Gå til innhold

OMFG!!!! PC TÅLER VANN!!!!


Anbefalte innlegg

HEI!! YESS!! PC`en LEVER!!

Her er det som skjedde:

først.. sorry for mye caps her.. men det må til!!

 

Jeg har en gammel omo color tank til vanntank.. jeg syntes denne var for stor så jeg skulle prøve med en isboks isteden (den typen med sånn lollipop i (rund greie)) uansett.. jeg skal testkjøre, så jeg tar ikke på lokket. det som skjer er at røret fra pumpa skyter opp og vann spruter ut i hele pc`en! OMG tenker jeg!! HJEEELp!! jeg løper ned og henter hårføneren og starter å føne. jeg hadde det kritisk med tanke på at jeg skal på LAN i morra! så jeg føner i vei. hovedkortet hadde fått masse vann på seg.. (og kjøleveske) i tilleg til alle kortene mine :sad: MEN!! etter en kraftig kortføning, funker alt igjen!!! SOM DET GJORDE FØR!!!! OMFG!!!!!

PC TÅLER VANN GUTTA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reint vann leder ikke strøm, så jo gutten har rett pcer tåler vann! Men kjølevæsken er det verre med :sad:

 

En smule flaks her ja, men hket er isolert, det er bare selve loddebena til komponetene som er kritiske, selve banene på kortet er jo lakkert.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 00:18, totveit skrev:

Reint vann leder ikke strøm, så jo gutten har rett pcer tåler vann! Men kjølevæsken er det verre med :sad:


En smule flaks her ja, men hket er isolert, det er bare selve loddebena til komponetene som er kritiske, selve banene på kortet er jo lakkert.


du har aldri prøvd å sveise ute når det reiner,du kan si at det er ikke kjekt.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 00:18, totveit skrev:

Reint vann leder ikke strøm, så jo gutten har rett pcer tåler vann!


 

hehe

 

sett hårføneren i stikkontakten og lek at den er en ubåt neste gang du du tar deg ett bad i badekaret så skal du se hvor lite strøm rent vann leder...

 

Quote:


siDDIs skrev:

eg spytta ei stor klysa på hovedkortet mitt eingang

eg tørka det vekk, og den starta fint igjen etter 5 min


 

er det lov å spørre hvorfor du spyttet på hovedkortet???

Lenke til kommentar

Hvor reint tror du badevannet ditt egentlig er?

Alle med litt husk fra ungdomsskolen vet at rent vann ikke leder strøm, men når vi finner salter og andre ioner i vannet (som i regn(!)) leder vannet mer strøm desto mer ione-metning vannet har. Med andre ord, vann går, spytt og cola skal ikke gå på rene koblinger, men husk på beleggene produsentene lager nettopp for at dette ikke skal skje. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...