Gå til innhold

FM 2005 online ip-game

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt å kaste igang et FM 2005 ip-game

Jeg regner med at folk har spilt dette på cm4, så jeg slipper å forklare så mye i denne tråden, men om dette ikke er tilfellet - ikke vær redd for å spørre.

Rules

Host: Jeg vil selv hoste gamet fra min maskin.

Spillversjon: Football Manager 2005 med patch 5.02 installert.

Spillvarighet: En sesong (Kanskje flere om det er interesse, men det får vi komme tilbake til)

Liga: Premier League

Spilltid: Hver fredag kl. 21 ----> (tas forbehold om kanselering)

Ant. Spillere: 10~ (kan utvides hvis tilstrekkelig interesse)

Databasestørrelse: Siden vi forhåpentligvis vil bli en del spillere, begrenser vi oss til liten databasestørrelse for å redusere ventetid.

Spilltid per spiller per runde:2 minutter

Konkuranser: Beste mål, beste kamp, beste manager-prestasjon, beste kjøp.

Nominasjoner til konkuransene:

-Beste Kamp: Alle deltagerene har mulighet til å sende inn en eller flere kamp(er) de ønsker å nominere til konkuransen "Beste Kamp" som vil finne sted ved sesongslutt.

-Beste Mål: Alle deltagerene har mulighet til å sende inn en eller flere kamp(er) hvor de scorer et flott, spesielt eller merkverdig mål, etter deres egen mening.

-Beste Managerprestasjon: Alle deltagere har mulighet til å nominere den manageren de syns gjorde en best jobb. De skal legge til grunne for nomiinasjonen.

-Beste Kjøp: Alle deltagerene har mulighet til å nominere det beste kjøpet de syns ble gjort gjennom sesongen, av en annen spiller (eller dem selv). De skal legge til grunne for nominasjonen

Hvem bestemmer vinnere av konkuransene: Alle deltagerene vil få muligheten til å gi sin stemme over en avstemning.

Evt. Premie: Ikke bestemt

Jeg tror og håper jeg fikk med alt det viktigste der.

Ang. Spilltid vil hver spiller i starten av gamet (alltså før noen "dager har gått") få 20 minutter til å sette opp sitt lag, i form av lagoprydding, transferlisting av spillere, taktikk, kjøp av spillere og alle andre relevante ting dere måtte ønske.

Håper at det finnes FM og CM fans der ute som ønsker et skikkelig online-eventyr, fylt med masse morro, rivalisering, spekulering og ikke minst spenning.

Sign up i denne topicen.

Med venlig hilsen

Meathook

Påmeldte:

KoN_Meathook [Middelsbrough]

Complexion [bolton]

Exinic [Tottenham]

Henke_8 [Arsenal]

Her er listen over tilgjengelige lag

Lag                                    Manager

Chelsea                                    Ledig

Arsenal                                Henke_8

Man Utd                                    Ledig

Everton                                      Ledig

Liverpool                                    Ledig

Middlesbrough                      KoN_Meathook

Tottenham                                  Exinic

Charlton                                      Ledig

Aston Villa                                    Ledig

Man City                                      Ledig

Portsmouth                                  Ledig

Birmingham                                  Ledig

Newcastle                                      Ledig

Bolton                                      Complexion

Blackburn                                      Ledig

Fulham                                          Ledig

Crystal Palace                                Ledig

Norwich                                          Ledig

Southampton                                  Ledig

West Brom                                      Ledig

Endret av KoN_Meathook
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvsagt kunne jeg det, men jeg har fått intrykk av at folk der er litt... hmm hva skal jeg si... sære? :p Ikke alle seff, men mange av dem er det etter hva jeg har opplevd. Ser hvordan det går her først, siden jeg tror at det finnes en del fm gamere dassende her på forumet. Er det ikke interesse kan det hende jeg prøver meg på fm-forumet... Den tid den sorg. Ser om intersessen her er oppegående først.

Endret av KoN_Meathook
Skrevet

Regner i utgangspunktet med at jeg ikke skal gå ut på fredag kveld, så det er definitivt en stor mulighet for at jeg slenger meg med. Hadde vært fint hvis andre FM-spillere også ville delta, for jeg vet det er flere som spiller FM her.

Hvilken liga er det snakk om? Premier League? Serie A? Primera? Tippeligaen? Conference (North/South)?

Skrevet

hadde det vært en annen dag, f.eks søndag->onsdag skulle jeg vurdert det. Jeg setter ikke av hver eneste fredag til å spille FM....

Skrevet
hadde det vært en annen dag, f.eks søndag->onsdag skulle jeg vurdert det. Jeg setter ikke av hver eneste fredag til å spille FM....

Hver eneste fredag trenger du da ikke møte opp. Det holder barer å få registrert seg som manager og tatt over et lag. De kveldene du ikke vil/kan stille opp styrer assistentmanageren din laget ditt mens vi som er tilstede spiller.

Ang. Liga, så tenkte jeg de som var interserte kunne komme med forslag. De mest aktuelle er vel:

Norge

England

Italia

Spania

Tyskland

Nederland (?)

Har jeg glemt noen? Vi må selvsagt velge én av disse så bare kom med forslag til hvor dere vil spille og i hvlken divisjon.

Skrevet

Stilig initiativ! Jeg vurderer å slenge meg med, men har ingen erfaring med å spille cm eller fm online...

- Det spilles altså bare 1 runde hver fredag kl 21?

- Hvordan blir dette styrt og kontrollert?

- Hvor lang tid tar omtrentlig en slik runde?

- Kommunikasjon? Irc?

