Gå til innhold

Riddick - en ukjent spill-perle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går leste jeg en del gode omtaler på nettet om "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay" til PC. Jeg fant straks ut at dette var et spill jeg ville ha. Jeg tok derfor raskeste vei ned til EBgames i Oslo. Desverre kunne jeg ikke se at spillet stod i hyllene. Jeg henvendte meg til butikkpersonalet. Samtalen forløp seg som følger:

Meg: Unnskyld, har dere The Chronicles of Riddick til PC?

EBgames-mann: Krå... hva kalte du det?

Meg: Chronicles of Riddick.

EBgames-mann: Nei... det tror jeg ikke. Vent så skal jeg sjekke. (Begynner å lete på dataen.

Meg: Jeg leste en del bra omtaler av det på nettet. Virker jo skikkelig bra.

EB-games-mann: Nei, det har vi ikke.

Meg: Det var rart. Vet du når dere får det inn?

EBgames-mann: Nei, det vet jeg ikke.

Meg: Så du aner ikke når det har release?

EBgames-mann: Nei, desverre. Det står ikke noe om det.

Jeg ble jo lei meg, selvfølgelig. Men tenkte kanskje at de på nettet hadde gjort omtaler med pressekopier som de har fått lang tid før spillet kommer. Jeg gikk likevel innom Narvesen-kiosken som ligger 20 meter ifra EBgames. Og når jeg kommer inn er det første som lyser opp mot meg fra hyllen nemlig spillet jeg letet etter. Chronicles of Riddick som DVD-rom til PC. Yipppi!!

Ganske rart at Narvesen er bedre oppdatert på spillnyheter enn EBgames. Så nå vet dere hvor dere skal gå neste gang ;)

Spillet for øvrig er genialt! Jeg spilte noen timer i går kveld og er frelst. Anbefales på det sterkeste både til EBgames og andre som ikke har hørt om det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil vel egentlig ikke si at jeg synes spillet er ukjent. Har sett det i de fleste butikkene i området som selger PC og Xbox-spill. Du har veldig rett i at det er et ganske bra spill forresten :)

Skrevet

Det kom ganske overraskende på mange at dette spillet ble så bra som det var når det først ble sluppet på konsoll. Etter release fikk det mange tilhengere, noe som burde gjøre at spillet ikke skulle være så ukjent for de aller fleste som følger litt med på spillscenen...

At EBGames ikke har hørt om det sier vel bare litt om den kjeden, selv bruker jge Narvesen på andre siden av gangen i de tilfellene jeg kan det. Akkurat på samme måte som jeg boikotter Spiderman pga blodpriser.

Skrevet (endret)

Synes dette spillet var ekstremt oppskrytt. Fant igrunn ikke noe spesielt som skilte det fra et helt standard FPS. Men bevares, hvis man synes det er gøy og originalt å krabbe rundt i milevis av ventilasjonsrør, så har spillet mye å by på. :thumbdown:

Hadde faktisk litt forhåpninger til dette spillet, men de ble egentlig jekket ned ganske mange hakk når jeg først fikk prøvd det.

Endret av Vice
Skrevet (endret)

Leste om akkurat dette på en utenlandsk gamersite her om dagen og der ble det nevnt at det solgte overraskende dårlig i forhold til de stort sett gode omtalene det har fått.

Kan jo tenkes at det lider samme skjebne som blant annet No One Lives Forever 1+2 (en av mine all-time-favoritter) - spill som får super omtale nesten overalt og som hylles fordi det skiller seg ut fra mengden, men som alikevel selger relativt lite.

Det er i så fall synd.

Endret av Shimano
Skrevet
Leste om akkurat dette på en utenlandsk gamersite her om dagen og der ble det nevnt at det solgte overraskende dårlig i forhold til de stort sett gode omtalene det har fått.

Kanskje det betyr at publikum faktisk har fått snusen i hvor lite samsvar det er mellom dette spillet og de omtalene som helt ufortjent roser spillet opp over det "litt-over-middels-FPS'et" det virkelig er. Jeg selv ble hvertfall meget overrasket over hvor lite dette spillet fulgte opp til det jeg hadde lest om det.

Skrevet

Kanskje det betyr at publikum faktisk har fått snusen i hvor lite samsvar det er mellom dette spillet og de omtalene som helt ufortjent roser spillet opp over det "litt-over-middels-FPS'et" det virkelig er. Jeg selv ble hvertfall meget overrasket over hvor lite dette spillet fulgte opp til det jeg hadde lest om det.

Så du mener at alle anmelderene tar feil, og du har rett?

Skrevet
Så du mener at alle anmelderene tar feil, og du har rett?

Nei, jeg mener at endel anmeldere tar feil og det store publikum har rett i dette tilfellet.

Men en 4'er er jeg enig i at spillet bør få som nevnt ovenfor.

Det som er helt absurd er en anmeldelse jeg leste (på gamespot tror jeg?) hvor spillet fikk like høy score som feks. HL2 og Farcry. Det sier seg selv(dersom du har spilt alle sammen) at Riddick spillet på ingen måte når opp til storheter som dette.

Skrevet (endret)

Men mange er nok enige at dette spillet er langt bedre enn f.eks. Doom3 (et spill som solgte i bøtter og spann) både grafikk- og spillmessig.

Kan grunnen til at det selger dårlig være liten profilering. Jeg mener, EBgames har jo ikke tatt inn spillet engang...

Endret av IceCone
Skrevet

Da er jeg mer enig med deg ja, Vice. Jeg vil hevde at Riddick er på høyde med Far Cry, men ikke like godt som Half-Life 2. Selvsagt vil det alltid være forskjellige meninger om dette, og alle (nesten) spill vil ha en del fans. Nå skal det nevnes at jeg er en av dem som elsket Half-Life + exp.packs, Blue Shift og Gunman Chronicles, men som ikke er like begeistret for Half-Life 2.

Skrevet

Ikke alle spillutviklere har råd til å ha reklamer og diverse rullende konstant på forskjellige medier ala EA, som trengs i dag for å selge ett spill. (Driver 3 anyone?)

Skrevet
godt å høre at spillet ble bra, da filmen er helt amøbe. *stikker å kjøper i morra*

Liker du ikke filmen (som forresten var jævlig tøff) er det veldig usikkert om du kommer til å like spillet.

Skrevet (endret)
jeg er en FPS spiller only og syns det var ganske så bra. og jeg er veldig kresen på spill.. gir det en sterk 4er jeg :thumbup:

jeg gir det 5/6 eneste grunn til at det ikke får 6'ern er at det er litt kort og at det er noen veldig unødvendige romvesner noen få steder(tar bare rundt 30min spille gjennom) :dontgetit:

men det er et sinnsykt bra spill! men husk å se pitch black først. selv om dette skal skje før pitch black, er det klarer hvis du ser den først

Liker du ikke filmen (som forresten var jævlig tøff) er det veldig usikkert om du kommer til å like spillet

ja. spillet er veldig " riddick er en kynisk matcho morder" stil gjennom hele. veldig bra om du spør meg! :thumbup:

Endret av headcleaver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...