjellege instrumenter, halsen er mykje kortare på ein elektrisk og strengehøgda mykje lågare, dessuten får du ikkje den deilege akustiske lyden uten akustiske kamre, så eg ville gått for Morganen uansett :)

Takk for svar. Var omtrent det jeg håpet og få til svar. Har aldri spilt på El-kontrabass, men har spilt litt på akustisk. Om været er bra, drar jeg og henter den på lørdag.

 

De Morgan sakene, de kan vel kobles inn på en forsterker og?

Tar jeg ikke helt feil er det slik at ingen akustiske kontrabasser kan i utgangspungtet kobles rett til forsterker. Man må sette på en mikrofon. Det kan for eksempel være en slik sak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI

Dette er førsteårspensum ved musikklinja. :p

 

Nei, det er det ikkje. Det forventes at du skal kunne dette når du byrjar på musikklinja :p

Pussig at jeg akkurat har hatt dette i musikklære-faget. :)

 

Jøss, då er dykk meir avslappa i forhold til pensum enn me er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI

Jøss, då er dykk meir avslappa i forhold til pensum enn me er.

Tonalitet er pensum første året. Sjekk boka di.

 

Me nyttar ikkje bok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...