Gå til innhold

Henting av pakke - Senest ?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har et lite spørsmål her. Jeg har fått en slipp i postkassa idag så jeg kan stikke å hente Thermaltake TT Bigwater settet mitt. Jeg har bestilt masse andre deler fra andre nettbutikker også som kommer innen denne uka antar jeg, men det er ikke problemet. Jeg får ikke penger til alt før 14.januar. På slippen jeg har fått her nå står det 31.12.2004 og at pakken må hentes innen fjorten dager.

 

Må quote mpx.no sine hjelpesider her:

 

Hva skjer dersom jeg ikke henter pakken min på posten?

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager returneres den til oss

 

Utafra hva det står der så er det fjorten dager fra JEG får slippen i kassa mi, altså idag.

Er det noen som vet 100% sikkert hva som er riktig så jeg slipper å drite på leggen ? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentetiden varierer på hva pakken er sendt som, men her er det 14 dager.

Det som nok har skjedd her er at siden den 31.12 ikke er en helt vanlig dag mht utveksling mellom forskjellig ledd i posten har ikke meldeseddelen/oppkravslappen vært ferdig tidsnok til å bli med siste utveksling før budenes utgang.

Har til gode å oppleve en postkontor som ikke fixer å la pakka ligge en dag eller to ekstra (som oftest sendes den ikke i retur før det har gått et par dager over tida uansett, men det er best å be pent for å være på den sikre siden).

Lenke til kommentar
Jeg tror du ikke har fattet spørsmålet mitt jeg så jeg får markere det litt kraftigere:

 

Er det 14 dager fra JEG får lappen i postkassen min, eller er det 14 dager fra den datoen som står på lappen. For den datoen som står på lappen er jo den datoen varen ble sendt fra nettbutikken.

Den ligger ihvertfall på ditt postkontor til 17 januar.

Lenke til kommentar
Jeg tror du ikke har fattet spørsmålet mitt jeg så jeg får markere det litt kraftigere:

 

Er det 14 dager fra JEG får lappen i postkassen min, eller er det 14 dager fra den datoen som står på lappen. For den datoen som står på lappen er jo den datoen varen ble sendt fra nettbutikken.

Det skal være fra den datoen pakken ankommer ditt lokale postkontor. Datoen på lappen er når pakken kom til din nærmeste postterminal, for å bli finsortert til ditt postkontor. Noe som i dette tilfellet betyr at du og nettbutikken hører til samme postterminal, siden datoen for innlevering av pakken og utskrift av adressekort er den samme. Datoen for når lappen kom i postkassa di er ikke registrert på noen måte, så den er ikke relevant for når pakken sendes tilbake.

Så det er i grunn to muligheter, 14 dager fra pakken ankom din nærmeste postterminal(31.12), eller 14 dager fra pakken ankom ditt lokale postkontor(03.01).

Lenke til kommentar

Først som fremst :

 

http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...entefrister.htm

 

Altså er det oppkravspakke, er det hentefrist på 14 dager.

Du sier pakka kom 31.12 og regner man 14 dager fra det blir det den 14.januar.

Du sier du får pengene inn da, da skulle det ikke være noe problem !

Men du bør nok være ganske tidlig på plass på ditt lokale postkontor den mandagen. Vet at flere steder blir pakker oppbevart opptil et par døgn ekstra,

men dette er ikke noen garanti de har ut til kunden. 14 dager er 14 dager.

 

Derfor står det 14 dager og dette skal kunde selv følge opp om.

Vanligvis får man jo også et nytt bilag i postkassa, med varsel om at du har fått en pakke, og når fristen går ut. Så jeg tror du klarer det ganske greit.

Men smart å høre med de på postkontoret uansett !

Alltid greit å være på den sikre siden !

 

Godt nyttår ! :w00t:

Lenke til kommentar

Proteuz_4: Les tråden du også før du svarer... Jeg har ikke skrevet ett eneste sted at pakken kom 31.12. Jeg har skrevet at slippen kom i postkassen min 03.01 og jeg sjekket via pakkesporing at pakken også ankom mitt nærmeste postkontor på akkurat samme dato(altså 03.01) Datoen 31.12 er datoen pakken ble sendt fra mpx.no ...

 

LES FØR DERE SVARER ......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...