Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Har ett "Creative soundblaster 1024" lydkort, og ett "Sigma Design Hollywood plus" DVD-kort. Etter at jeg har installert lyddriverne eller DVD-kort-driverne, må jeg restarte maskinen.  I det windows loadscreen kommer opp får jeg blåskjerm, jeg rekker ikke lese hva som står,  og maskinen starter på nytt.  Noen andre som har vært borti det problemet?  Begge kortene er PCI.  Har prøvd å sette kortene i forskjellige PCI slotter.

Har du overklokket cpu? Det er nemlig sånn at det ikke altid er mulig og låse pci på 33,33mhz i bios. Har selv opplevd dette da jeg satte inn et lydkort på en klokka cpu og det hovedkortet tok kvelden :( Hvet ikke om dette løser problemet men det er en mulighet. Skiftet til premium etter dette og vet ikke om det er det samme med dette.

Nei har ikke overklokket noe. Har ett 56K modem i ene PCI slotten, og det har jeg ikke noen problemer med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tid eller lyst til å lese igjennom 131 sider med poster.

 

Har 4x512 minne på dette kortet noe som da gjør at det kjører på 333 MHz. Klarer ikke dette kortet å kjøre 4 brikker på den hastigheten de skal kjøre på 400MHz? Må jeg klokke opp minnet for å få det til?

 

Se sigg for minne info.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har problemer med "Asus Update" og dette hovedkortet? Det lar seg nemlig ikke gjøre å oppdatere bios via dette programmet. Jeg får denne meldingen hver gang jeg prøver: "The application has detected a newer version from remote server, please press NEXT to update it first".

 

Så jeg trykker neste, og får opp denne meldingen: "Unable to find the file on the remote server!"

 

Noen som vet hvordan dette kan la seg løse?

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som har problemer med "Asus Update" og dette hovedkortet? Det lar seg nemlig ikke gjøre å oppdatere bios via dette programmet. Jeg får denne meldingen hver gang jeg prøver: "The application has detected a newer version from remote server, please press NEXT to update it first".

 

Så jeg trykker neste, og får opp denne meldingen: "Unable to find the file on the remote server!"

 

Noen som vet hvordan dette kan la seg løse?

Jeg fikk også den meldigen, last ned filen fra sidene til asus manuelt. Og trykk på update bios from file (er det ikke noe som heter det?). Det måtte jeg gjøre sist.

Lenke til kommentar
Har ett "Creative soundblaster 1024" lydkort, og ett "Sigma Design Hollywood plus" DVD-kort. Etter at jeg har installert lyddriverne eller DVD-kort-driverne, må jeg restarte maskinen.  I det windows loadscreen kommer opp får jeg blåskjerm, jeg rekker ikke lese hva som står,  og maskinen starter på nytt.  Noen andre som har vært borti det problemet?  Begge kortene er PCI.  Har prøvd å sette kortene i forskjellige PCI slotter.

Har du overklokket cpu? Det er nemlig sånn at det ikke altid er mulig og låse pci på 33,33mhz i bios. Har selv opplevd dette da jeg satte inn et lydkort på en klokka cpu og det hovedkortet tok kvelden :( Hvet ikke om dette løser problemet men det er en mulighet. Skiftet til premium etter dette og vet ikke om det er det samme med dette.

Nei har ikke overklokket noe. Har ett 56K modem i ene PCI slotten, og det har jeg ikke noen problemer med.

Har du skrudd av onboard sound i bios?? Prøv ett og ett kort kansje det er noen av disse som ikke funker. Det kan jo også være at kortene for samme IRQ og går i konflikt med hverandre. Siste utvei er vel kansje å instalere Windows på nytt med kortene på plass men....dette er ikke sikkert vil løse problemet.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som har problemer med "Asus Update" og dette hovedkortet? Det lar seg nemlig ikke gjøre å oppdatere bios via dette programmet. Jeg får denne meldingen hver gang jeg prøver: "The application has detected a newer version from remote server, please press NEXT to update it first".

 

Så jeg trykker neste, og får opp denne meldingen: "Unable to find the file on the remote server!"

 

Noen som vet hvordan dette kan la seg løse?

Jeg fikk også den meldigen, last ned filen fra sidene til asus manuelt. Og trykk på update bios from file (er det ikke noe som heter det?). Det måtte jeg gjøre sist.

Det gjorde jeg og ;)

Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28/08/2005 : 12:14

Jeg fikk også den meldigen, last ned filen fra sidene til asus manuelt. Og trykk på update bios from file (er det ikke noe som heter det?). Det måtte jeg gjøre sist.

Jeg vil også uansett anbefale og gjøre det fra fil ja. Siden bios flash er en såpass kritisk prosess, er jeg også litt mer komfortabel med og ikke ta det via nettet.

Bare husk at du må velge "sett alle innstillinger til defoult" om du skal flashe tilbake til en eldre bios.

