Gå til innhold

Burde noe forandres AMD 64 oppsett++ 10k


Anbefalte innlegg

Hei.. lurte bare på om dette oppsettet vil funke bra sammen...?

Satt sammen en ny surfe/media/spill pc. har en server med 1TB lagringsplass.. så trenger kun rask systemdisk på denne. Pc`n skal helst være så lydløs som mulig.

 

hovedkort: MSI K8N NEO2 PLATINUM

 

cpu: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

 

eller : AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz HT Socket 939

 

Hva er forskjellen på de 2 cpu? burde jeg velge winchester "versjon" av cpu`n? står ikke noe sted på mpx.no at det er winchester men når jeg fant cpu`n i prisguiden kom den opp som Winchester på mpx.no... :hmm:

 

System hdd: Western Digital 74GB Raptor SATA

 

minne: Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

 

Chipset kjøler : Zalman chipsetkjøler, kobber

 

Skjermkort kjøler:(sapphire 9800pro 128mb) Zalman GPU-kjøler, Heatpipe

Trenger jeg vifte i tilegg til den ? pc`n skal brukes mest til film å musikk.. men litt spilling blir det vel.

 

PSU: Fortron/Source, 350W, 24 pins, S-ATA

 

Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, m/USB

 

tror det var alt.. resten har jeg. Fint me noen tips til hva som burde forandres eller hvis noe ikke passer sammen.

takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ikke finne på å kjøpe MSI hovedkort.

MSI= Ustabilt og dårlig kvalitet.

 

Kjøp deg A8N SLI DELUXE, ser at du har skjermkort fra før, men da hadde jeg heller solgt det og kjøpt ett 6600 PCI-E skjermkort.

 

CPU, du trenger ikke å kjøpe mer enn 3000, den klokkes lett opp uansett.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Må ikke finne på å kjøpe MSI hovedkort.

MSI= Ustabilt og dårlig kvalitet.

 

Kjøp deg A8N SLI DELUXE, ser at du har skjermkort fra før, men da hadde jeg heller solgt det og kjøpt ett 6600 PCI-E skjermkort.

 

CPU, du trenger ikke å kjøpe mer enn 3000, den klokkes lett opp uansett.

 

Lykke til.

har tenkt på nforce 4, men det er ikke kommet enda å jeg trenger en pc så fort som mulig. venter heller et halvt års tid til nforce 4 korta er testa å prøvd litt.

har lyst til å ha et stille system å gidder derfor ikke klokke så veldig. hvis boxed kjølern bråker for mye kjøper jeg en annen å setter på 120mm vifte på 7v.stille å kjølig :thumbup:

 

skjermkortet funker bra for meg så orker ikke oppgradere det enda.

 

er det noen andre nforce 3 hk som er bra som du kan anbefale da?

Lenke til kommentar

Vel for å være helt ærlig, så er det ingen GODE hovedkort til 939 overhodet, annet enn Nforce4 baserte hovedkort. Nforce 4 hovedkort (A8N SLI) kommer til uka, onsdag eller rundt der en plass)

Nforce 3 baserte hovedkort blir kun levert av MSI og Gigabyte. Og ingen av de har jeg gode/positive erfaringer med.

Jeg vil gå så langt som å si at du får bedre hovedkort på 754 plattformen, der har Asus, Abit og DFI gode nforce3 hovedkort ute på markedet.

 

Så mitt råd; enten kjøp 754 Nforce eller kjøp 939 Nforce4 baserte hovedkort av enten Abit, Asus eller DFI.

 

Vel og merke hviss du ønsker bunn solid kvalitet da. :thumbup:

 

Er man lite kresen så går vel MSI ann, men jeg for min del ville aldri vurdert det.

 

Anng. Cpu, en 3000 cpu er vanligvis identisk med enn 3500 cpu, de kommer fra samme produksjons linje, forskjellen er av og til at en 3000 cpu må ha litt høyere spenning for å klare samme hastighet som en 3500 cpu kjører på, dvs. mer varme. Men det er ytterst sjeldent. Jeg tviler på om du kommer til å merke noen som helst forskjell. Mitt råd; kjøp 3000 og klokk til 3200 eller 3500 nivå. Det er ikke noe problem, heller ikke tempratur blir noe høy. Jeg mener det er ganske bortkastet å kjøpe så dyr prosessor, da ville jeg heller lagt pengen i ett 6600 pci-e kort, og solgt det gammle 9800 kortet ditt, og kjøpt nforce4 og en 3000 cpu.

