Gå til innhold

Viftestyring til Thermaltake Tsunami?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siste alternativ er Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sort, men den er ikke tilgjengelig for tiden...

Ikke kjøp den! Da jeg kjøpte den håpet jeg at den skulle dempe støyen på CPU vifta men den viftestyringen klarte det ikke. Min nye viftestyring klarer det MYE bedre, nå går den så stille og pent.

 

Jeg synes den Cooler Master Aerogate II ikke er så spes bra! *min mening* :no:

Lenke til kommentar
Forresten, du sier at kameraten din har viftestyring i Tsunamien? Hvilken viftestyring er det han har? Tenkte jeg kunne sammenligne med den jeg har. Hvis den kompisen din har passer bak "lokket" og den har sånn ca like store brytere som min, vil jeg tro at min også vil passe.

Jeg tror det er en Aerogate II, men er ikke sikker da jeg ikke har sett den selv.

Lenke til kommentar
Siste alternativ er Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sort, men den er ikke tilgjengelig for tiden...

Ikke kjøp den! Da jeg kjøpte den håpet jeg at den skulle dempe støyen på CPU vifta men den viftestyringen klarte det ikke. Min nye viftestyring klarer det MYE bedre, nå går den så stille og pent.

 

Jeg synes den Cooler Master Aerogate II ikke er så spes bra! *min mening* :no:

Hmm...nå ble jeg usikker igjen?

 

Hva slags viftestyring har du nå da?

 

Hvordan klarte den ikke å dempe støyen? Jeg trodde alle viftestyringer fint klarte å justere hastigheten på vifter og da også støyen...ingen som har klagd på dette i de testene jeg har lest heller... :hmm:

Lenke til kommentar
Siste alternativ er Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sort, men den er ikke tilgjengelig for tiden...

Ikke kjøp den! Da jeg kjøpte den håpet jeg at den skulle dempe støyen på CPU vifta men den viftestyringen klarte det ikke. Min nye viftestyring klarer det MYE bedre, nå går den så stille og pent.

 

Jeg synes den Cooler Master Aerogate II ikke er så spes bra! *min mening* :no:

Hmm...nå ble jeg usikker igjen?

 

Hva slags viftestyring har du nå da?

 

Hvordan klarte den ikke å dempe støyen? Jeg trodde alle viftestyringer fint klarte å justere hastigheten på vifter og da også støyen...ingen som har klagd på dette i de testene jeg har lest heller... :hmm:

Nå har jeg en Aerocool Gate Watch

 

Grunnen til at jeg ikke fikk justert CPU vifta var pga den justerer seg selv. Og da jeg justerte den på bunn, så økte CPU vifta automatisk opp igjen. Men på den nye så kan jeg sette et viss RPM som vifta skal gå på, så drar viftestyringa ned hastigheten.

 

Kan være andre ting som gjorde det også, men ikke som jeg kan komme på

Lenke til kommentar

Har bygd ett par PC'er med disse kabinettene selv. Hvis dere bare er ute etter å få de litt stillere, så koble viftne over til 7v istedet for 12v. Gjorde det på de jeg bygde, å støyen gikk ned masse. Hvis de fremdeles støyer for mye, så kobler man bare over til 5v. Enkelt å grei, å ikke minst gratis :D

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke bare ute etter å få støyen ned da...

 

...er greit å kunne justere viftene etter bruk, og overvåke tempen direkte, pluss at det ser kult ut med en viftekontroller! ;)

 

Men, uansett, hvordan kobler man over til 7v eller 5v? (Er litt noob)

 

;)

Prøv 5v først. På kontakten som kommer fra viften, som du skal koble til PSU din, bytt om plass på den gule å den røde kablen. Når du da kobler den til PSU din, så får den 5v istedet for de 12v den skulle fått.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Forøvrig ser jeg ikke problematikken om dem skulle ha gjort det, da de aller fleste av oss ikke sitter foran pcen i absolutt stillhet ;)

For min egen del må jeg ha pc'en i stuen...og jeg sover i naborommet...

 

...siden jeg liker å ha maskinen på 24 timer i døgnet er det veldig greit at den ikke bråker så altfor mye! :)

Lenke til kommentar

jeg skal kjøpe meg thermaltake tsunami i dag håper jeg, bursdag i morgen :p Men jeg ble veldig usikker på om foreksempel denne viftestyringen vil være brukbar med tanke på det dekslet fremme på kabinettet, denne tråden ble litt uklar for meg

 

offtopic, noen som vet hvor mange vifter viftestyringen der styrer og om den ellers vil passe de viftene som er i kabinettet

Endret av notalive
Lenke til kommentar
jeg skal kjøpe meg thermaltake tsunami i dag håper jeg, bursdag i morgen :p Men jeg ble veldig usikker på om foreksempel denne viftestyringen vil være brukbar med tanke på det dekslet fremme på kabinettet, denne tråden ble litt uklar for meg

Hehe...

 

..jeg tror ikke den viftestyringen vil kommer i konflikt med frontdøren...

 

les forøvrig ivellios erfaring på første side i denne tråden! ;)

Lenke til kommentar

for å oppdatere deg litt:

 

det er tre vifter i kabinettet, den i døren har bare en 4-pins-kontakt, de to andre har både 3- og 4-pins ser det ut som...

 

...i følge cooler master så vil det fungere fint å bruker en 4-3-pins adapter på den ene viften, men da vil du ikke kunne overvåke hastigheten på den! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...