Ang. Spilltid vil hver spiller i starten av gamet (alltså før noen "dager har gått") få 20 minutter til å sette opp sitt lag, i form av lagoprydding, transferlisting av spillere, taktikk, kjøp av spillere og alle andre relevante ting dere måtte ønske.

- hver spiller får altså 20 minutter til det du her beskriver. Dette skjer helt i starten, slik at man ikke har 20 minutter i forkant av hver runde? Spilltid per runde er deretter 2 minutter, dette omfatter alt som må gjøres, herunder innbyttere, skifte av taktikk, grubling, fundering og generell tidsbruk?

Skrevet
- Det spilles altså bare 1 runde hver fredag kl 21?

neinei, du misforstår =) Pr. runde så mener jeg pr. "continiue". Vi spiller jo selvsagt ikke kun 1 runde hver fredag. Da hadde det jo tatt 23478935789 år før vi fikk fulført en sesong :) Slik jeg hadde tenkt det spiller vi helt til flesteparten bestemmer seg for å ikke spille mer, og tar fatt igjen der vi sluttet neste spill-fredag.

- Hvordan blir dette styrt og kontrollert?

Alle som vil spille møter opp på en IRC-kanal (personlig har jeg ingen IRC-kanal så er avhengig av noen andre her.. ellers har vi jo msn :p ). Der gir jeg som er host ut ip-adressa til dere som smeller den inn i spillet og joiner gamet. Som host har jeg mulighet til å sette grense for hvor stor tid man har pr runde som da er pr. continiue om du ikkje tog han ovenfor =D

Hvor lang tid tar omtrentlig en slik runde?

Nå tenker du på en "runde" som hele fredags-gamet ikke sant? Det er ikke slik jeg tenker som jeg har prøvd å forklare ovenfor. Men hver runde tar som sagt 2 min... Det vil si at hver spiller har 2 minutter på seg til å ordne på laget sitt melllom hver continiue.

- hver spiller får altså 20 minutter til det du her beskriver. Dette skjer helt i starten, slik at man ikke har 20 minutter i forkant av hver runde? Spilltid per runde er deretter 2 minutter, dette omfatter alt som må gjøres, herunder innbyttere, skifte av taktikk, grubling, fundering og generell tidsbruk?

Det stemmer om jeg forsto det du sa rett. Alle står selvsagt fritt til å gjøre hva de vil med laget sitt i tidsperiodene som blir gitt ved starten av et game, og i de 2 minuttene som blir gitt etter hver continiue. Og, ja det omfatter alt spilleren har behov for å gjøre før gamet starter på ordentlig.

Skrevet

Forutsatt at jeg har muligheten til å bli med, vil jeg aller helst spille i Norge (få lag, kjappere med interne matcher, men dårligere research) eller England (samme hvilken divisjon).

Er med på alle selvsagt, men synes Bundesliga og Æresdivisjon er litt uinteressant på FM.

Skrevet
Alle som vil spille møter opp på en IRC-kanal (personlig har jeg ingen IRC-kanal så er avhengig av noen andre her.. ellers har vi jo msn :p )

Du misforstår IRC. For å "få din egen" kanal kan du bare skrive "/join KONmeathook" og vips du har din egen kanal. Såfremt det ikke er noen der inne fra før av.

Skrevet (endret)

Ja og IRC er vel helt klart å foretrekke foran msn. :)

Edit: Jeg følger meg selvfølgelig sikker på at jeg vil slå alle dere hvis jeg blir med på dette, så jeg vet ikke om det er noen vits :p j/k

Endret av Radial
Skrevet

aha, sånn å forstå :) er ikke helt inne i det enda jeg.

Men til saken: Engelske divisjoner står jo nesten bestandig relativt høyt på ønskelista i Norge (ikke for min del, er Bayern München-fan, men har på følelsen at det ikke stiller så sterkt kan man si). Jeg foreslår at vi spiller enten Engelsk Premier League, eller Italiensk Serie A. Jeg tror det er mest interesse for Engelsk Premier League, men man kan jo aldri vite så er det noen som ønsker Serie A fremfor England er det bare å si i fra.

Til enda en sak: Alle som vil melde seg på gjør det i denne topicen. Fyll ut følgende:

[ditt nick] melder seg på

Ønsket lag:

Note: Det laget man velger kan ingen andre velge. Vi følger alltså førstemann til mølla-prinsippet. Når du velger lag, velg ut i fra et lag som befinner seg i Engelsk Premier League.

Skrevet (endret)

Hvis vi ender opp med Serie A (som jeg håper) vil jeg helst ta kontroll over AS Roma, med stjerner som Cassano, Totti etc. :evil:

I Premier League har jeg lyst til å prøve noe nytt, slik at jeg ikke bare cruiser inn til gull, men heller må kjempe om det. Bolton vil jeg ta kontroll over hvis så skjer.

Complexion er nicket, men jeg kommer til å spille med mitt ekte navn.

Endret av Complexion
Skrevet (endret)

Er med vis du skifter dag til søndag! Men lurer også på en ting, vis vi blir en sånn 6-7 stk, vil det da gå tregt vis du hoster med din pc, eller har det ikke noe å si ?

Exinic : Tottenham(vis du skifter til søndag da :))

Edit: Har foresten aldri spillt online før, men regner med det skal gå greit

Endret av Exinic
Skrevet

Det vil ikke bli endret til søndag, bare så det er sagt.. Da kan ihvertfall ikke jeg stille, så det måtte være hvis noen andre også ville ta på seg på det å hoste. Skulle vi hatt 2 hoster, måtte disse dele save fila seg imellom, og siden den er på 50 mb +++ er det neppe aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...