Gå til innhold

Flomkatastrofen i Asia - Robin Hood-virksomhet?


Anbefalte innlegg

Du mener ikke det PelsJakob. På ordentlig?

Å, joda. :cool:

 

Er naturressurser å anse som ueid? De er jo på norsk sokkel, hvem andre enn nordmenn har rett på de da?

Mitt syn er at alt i utgangspunktet er ueid, og at man må opparbeide seg eiendomsrett til naturressurser ved å blande sitt arbeid med dem. Det er ikke nok for staten å peke og si «mitt».

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du mener ikke det PelsJakob. På ordentlig?

Å, joda. :cool:

 

Er naturressurser å anse som ueid? De er jo på norsk sokkel, hvem andre enn nordmenn har rett på de da?

Mitt syn er at alt i utgangspunktet er ueid, og at man må opparbeide seg eiendomsrett til naturressurser ved å blande sitt arbeid med dem. Det er ikke nok for staten å peke og si «mitt».

Men det er jo staten som iverksetter arbeidet. Det er jo staten som er arbeidsgiver, det er jo staten som er kapitalist, følgelig har de også, både i henhold til din og min tankegang sin fulle rett på olja!

 

Videre er dette det siste innlegget jeg skriver i forbindelse med diskusjonen om hvorvidt oljepengene er stjålet. Er du uenig i overstående argumentasjon er vi enige om å være uenige.

 

mvh

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Men det er jo staten som iverksetter arbeidet. Det er jo staten som er arbeidsgiver, det er jo staten som er kapitalist, følgelig har de også, både i henhold til din og min tankegang sin fulle rett på olja!

Nei; siden staten iflg. objektivistisk filosofi ikke har rett til opptre som korporativ enhet i første omgang.

Lenke til kommentar
Er hele denne flomkatastrofen blitt overdramatisert av media og myndighetene?

 

Det virker slik skal vi tro dette:

http://pub.tv2.no/nettavisen/nettpaasak/article322628.ece

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article322668.ece

 

:roll:

Kanskje med hensyn på nordmenn, men det er fortsatt over 140000 døde, enda flere skadde, flere millioner husløse og ufattelig mye materielle skader.

 

Vil dermed ikke si at flomkatastrofen i seg selv er overdramatisert i mediene. Bare antallet nordmenn som er savnet som er overdramatisert.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke den rikeste i verden, men jeg vil likevel gjøre noe for å hjelpe ofrene i Asia. Derfor vurderer jeg, på _seriøst_ vis, en liten Robin Hood-kampanje, og foreslår egentlig at andre gjør det samme.

Den går utpå følgende:

 

Jeg går til diverse hus i nabolaget mitt, og sier jeg skal låne telefonen, med en eller annen unnskyldning som at jeg har glemt igjen husnøkkelen eller noe. Trikset er at jeg kamuflert ringer eksempelvis Teletopias felles giverlinje for flomofrene i Asia, på telefon 820 43 200. Da gir man automatisk 100 kroner, ikke sant..? :)

 

Man kan også eksempelvis gå innom diverse kafeer, bedrifter, butikker og andre instanser, og gjøre det samme der.

 

Personlig synes jeg faktisk denne planen var ganske bra, særlig hvis ganske mange kan gjøre dette. Det nytter hvis vi dytter, og det blir ganske mange penger av dette på en dag, selv bare hvis en person gjør det.

 

Jeg velger å si at vi stjeler litt fra de rike, og gir til de fattige. Det er ikke noe veldig straffbart vi gjør, og det er ikke så enkelt og bevise det; dessuten vil SVÆRT få ha skam til å gjøre det, etter mitt syn.

 

Robin Hood-metoder er ikke alltid så dumt, jeg ser ikke hva som er farlig med at jeg svir av Ola Nordmanns 100-200-300 kroner, ikke når det går til et så trengende formål.

 

Selv om dette kan sees på som litt dobbeltmoralistisk iogmed at det er ganske mange nordmenn involvert i dette, tør jeg påstå at dette her går til en MEGET god sak, dvs. at dette vil hjelpe de innfødte i Thailand og resten av Asia.

 

Er det noen som samtykker?

 

Takk.

du er bare kriminell da...

ikke no mer en en ussel kriminell som hører hjemme bak lås å slå hvis du er over den kriminelle lavalder!

 

blir lei av å høre på allt snakke om å hjelpe til å sånn etterhvert.. er dere klare over at disse folka allerede har fått 26.5 ganger hva irak og afganistan har fått til oppbygning til sammen?!?!

Lenke til kommentar

blir lei av å høre på allt snakke om å hjelpe til å sånn etterhvert.. er dere klare over at disse folka allerede har fått 26.5 ganger hva irak og afganistan har fått til oppbygning til sammen?!?!

nei er det sant?? :dontgetit:

Men dersom du tar med hvor mye irak-krigen har kostet blit tallet litt anderledes...

 

USA har alene bruk 148 000 000 000 usd på krigen i irak.... Det er penger det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...