Gå til innhold

Er denne digi. kameraen et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor man som nybegynner eller amatør av en eller annen grunn skal ta til takke med et dårlig produkt i starten. Et godt kamera som koster litt mer, er ikke vanskeligere å bruke enn et lekekamera som dette, så hvorfor ta til takke med leketøy?

 

Tommy

Lenke til kommentar

STYR UNNA!

 

Jeg ser at objektivet har en lys-styrke på f=8,79!

Det betyr at du nesten må ha med deg lyskaster når du skal ta bilder.

 

Det står dessuten at det har en bildebrikke på 1/2", noe som mildt sagt ikke er noe å rope hurra for.

 

 

PS! Kameraet skryter på seg å inneholde en CMOS bildeprosessor, og det sier sitt. Denne prosessoren finner du kun i Canon`s digitale speilrefleks, og ihvertfall ikke i et elendig billigkamera av denne sorten.

Lenke til kommentar

Er sånn jeg kunne ha forventet og sett i en Select katalog dette.

Bruker typiske salgstriks, uthever SONY og NOKIA veldig mye bl.a.

 

Forresten; er det noe videoformat som heter "Video - MJPEG"? :p

 

Nei, dette hadde i beste fall dugd som leketøy til en unge på 2-6 år - og da til en max pris av 6-700,-

Lenke til kommentar
Standarisert SI prefiks:

 

M = mega

m = milli

 

6.6 millipixler, eller 0.0066 pixler. Ikke rart bildene tar liten plass.

Veldig god salgtriks i hvertfall. Det skal dem ha.

 

Men som regel er det nok å se på reklamen for kameraet for å si at dette er tull. Hadde engang et foredrag om kildekritikk, har definitiv fått meg til å tenke to ganger før jeg går god for noe jeg ser på nettet.

Lenke til kommentar
PS! Kameraet skryter på seg å inneholde en CMOS bildeprosessor, og det sier sitt. Denne prosessoren finner du kun i Canon`s digitale speilrefleks, og ihvertfall ikke i et elendig billigkamera av denne sorten.

Tja, det finnes også små, billige og dårlige CMOS-brikker som brukes i bl.a. webkamera..

Lenke til kommentar
PS! Kameraet skryter på seg å inneholde en CMOS bildeprosessor, og det sier sitt. Denne prosessoren finner du kun i Canon`s digitale speilrefleks, og ihvertfall ikke i et elendig billigkamera av denne sorten.

Tja, det finnes også små, billige og dårlige CMOS-brikker som brukes i bl.a. webkamera..

Er ikke cmos en bildebrikke? ikke en prosessor?

 

Finnes webkameraer med cmos ja

Lenke til kommentar

Dette kameraet er, som flere påpeker, sannsynligvis et billig produkt fra østen som ikke vil egne seg til annet enn leketøy.

 

Nei sats heller på et kamera av anerkjent merke, det finnes mange i klassen 1000 - 1500 med 2 - 3MP som er gode, og som egner seg utmerket som familiekamera eller for de som vil utforske digitalfotografi... Nikon. Minolta, Canon HP, Kodak, Fuji..

 

Oppsan!

Her var jeg litt rask, jeg scrollet ikke helt ned på QXL-siden.

Men jeg ser at det står "Firmware Interpolation", det betyr at bildebrikken neppe er på mer en 3 MP i alle fall. Og det er fast brennvidde. Relativt kurant batteri. Og SD-kort er rimelige. Og det mest nødvendige følger jo med...

 

Ser også at han reklamerer med SD-minnekort på 256Mb til kr 559,- og der er jo selv Komplett billigere...

 

 

REGS

Endret av REGS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...