Gå til innhold

`LCD skjerm til spilling? Grei nok?


Sfinx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han mener vel at de viser vanligvis bare den beste overgangstiden på en type farge overgang. Noen andre overganger kan ha så mye som opp mot 50ms på noen skjermer, men dette står det ikke noe om på skjermen. De viser bare den beste på 16ms. Skulle vært en lov om det der, lett å bli forvirret som det er nå synes nå jeg.

 

-Heiper-

Lenke til kommentar

Beste var vel litt å ta :p

 

Det blir målt slik: Først tar de å måler tiden det tar fra Svart til hvitt, så tar de fra hvitt til svart. Videre legger de da sammen tidene og får ressultat.

 

Som regel går det kortere tid i det ene skiftet enn det andre... så på en skjerm med 16 ms vil det ofte være noen lunde slik. 7 ms i det ene skiftet og 9 ms i det andre skiftet.

Hvilket skifte som er kjappest kan jeg dess ikke ta igjen for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Han mener vel at de viser vanligvis bare den beste overgangstiden på en type farge overgang. Noen andre overganger kan ha så mye som opp mot 50ms på noen skjermer, men dette står det ikke noe om på skjermen. De viser bare den beste på 16ms. Skulle vært en lov om det der, lett å bli forvirret som det er nå synes nå jeg.

 

-Heiper-

Jeg kan forklare litt mer hva jeg mener:

Man måler ms i overgang mellom sort til hvit til sort. Der bør de fleste produsenter oppgi omtrent riktig ms. Men det har seg sånn at de fleste spill spilles i farger. Selv om en skjerm har 16ms e.l. i svart-hvitt, behøver den ikke å være bedre enn en som har oppgitt 25ms i svart-hvitt, fordi de takler farger på en forskjellig måte. Kanskje den skjermen med oppgitt 12ms har 25ms hvis du hadde en lignende test med farger.

 

Det er grunnen til at denne tallverdien ikke må legges så stor vekt på, og det er også grunnen til at vi helst kjøper skjermer som hw.no har testet og anbefalt, eller som er anbefalt andre steder.

 

Det er rett og slett vanskelig å danne seg et bilde av skjermen utfra specs....

Lenke til kommentar
Håper virkelig på prisfall på 20"erne ja. Vil ha 1600x1200.  *sikle*

Dell Ultrasharp 2001FP koster nå 5 978 kr inkl. frakt. Se her

 

Ser denne skjermen nå er nede i 5 678,- inkl. frakt, dette må da være et kupp, har nå selv lagt inn en bestilling på denne, glede seg :)

Lenke til kommentar
Håper virkelig på prisfall på 20"erne ja. Vil ha 1600x1200.  *sikle*

Dell Ultrasharp 2001FP koster nå 5 978 kr inkl. frakt. Se her

 

Ser denne skjermen nå er nede i 5 678,- inkl. frakt, dette må da være et kupp, har nå selv lagt inn en bestilling på denne, glede seg :)

Fa.. og da, bestilte jo denne på torsdag til 5977.-

Er det noe en kan gjøre med det? driter jo ikke penger akkurat :cry:

Lenke til kommentar

Fa.. og da, bestilte jo denne på torsdag til 5977.-

Er det noe en kan gjøre med det? driter jo ikke penger akkurat :cry:

 

Er jo bare å ta en telefon til dem på mandag, de pleier normalt ikke å være vanskelige, iallfall har ikke jeg den erfaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...