Gå til innhold

Problemer med Samsung D500


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Samsung D500 hos Lefdal på torsdag med 12 mnd. Tele2 Mobil pluss. Bruker nå et Chess-simkort fra min gamle telefon (med Telenor-dekning) mens jeg venter på at porteringen skal finne sted. Alt bra så langt, men her starter problemet;

 

Telefonen mister av og til tilknytningen til nettverket, og skjermen sier "Begrenset tilgang". I tillegg vises et lite bilde av en telefon med rød strek over på displayet. Dette er vel tilsvarende man får når man f.eks. er på kino og kun kan foreta nødanrop. Jeg har ikke undersøkt i detaljo hvor ofte og hvor lenge dette skjer, men med jevne mellomrom må jeg selv inn i "Nettverksinstillinger" og søke frem til Telenor Mobil manuelt. Har også prøvd å sette telefonen til "Automatisk", uten at dette ser ut til å hjelpe. Til sist skal nevnes at jeg har prøvd å slå på "Kun GSM 900/1800". Heller ikke dette ser ut til å gjøre susen.

 

Dette plager meg. Kan det være telefonen selv det er noe galt med? I så fall bør jeg jo kontakte Lefdal snarest og erklære den DOA (dead on arrival). Kan det være det gamle SIM-kortet som er slitent? Kan det være noe ifb. med porteringen fra Chess til Tele2?

 

Alle svar mottas med takk.

 

PS; vet 100 % sikkert at jeg har dekning hvor jeg ferdes, så det er ikke det det står på.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problemet her, har planlagt å prøve å ringe inn, men glemmer det hver gang :p

Pleier som regel bare å ta en kjapp opprigning til førstemann på samtaleloggen (to ganger ringeknappen) og legge på igjen for å få bort beskjeden.

 

En annen ting, som jo på en måte kan kalles et problem; jeg får ikke skrudd av varslingstonen for lavt batterinivå, er dette mulig?

Lenke til kommentar

Det har vært et problem med samsungtelefoner når en operatør benytter seg av 2 forskjellige nett. Husker dessverre ikke helt hva som forårsaket problemet..men var noe med at telefonen fanget opp 2 nett (telenor og netcom) selv om du bare har tilgang til telenor sitt. Når da netcom-nettet var sterkest så ville du da miste dekninga...er ikke sikker på om det kan være dette som er problemet ditt..men kan jo være noe i nærheten. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...