Gå til innhold

Viftestyring til Thermaltake Tsunami?


Anbefalte innlegg

okei, så det vil med andre ord si at det vil ikke være mulighet for å få en viftestyring som kan takle alle viftene samtidig, det vil være kjipt

 

EDIT: jeg tror ikke jeg trenger en viftestyring til alle tror egentli det holder med en til de to 120 mm viftene, kan jo stille den andre med skrujern :p tror jeg

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okei, så det vil med andre ord si at det vil ikke være mulighet for å få en viftestyring som kan takle alle viftene samtidig, det vil være kjipt

 

EDIT: jeg tror ikke jeg trenger en viftestyring til alle tror egentli det holder med en til de to 120 mm viftene, kan jo stille den andre med skrujern :p tror jeg

Nei, du kan ikke styre den siste med skrujern...

 

..men jo det finnes viftestyringer som takler alle (bare man kjøper en overgang)...det eneste er at viftestyringen ikke vil vise hvilken hastighet viften kjører på (men du kan justere den!)

 

:)

Lenke til kommentar

:) dessverre ser det ikke ut som om disse viftene kan justeres direkte...

 

...jeg står mellom aerogate II eller III forløpig...kommer an på om Digital Impuls får inn II'eren snart, eller om jeg bestiller III'eren ilag med hk fra netshop... :)

 

vanskelig å si hvor god plass det er mellom frontdøren og kabinettet...jeg vil tippe 1-2 cm på det korteste (døren er jo bølgete)

Lenke til kommentar

tror ikke jeg tar sjansen på at det er god nok plass, får se om jeg finner en, mener å huske aerogate II var veldig pen, kan jo altids vente til jeg får kabinettet hjem også men det tror jeg ikke at jeg gidder

 

 

EDIT: fant denne da, http://overklokking.no/casemods/sb_rheobus/index.html den er jo pen, men kanskje litt ikke akkurat passende med tanke på dekslet, de utstikkende runde tingene man vrir på stikker jo bare 1,3 cm ut, kan jo være et alternativ... men bare vifter da, ikke lcd heller

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Vetshe men jeg ser at hele greien fra er 14.8 cm bakover...er det noe standard mål for hvor lag de ska være bakover??

 

Hadde vært veldig fint om noen kunne fjernet eller satt opp en liste med de som funker og ikke funker til TT Tsunami kabbisset :thumbup:

 

Selv sitter jeg her med det samme problemet og luer på hva jeg skal velge.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
krister461, har du fått aerogate III nå? hvis ja, fungerer det?

Funker glitrende...men, på vifter med fire-pins-kontakt får jeg ikke rpm...

 

har de to 12cm-viftene koblet ilag på en port, 9cm viften i døren på en annen, cpu-kjøler på en og chipset-kjøler på siste...er veldig glad for å kunne skru ned disse til et akseptabelt nivå...

 

ellers så har jeg fire temperatursensorer med varsling! ;)

Lenke til kommentar
det er jeg ikke sikker på, jeg har jo det som er standard i tsunamikabinettet, det er jo både 3 og 4-pins-kontakter på de, men er jeg

de to 12cm-viftene har to kabler ja, en tre pins(med bare en ledning i) som forteller rpm...og en fire-pins for strøm...så du må velge mellom å lese rpm på de, eller å styre de...jeg valgte å koble tre-pins'en i hovedkortet og la viftestyringen kontrollere strømmen...

 

du trenger da tre slike: Adapter, 4- til 3-pins kabel...selv bruker jeg bare to siden jeg har koblet de to 12cm-viftene på samme kabel...

 

...er du heldig vil microplex kanskje sende disse til deg som vanlig brev, slik at du slipper 100,- i frakt...selv så kjøpte jeg de fra datasupply...de ligger riktignok i oslo... :)

 

 

edit: en liten kommentar; aerogate III sitt display lyser i hvitt og ikke blått, noe som gjør at det ikke matcher 100% med kabinettet...jeg mener å huske at aerogate II var i blått...med aerogate II kan du riktignok ikke slå viftene helt av, men for min del er ikke det så viktig...

 

:)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...