sycho Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Skal man ha Fast Write on eller off ? Har geforce 6800 LE! Hva burde jeg velge ?
Exiter Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Det er ingen vits i å slå på fast write. Det gir praktisk talt null utslag i ytelse, og kan føre til ustabilitet, spesielt ved overklokking.
sycho Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Skrevet 1. januar 2005 Over fast write sto det om jeg ville enable Performance control ? Burde jeg ? den står på disable
southhome Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Over fast write sto det om jeg ville enable Performance control ? Burde jeg ? den står på disable La den stå på Desable.
Exiter Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Fast Write er en funksjon for å sende data rett fra prosessoren til grafikkortet, i stedet for at dataen går gjennom systemminnet, hvis jeg har oppfattet det riktig. På papiret skulle dette øke ytelsen, men i praksis har det ingenting å si om du slår på fastwrite. I verste fall blir maskinen ustabil av det.
Deadringer Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Kva er "fast write". Hva er Google? hva er hygglige tilbakemeldinger
Equiox Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Kva er "fast write". Hva er Google? hva er hygglige tilbakemeldinger Folk må lære.
Traxco Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Støtter ditt hk Fast Write,ser jeg ingen grunn at du skal ha det av !men som de fleste sier her,lite og hente i ytelse med Fast Write på.
Elendil Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Kva er "fast write". Hva er Google? Eller spørre her og få eit raskt og godt svar.
Deadringer Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 jepp, skjønner deg godt! hvorfor ikke spørre her å få svar fra folk som kan det i steden for å søke og filke i lang tid uten å få noe serlig ut av det
Equiox Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 jepp, skjønner deg godt! hvorfor ikke spørre her å få svar fra folk som kan det i steden for å søke og filke i lang tid uten å få noe serlig ut av det Enig, men jeg kjenner så mange som blir "avhengig" av andre. De klarer ikke å finne noe selv. Hadde han bare søkt i forumet så hadde han helt sikkert funnet svar
KAS Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 (endret) Jeg har lyst til å trekke fram et lite eksempel her. Microsoft har en del høyoppløselige videosnutter (HD-aktig Windows Media Video) ute på sidene sine. Disse drar enormt med cpu-kraft, dersom man ikke har noe hardware-støtte for WMV. Det er en stund siden jeg testet dette, men jeg minns at på en maskin med Abit NF7-S 2.0, AMD XP2500+ (barton) og Radeon 9600xt, fungerte 720p greit, men med noe hakking et par steder innimellom, mens 1080p (høyeste videooppløsning) var bortimot håpløst. Derimot, med FastWrite aktivert, gikk begge deler helt strøkent, og cpu-forbruket lå på ca 60-70%. Jeg er nokså sikker på at personen som hadde maskinen, kjører med FastWrite aktivert den dag i dag. Hadde det vært noe ustabilitet i forbindelse med dette, hadde jeg nok hørt fra fyren for lenge siden. Og man fikk da et par hundre poeng ekstra i 3dmark 03 =) Endret 2. januar 2005 av KAS
Elendil Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 (endret) jepp, skjønner deg godt! hvorfor ikke spørre her å få svar fra folk som kan det i steden for å søke og filke i lang tid uten å få noe serlig ut av det Enig, men jeg kjenner så mange som blir "avhengig" av andre. De klarer ikke å finne noe selv. Hadde han bare søkt i forumet så hadde han helt sikkert funnet svar Kom igjen gidd å lage styr av eit spørsmål. Men du har jo litt rett da. Endret 2. januar 2005 av zefler
KAS Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 (endret) GeForce 6800-serien har jo innebygd WMV-akselerasjon. Leste for en stund siden at det var et problem med at den ikke ble aktivert, men husker ikke om dette gjalt dekoding, enkoding eller begge deler. Hadde vært artig om noen med et slikt kort prøvde å kjøre en HD-WMV video, og poste her hva cpu-bruken under avspilling ligger på. Endret 2. januar 2005 av KAS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå