Gå til innhold

Spille xbox på plasma tv


Anbefalte innlegg

Hvordan er det å spille xbox på en plasma tv? blir bildet bra?

Lurer også på hvordan bildekvaliteten blir hvis man spiller av en divx/xvid fil via xbox'n som er koblet til plasma tv'n.

Leste på komplett at en bruker hadde problemer med bilde kvaliteten når han spilte av en divx film fra pc'n til plasma tv'n.

kanskje det blir bedre via en xbox som er koblet til plasma tv'n via scart kabel.

kanskje noen har testet dette og har et svar :)

 

 

Mio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt DivX og VCD filmer på plasmaen min, på en vanlig DVD spiller, og det funker fint. Ikke DVD kvalitet på bilde/lyd selvsagt, men helt greit. Nå har jeg riktignok en Denon spiller til 9.000,-

 

Når det gjelder Xbox har jeg ingen erfaring, men jeg tror det vil fungere bra å spille spill på en plasmaskjerm.

 

-Bare vær oppmerksom på at du ikke bør la det samme menybildet(statisk bilde) stå på skjermen i lengre tid, for da vil bildet kunne 'brenne seg inn' i skjermen.

Å glemme at man hadde på TVen med Xbox menybilde, og ikke oppdage det før man våkner dagen etter er ikke noe sjakktrekk, for å si det sånn. Ikke at det har skjedd meg.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Pratet med en på "kvikk" (en el butikk) han sa også at man må passe på så ikke bildet "brennes" inn i skjermen hvis samme bildet står for lenge.Er under vurdering og kjøpe plasma neste gang jeg skal ha Tv.Den driten jeg har nå begynner og bli sliten.(28" philips) får liksom ikke så store filmfølelsen av og se film på den.

Lenke til kommentar
Takker for svar :)

Pratet med en på "kvikk" (en el butikk) han sa også at man må passe på så ikke bildet "brennes" inn i skjermen hvis samme bildet står for lenge.Er under vurdering og kjøpe plasma neste gang jeg skal ha Tv.Den driten jeg har nå begynner og bli sliten.(28" philips) får liksom ikke så store filmfølelsen av og se film på den.

når du skal investere så store penger i en TV ville jeg ha kanskje hatt med LCD i vurderingen! Store plasmaskjermer blir kornete!

Lenke til kommentar

Hvis man absolutt vil ha plasma, vil xbox være et veldig bra alternativ som multimediamaskin. Xbox Media Center har skjermsparere og annet dill-dall som hindrer at bildet brenner seg.

 

xbox er genialt!

 

Når det gjelder bildekvalitet er xbox bedre på avspilling av divx enn mange dvd-spillere med samme funksjon. Det er også mulig å oppdatere programvaren på xboxen i tillfelle det skulle komme nye formater eller codecer.

 

Men har du plass i stua anbefaler jeg vanlig bilderør, eller CRT som det heter på nynorsk. Ingenting slår bildekvaliteten. Ikke engang en plasmaTV til 40.000. Men en CRT-TV tar jo plass da... og så kan man ikke skryte så fælt av den heller...

Lenke til kommentar
Ingenting slår bildekvaliteten. Ikke engang en plasmaTV til 40.000.

Tjaaa..kanskje ikke plasmaskjerm til 40 000 men vil tørre å påstå at OLED-skjermer er like bra som CRT, hvis ikke bedre!!!!!

den største OLED-sjermen er vel på 21 tommer, et den ikke det da?

Lenke til kommentar
Ingenting slår bildekvaliteten. Ikke engang en plasmaTV til 40.000.

Tjaaa..kanskje ikke plasmaskjerm til 40 000 men vil tørre å påstå at OLED-skjermer er like bra som CRT, hvis ikke bedre!!!!!

den største OLED-sjermen er vel på 21 tommer, et den ikke det da?

sist jeg sjekka så var de oppe i mer enn det men da hadde de patchet sammen flere OLED skjermer..men jeg tror den største singelskjermen i OLED er 32"....

Lenke til kommentar
du får ihvertfall kjøpt OLED i Japan og USA men ellers vet jeg ikke..

Siden når fikk du kjøpt større OLED-skjermer i Japan og USA?

 

Det er jo OLED-skjermer på mobiltelefoner, digitalkameraer og mp3spillere, men utover over det er det vel heller lite.

jeg leste i Wired! at Seiko Epson hadde laget en 40" OLED sat sammen av flere 14" skjermer og denne var visstnok i salg men svært begrenset opplag pga prisen. Men denne skjermen er ikke den største singel OLED men største patched OLED.

 

Det stemmer at OLED ikke er spes på markedet med sine TVer men OLED teknologien kommer garantert til å ta over plasma og LCD pga responstiden er så og si lik null og oppløsningen på OLED er mye bedre.

 

Det ser ut som at den største singel OLED er 21" fra Samsung! kred til ebso86! ..MEN.. jeg kan nesten garantere at CES 2005 har en større OLED på display men ikke publisert/skrevet artikler om ennå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...