 

Manx, det er slik det er hos meg ja (med gammel Clawhammer). Må klokke for å få minnet opp til "normal" fart igjen. Så må altså senke multipler, og øke HTT. Men trodde faktisk SanDiego skulle klare dette. Såvidt jeg vet, vil hk uansett sette farten ned til 333, men har man nyere cpu typer som Venice trodde jeg man kunne låse den på 400 igjen. Men tør ikke si det helt sikkert...

Så nå ble jeg litt nyskjerrig, har Venice bedre minnekontroller enn SanDiego?

Hvor langt får du forresten dine 4400 brikker stabilt på dette hk Manx?

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som har problemer med "Asus Update" og dette hovedkortet? Det lar seg nemlig ikke gjøre å oppdatere bios via dette programmet. Jeg får denne meldingen hver gang jeg prøver: "The application has detected a newer version from remote server, please press NEXT to update it first".

 

Så jeg trykker neste, og får opp denne meldingen: "Unable to find the file on the remote server!"

 

Noen som vet hvordan dette kan la seg løse?

 

Husk å oppdatere til siste versjon av Asus update og de siste chipsetdriverne fra Nvidia ellers kan systmet kræsje.

Asus har kommet med en advarsel om å oppdatere til dette før man oppdaterer til siste BIOS.

Jeg har selv bare brukt Asus update,det kan ikke bli enklere.Har oppdatert alle final biosene med den uten problemer.

Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28/08/2005 : 12:14

Jeg fikk også den meldigen, last ned filen fra sidene til asus manuelt. Og trykk på update bios from file (er det ikke noe som heter det?). Det måtte jeg gjøre sist.

Jeg vil også uansett anbefale og gjøre det fra fil ja. Siden bios flash er en såpass kritisk prosess, er jeg også litt mer komfortabel med og ikke ta det via nettet.

Bare husk at du må velge "sett alle innstillinger til defoult" om du skal flashe tilbake til en eldre bios.

 

Manx, det er slik det er hos meg ja (med gammel Clawhammer). Må klokke for å få minnet opp til "normal" fart igjen. Så må altså senke multipler, og øke HTT. Men trodde faktisk SanDiego skulle klare dette. Såvidt jeg vet, vil hk uansett sette farten ned til 333, men har man nyere cpu typer som Venice trodde jeg man kunne låse den på 400 igjen. Men tør ikke si det helt sikkert...

Så nå ble jeg litt nyskjerrig, har Venice bedre minnekontroller enn SanDiego?

Hvor langt får du forresten dine 4400 brikker stabilt på dette hk Manx?

Det virket å sette minne manuelt til 400mhz. Er vel da nødt til å teste om det er like stabilt, noe det helt sikkert er.

 

BF2 Here I come :p

Lenke til kommentar
Har et premiumkort, og er "plaget" av at jeg får spørsmål om å sette opp raid hver gang jeg booter. Raid har jeg jo, men ønsker ikke å konfigurere dette hver gang jeg skrur på pcen. Noen som vet hvordan jeg slipper dette spørsmålet?

Du kan disable dette et eller annet sted i bios.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Takker for svar. Har et spm til ang Asus Probe. Jeg får ikke målt vifta på strømforsyningen med dette programmet. Det står bare value 0, og power fan below threshold. Hva er problemet her?

 

Kan nevne at jeg har en mist 500w psu, og a8n premium.

Har strømforsyningen 3 pins plugg du kan sette i hovedkortet??

 

Hadde akkurat samme problemet selv, men jeg åpnet strømforsyningen og koblet den på hovedkortet og da gikk det bra. (finnes som regel en 3 pins kontakt på hovedkortet som sier "PSU fan" som du kan bruke)

 

Men det er ikke alle strømforsyninger som har denne 3 pins pluggen i PSU kabinetet, men det kan løses ved å sette en ny vifte inn som har plugg.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Har et spm til ang Asus Probe. Jeg får ikke målt vifta på strømforsyningen med dette programmet. Det står bare value 0, og power fan below threshold. Hva er problemet her?

 

Kan nevne at jeg har en mist 500w psu, og a8n premium.

Har strømforsyningen 3 pins plugg du kan sette i hovedkortet??

 

Hadde akkurat samme problemet selv, men jeg åpnet strømforsyningen og koblet den på hovedkortet og da gikk det bra. (finnes som regel en 3 pins kontakt på hovedkortet som sier "PSU fan" som du kan bruke)

 

Men det er ikke alle strømforsyninger som har denne 3 pins pluggen i PSU kabinetet, men det kan løses ved å sette en ny vifte inn som har plugg.

Å la hovedkortet styre hastigheten på viften i PSU hørtes ut som en svært dårlig idee.

 

Hvordan kan hovedkortet vite hva som er passende hastighet på den viften?

 

Den ledningen som mange strømforsyninger har, er kun til måling av hastighet og ikke styring av den.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...