Gå til innhold

Siste godkjenning av 939 systemet før det smeller


Anbefalte innlegg

Jess, da er det snart nyttår, jeg er klar for ny maskin. Har brukt lang tid på å sette sammen denne maskinen, og er snart klar for å bestille, men jeg trenger deres velsignelse før jeg trykker på "kjøp".

 

AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' 1617,-

 

ASUS A8N-SLI Deluxe 1190,- Databutikken.com

 

Kingston HyperX PC3200 1024 MB (2x512) 1718,- FBN

 

Nec ND-3500 16x DVD±R9 515,- Databutikken.com

 

Thermaltake Silent Purepower 480W 850,- Netshop

 

Western Digital Caviar SE 160 GB S-ATA 779,- PCutstyr.no

 

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe 3795,- Komplett.no

 

Føler selv at dette er et bra oppsett, men er det noe jeg har glemt? Noe jeg bør endre på? Si ifra! Det er like før det smeller!

 

Godt nytt år! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du etterhverthar planer om å kjøpe et skjermkort til for å utnytte SLI kan det være en ide å kjøpe en enda større strømforsyning.

 

By the way selger MPX tilsvarende skjermkort - bare uten dual DVI - til 3100 kr. Litt penger å spare der! :)

 

EDIT: Dette med å bruke flere nettbutikker er kun et matematisk spørsmål. 700 kr. spart på å handle skjermkort på MPX istedenfor Komplett dekker mye porto. Det er absolutt en fordel - spesielt med slike prisforskjeller.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Hvis du etterhverthar planer om å kjøpe et skjermkort til for å utnytte SLI kan det være en ide å kjøpe en enda større strømforsyning.

 

By the way selger MPX tilsvarende skjermkort - bare uten dual DVI - til 3100 kr. Litt penger å spare der!  :)

 

EDIT: Dette med å bruke flere nettbutikker er kun et matematisk spørsmål. 700 kr. spart på å handle skjermkort på MPX istedenfor Komplett dekker mye porto. Det er absolutt en fordel - spesielt med slike prisforskjeller.

Jasså?

Ikke med PCI-express, såvidt jeg vet...?

Uansett, et meget oppsett, såvidt jeg kan se, men henger meg med på bølgen som sier at det er lurere å bestille fra 2 steder?

Eller, på en måte, så vil du jo bestille på Databutikken for over 1500, og da er frakten gratis! :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Tror jeg ville gått for to seagate 160GB NCQ disker. De er ekstremt stillegående og skal være raskeste 7200RPM disk. Les om det på www.tomshardware.com. Prøv å kjør disse i raid

Skulle også til å nevne NCQ disk :yes:

Ellers er det som sagt mye smak og behang, men når det gjelder PSU, ville jeg godt for Bzerk Denne er veldig god og bråker lite med sin 120mm vifte.

Bråker kanskje bittelitt mer enn ditt valg, men siden du valgte XFX GPU, som bråker litt, så skulle ikke den ha noe problem med å overdøve :D

Lenke til kommentar
Tror jeg ville gått for to seagate 160GB NCQ disker. De er ekstremt stillegående og skal være raskeste 7200RPM disk. Les om det på www.tomshardware.com. Prøv å kjør disse i raid

Skulle også til å nevne NCQ disk :yes:

Ellers er det som sagt mye smak og behang, men når det gjelder PSU, ville jeg godt for Bzerk Denne er veldig god og bråker lite med sin 120mm vifte.

Bråker kanskje bittelitt mer enn ditt valg, men siden du valgte XFX GPU, som bråker litt, så skulle ikke den ha noe problem med å overdøve :D

Er ikke den PSU'en for stor til ATX?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...