Da har du en veldig fremtidsrettet maskin, med bunnsolid kvalitet.

 

Og vente på ut testing av Nforce4 er ikke nødvendig, er overbevist om at det ikke er bugs og feil på de uansett. Asus gjør ting skikkelig, og Nforce 2 og Nforce3 har bevist at Nforce er fjell stabile chipset fra begynnelsen.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Ustabil og dårlig kvalitet ? da tror jeg virkelig ikke MSI ville solgt så mange hovedkort som de gjør... sikker på at det ikke er bruker feil eller overklokking som gjør det da? jeg skal for min del ha asus nforce4...

Nei, det er ikke bruker feil.

 

Jeg har bygget en del pc`er for kammerater og bekjente som har bestilt selv og fått meg til å sette sammen maskinene, som oftest MSI hk (for å spare penger), og som oftest ett veldig trøbblete valg. Ustabile vcore spenninger, (sannsynligvis pga. for små og for få kondensatorer) osv. Lave minne spenninger (2,8v max), og listen forsetter i det uendelige. Det er så mye kritikk verdig på MSI kort at jeg får nesten fnatt.

 

Grunnen til at de seller masse hovedkort er lav pris og at de har nesten monopol på 939 nforce 3 hovedkort. Og MSI har vel også vært veldig populær blant OEM produsenter, som kun tenker lav pris og profitt.

 

Har selv bestilt 6 stk Asus A8N SLI DELUXE, (skal bygge 2 pc`er til meg selv, og 4 maskiner for kammerater og bekjente), og jeg gleder meg til å teste ut SLI med 2x 6800 ULTRA KORT! :dribble:

Lenke til kommentar

oki.. bytter ut msi hk`t til et nforce4 kort evt. et annet nforce3 kort. . men er det ikke støtte for agp på nforce 4 ?

har lite lyst til å bytte grafikkort da dette holder for meg i lange baner.

 

edit: åssen er dette hk`t da? Abit AV8-3rd Eye Hovedkort for S939 KT800PRO,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR

 

som midlertidig løsning til nforce 4 har kommet ut osv. det asus kortet det er snakk om (A8N SLI DELUXE) har ubekreftet leveringsdato den 19.01.05 på komplett.no, vil ikke vente nesten 1mnd for å bygge pc`n da jeg vil kjøpe nå.

Endret av Bad_Boy_
Lenke til kommentar

Ville nok ventet på hovedkortet som skyline anbefaler. Ta en telefon til Norek og hør om de er sikre på at kortet kommer inn den 19. januar.

Du bør skjekke om hvilken strømforsyning som kreves for å drive det nye systemet ditt. 350 watt er ikke mye uansett hva du velger av system.

Skjekk også om RAMbrikkene er kompatible med ditt nye hovedkortet. Som regel finnes det diskusjonsforum på HK leverandøren sin hjemmeside.

 

Ellers har jeg lest at disse brikkene er ganske så råe i ytelse og oc.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301858&cks=PRL

Har selv bestilt disse Crucial blokkene, men jeg har P4.

OCZ brikkene basserer seg på Samsung TCCD og brainpower.

Kanskje også noe å vurdere?

Lenke til kommentar

Etter tester jeg har lest på nettet så er MSI K8N Neo2 et av de beste (om ikke beste) nForce3 Ultra kortet på markedet. Er bare et lite søk som skal til.

 

MSI K8N Neo2 Platinum certainly makes a good case for itself. It is packed with features thanks to the nForce3 Ultra, it is enthusiast friendly, and it is stable. If it had PCI Express it would be darn near impossible to beat!

 

Hentet her fra.

 

 

Se her for mer.

 

 

Lave minne spenninger (2,8v max)

 

Er ikke så mangen andre hovedkort som kan gi mer spenning enn 2,8v. Og er det ikke maks 2.85v + x antall % over det ved hjelp av CorCenter? (kan hende at jeg tar feil her)

 

 

Et 6600GT kort er bedre enn et 9800pro. Kan være så mye som 25% i enkelte nye spill, ikke så mye i gamle men. Bare se her.

Og siden 6600GT er billigere er det vel liten tvil om hva en bør velge.

 

 

Eller ser oppsettet ditt fint ut. Men er enig at du kanskje bør skifte ut strømforsyningen til en litt større en, så har du iallfall litt å gå på.

 

EDIT: La til litt.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...