Gå til innhold

OMFG!!!! PC TÅLER VANN!!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting. Hvis man slipper en hårføner i ett badekar og en person sitter der vil han trolig ikke få noe spes støt fordi : Strømmen velger alltid den korteste veien. I dette tilfellet fra den ene lederen inne i hårføneren til den andre. Dette på filmer med at de dreper folk på den måten funker ikke så bra i praksis... man kan nok få litt støt, men ikke nok til å drepe deg :grin:. Og nei destilert vann leder ikke strøm, men det har allerede flere konstantert :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: WzUp på 2002-06-15 22:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Under mitt vannkjølings prosjekt (www.brudevoll.biz~vannkjoling) sølte ej ca 1/2 dl vann (med ca 10% konsentrert frostveske)


Tok et papir tørket så av de vannet jeg såg og bootet...


Alt fungerte fint!!!!


 

Ehm......Å la papir komme i nærheten av noe som helst elektronikk er en ganske dum ting. Det er vel nesten ikke noe annet som lager mere statisk spenning rundt på rommet der du har PC'en en papir.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg skulle bære pc-en min fra bilen inn på et lan i romjulen i fjor. Toweret var åpent og greier, og han greide å skli på isen og hele toweret sklei nedover en bakke på isen. Det kom ca 3 liter snå inn i på-en oppå hovedkortet og alle de andre delene (dual p3 500). Jeg satt i 2 timer med hårføner, bootet, og spilte cs :smile:

 

 

Ellers har jeg sølt 1/2 liter cola inn i toweret mens alt kjørte. Det var 2 cm cola langs bunnen alll over the place

Lenke til kommentar

Altså. Du kan sikkert duppe pcen i vann i tre uker og den vil likevel virke når du tar den opp. Hvorfor? Fordi du tørker denn først! duh. (Ved mindre denn ruster eller metallet på annen måte reagerer). Det er ikke vannet i seg selv som er farlig, det er kortsluttninger. Null strøm = null fare.

 

Forresten, til dere som sier at rent vann ikke fører strøm. Hvor rent tror dere det er når det treffer hovedkortet? Blir jo skittent med en eneste gang.

 

Og det der med spesial væske for å senke pcen i er kanskje sant, da du absolutt ikke vil ha pcen i vann, da vann fører strøm når det er skittent. Det er bedre å senke det i noe som ikke fører vann selv om det blir litt forurenset... (hva det er må du ikke spørre meg om)...

 

God natt :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-06-15 22:30, WzUp skrev:

En ting. Hvis man slipper en hårføner i ett badekar og en person sitter der vil han trolig ikke få noe spes støt fordi : Strømmen velger alltid den korteste veien. I dette tilfellet fra den ene lederen inne i hårføneren til den andre. Dette på filmer med at de dreper folk på den måten funker ikke så bra i praksis... man kan nok få litt støt, men ikke nok til å drepe deg
:grin:
. Og nei destilert vann leder ikke strøm, men det har allerede flere konstantert
:grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: WzUp på 2002-06-15 22:36 ]</font>


 

 

ta å prøv det du, vil se om du er i stand til å skrive noe mer på dette forumet etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...