Gå til innhold

Mangler filsystem, få data tilbake ?


Duen

Anbefalte innlegg

Hei folkens vet ikke om jeg la tr[den ut p[ riktig sted men jeg trenger HJELP

 

ene hardisken min på 200 gigg var til å begynne med en disk med NTFS filsystem og inneholdt bare data ( setups , filmer musikk osv ) . Jeg hadde 50 gigg ledig å tenkte jeg skulle instalere linux . Med linux instalasjonen var det ja da du mister ikke allerede lagret data så jeg lagde nye linux partisjoner ( hadde 50 gigg utenfor NTFS partisjonen ) etter linux instalasjonen fikk jeg hardware trøbbel , har byttet Hovedkort og Prossessor og instalerte windows på en anen disk og da jeg skulle hente inn masse setups fra den disken med 200 gigg (og linux) kunne jeg ikke lese den og fikk bedsjed "the drive is not formated" , harr skjekket properties for disken og det sier at den ikke har noe filsystem , har hørt at det går ann å finne tapt data siden jeg ikke overskrev noe som helst av det jeg vil ha tilbake. jeg trenger HJELP , har noen vært borti noe liknende , HJELP har masse viktig på den disken

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens vet ikke om jeg la tr[den ut p[ riktig sted men jeg trenger HJELP

 

ene hardisken min på 200 gigg var til å begynne med en disk med NTFS filsystem og inneholdt bare data ( setups , filmer musikk osv ) . Jeg hadde 50 gigg ledig å tenkte jeg skulle instalere linux . Med linux instalasjonen var det ja da du mister ikke allerede lagret data så jeg lagde nye linux partisjoner ( hadde 50 gigg utenfor NTFS partisjonen ) etter linux instalasjonen fikk jeg hardware trøbbel , har byttet Hovedkort og Prossessor og instalerte windows på en anen disk og da jeg skulle hente inn masse setups fra den disken med 200 gigg (og linux) kunne jeg ikke lese den og fikk bedsjed "the drive is not formated" , harr skjekket properties for disken og det sier at den ikke har noe filsystem , har hørt at det går ann å finne tapt data siden jeg ikke overskrev noe som helst av det jeg vil ha tilbake. jeg trenger HJELP , har noen vært borti noe liknende , HJELP har masse viktig på den disken

hehe, ja det kan være litt ille...

Jeg har akkurat hatt det samme problemet, men bare at jeg ikke fikk fiksa det.

Det ender med at jeg selger 40g disken min til en eller annen tufs vel.

(selv om det ikke er lov å selge en vare som du vet er ødelagt, uten å informere om det til kjøperen)

 

 

Men du kan jo sende disken inn til de gutta som samler informasjonen som du har mista da... Hvis du har penger...

 

 

sorry, men jeg tror du må stange i veggen, og brenne disken, for jeg veit ikke noe, jeg har problemer med at disken er utrolig treig og henger seg, så jeg får vel prøve å fikse det...

 

Lykke til videre da! ;)

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...