Gå til innhold

rense skjermen med ....?


enema

Anbefalte innlegg

jeg fikk meg en kakende god LCDskjerm for noen måneder siden, til en knakende god pris...

 

det har noen ganger kommet merker på den fra uforsiktige venner, en fyr som har ledd litt for mye og spyttet litt, osv, osv...

 

pointet er at jeg har renset den med en vattdott hver eneste gang, men i det site har jeg begynt å få merker på skjermen, spor som om en har gnidd fingeren sin akkurat i den banen jeg har renset og jeg bruker ikke den samme vattdotten hver gang, SÅ dum er jeg ikke...

 

så, hvorfor har det skjedd, og hvordan får jeg merkene vekk? :ermm:

post-57205-1133162536_thumb.jpg

Endret av enema
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt om LCD skjermer: Spray ikke noe rensemiddel av noen art direkte på skjermen. Microfiberklut beregnet for briller og opptikk er godt egnet. Isopropanol-alkolhol (NB:ikke ren alkohol) kan brukes, men kun blandet ut med 50% vann!

Det skal være maks 40 - 45% isopropanolstyrke, derfor må den man kjøper blandes ut med vann. Dette er anbefalinger fra LCD produsenter.

Ethyl alkohol, toulene og metanol clorid må for all del unngås (se info. på produketer for rens). Vindusrens bør ikke brukes. :ohmy:

 

Eller så skal en mild flytende håndsåpe (ikke oppvaskmiddel, som forøvrig er greit til en vanlig bilderørsskjerm) gjøre nytten).

Husk midlene skal brukes i svææært liten mengde, og påføres på microfiberkluten eller bomullet først. :yes:

Det finnes også egne rensevæsker til LCD skjerm i handelen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da jeg så etter isopropanol på apoteket for lenge siden, sa de at de ikke hadde det... Enten ville de ikke selge meg det av frykt for at jeg skulle drikke herlighetene ellers så hadde de det rett og slett ikke. Fant fort ut at Kondensfjerner på bensinstasjoner inneholder minst 96% isopropanol (2-propanol). Tror ikke pølse-dealerene på shell osv. vet hva som finnes i tingene de selger, (inkludert pølsene) så spør du etter isopropanol sier de nok at de ikke har det. Les på flaska med kondensfjerner og sjekk konsentrasjonen før du kjøper! Sakene koster knapt noe i det hele tatt og er gode saker!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her på jobben som det finnes over 40 bærbare maskiner med LCD skjerm bruker vi noe som heter vidaclean kluter. Var en dame fra det firmaet som kom med det produktet, og snakka om alt slags greier som kan skade skjermen din i lengen uten at det kanskje viste med en gang. Vil anbefale noen slike kluter som er laga for rensing av skjermer, isteden for å bruke vanlige vaskemiddler e.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...