Gå til innhold

Viftestyring til Thermaltake Tsunami?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har endelig fått hovedkort å greier her og den aerogate II funker som en drøm..men kom over noe rart her:

 

Jeg bor for tiden i Sverige i forbindelse med jobb og kom over en annen adapter på Databutikken..har selv to av de som er nevt tidligere fra microplex. Men det jeg lurte på er om de på databutikken vil funke?

 

Ser at det kun er to kabler på den adapteren så jeg begynte å stusse litt her :hmm:

Endret av Zenith
Lenke til kommentar

Ser rett ut den...(det viktige er at det er 4-pins-hann og 3-pins hun)...det eneste minuset med den kabelen er at den "tar opp" en kontakt...dvs, man kan ikke koble flere enheter på samme kabelen...(dvs. man bør aldri koble en harddisk e.l. på en strømkabel som en viftestyring justerer, men man jeg f.eks. har to vifter på samme)

 

:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva med å bruke overganger på viftene, å koble dem til hovedkortet. Det er jo mange hovedkort som har støtte for viftestyring. Overganger/adaptere som disse; 1-2 splitt, 3-pinskabel og Adapter, 4- til 3-pins kabel. Med disse to ender man jo opp med "korrekt" molex kontakt for FAN inngang/kontakt. Eller er det slik at dette ikke vil hjelpe, eller at viftene trekker for mye strøm av hovedkortet under full load? Selv om jeg ikke kan se at dette vil være tilfelle. Har tatt opp dette i en annen tråd, beklager hvis dette oppleves som bumping. Hvis så, skal jeg slette innlegget.

 

Edit; trykkleif.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Dere som har Tsunami: støyer viftene mye?

3427685[/snapback]

 

tja jeg har hørt maskiner som bråker mer men jeg synes at den bråker med de 2 120mm viftene på full kraft. jeg har også en gidigen cpu vifte som bråker litt men.

 

men nå preøver jeg også å få datan mer støyfri, og har sett litt på denne cpu kjøleren:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314328

 

ps: foresten har jeg tatt av den døra på kabinette og synes det er mye enklere nå :)

Lenke til kommentar
tror  ikke jeg tar sjansen på at det er god nok plass, får se om jeg finner en, mener å huske aerogate II var veldig pen, kan jo altids vente til jeg får kabinettet hjem også men det tror jeg ikke at jeg gidder

 

 

EDIT: fant denne da, http://overklokking.no/casemods/sb_rheobus/index.html den er jo pen, men kanskje litt ikke akkurat passende med tanke på dekslet, de utstikkende runde tingene man vrir på stikker jo bare 1,3 cm ut, kan jo være et alternativ... men bare vifter da, ikke lcd heller

3457077[/snapback]

 

Jeg har et TT Soprano og jeg testet med en enkel metode om den Rheobus tingen vil passe. Jeg tok dvd brenneren og skøyv den 1,3 cm ut, så testet jeg om jeg kunne få igjen døra etter det. Det gikk ikke. Nå er det jo sånn at knappene ikke er helt ute i kanten, så dette kan ha noe å si.

 

Når jeg tenker meg om så har jeg snakket med en person her på forumet med TT Tsunami, og han sa at han måtte skyve hele Rheobus`en litt inn i kabinettet.

 

Har tenkt på en ting som kan gå: Ta av knottene, slipe bort 0,5 cm(mer eller mindre) på både selve rheostatene og på knottene rundt, så vil den kanskje passe inn i både TT Tsunami og TT Soprano :thumbup: Se bilde:

post-69613-1140288457_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...