Gå til innhold

problem med prossesor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den klokker ned når du ikke kjører "tunge" programmer. Hvis den hadde kjørt for fulle fem hele tia ville den bråket en del.

Vel jeg ventet ganske lenge nå, har ikke forandret seg.

Skrevet

Du kan jo sjekke BIOSen. Må muligens stille inn hastigheten manuelt. Dette burde ikke være nødvendig hvis du kjøpte den ferdig-konfiguert da (slik 90% av bærbare er).

Skrevet

Jeg har hørt noe om at noen BIOSer ikke takler Pentium M Dothan-CPU'er skikkelig og dermed kjører dem på kun 600MHz. Jeg leste også at dette skal kunne fikses ved å flashe BIOS til nyeste versjon. :)

Skrevet

Jeg tror jeg styrer unna bios hehe, blir litt for vansklig for meg. Men jeg lasta ned cpu-z og prime 95, og det merklige er når jeg kjøre de så fungere prossesoren riktig igjen, uten at jeg kan si det er derfor. Jeg bruker bare EAsy info programet som følger med battlefield vietnam og battle of middle earth, den sjekker om jeg har krava til spilla og krava møtes nå ihvertfall. thanx........

Skrevet (endret)
Jeg tror jeg styrer unna bios hehe, blir litt for vansklig for meg. Men jeg lasta ned cpu-z og prime 95, og det merklige er når jeg kjøre de så fungere prossesoren riktig igjen, uten at jeg kan si det er derfor. Jeg bruker  bare EAsy info programet som følger med battlefield vietnam og battle of middle earth, den sjekker om jeg har krava til spilla og krava møtes nå ihvertfall. thanx........

Som Ongabonga nevnte høyere opp så klokker cpu'en ned når den ikke blir belastet. Det er derfor den tilsynelatende fungerer fint når du kjører prime95, fordi cpu'en da kjører på full load, og klokkes følgelig opp til spesifisert hastighet igjen ;)

Endret av C4STOR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...