Gå til innhold

Batterilevetid på dell x50v


wanka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Det var det jeg trodde. Finnes vel ingen som er bedre på markedet da ( i hvertfall er ikke HP noe bedre). Da blir det nok en sånn på meg m/gps.

 

Det er merkelig at HP og Fujitsu ikke har gps/kart/bilmontering/pda-pakke løsning. Dell kommer til å ta over store deler av PDA markedet når deres løsning koster 2000 mindre enn tilsvarende hos HP og Fujitsu.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke dell x50v selv, men ser av websidene til brighthand (http://www.brighthand.com/article/Dell_Axim_X50v_Review) at ca 2 timer kan være korrekt om du slår på alt. Den bruker et 1100 mAh batteri (samme som ASUS a730), men det skal være mulig å kjøpe et 'extended' batteri på 2200 mAh.

Jeg bruker en ipaq 4700, som kommer orginalt med et 1800 mAh batteri, med muligheten for å bytte til 3600. Det skulle gi ca 12-15 timer drift. Med 1800-batteriet varer den 2-3 dager med relativt aktiv bruk - muligens 6 timer netto.

Jeg setter pris på kompakte og lette pda'er men for min del er batterilevetid viktigere.

Lenke til kommentar

Hva som er 'bedre' kommer vel an på hva slags behov man har. Men det kan hjelpe å se på websiden til firstloox.org for en sammenlikning av vga-pda.

http://www.firstloox.org/VGAppc.htm

Jeg ville anbefale fujitsu-siemens sin pocket loox 720 fordi 5-veis knappen/trackpad til ipaq er henimot ubrukelig. Potensielt problem med FS720 er at skjermen er liten - 3,6" mot ipaq sin 4".

Dell sin er billig og den har grafikk-akselerator (som ipaq) men batteriet er ikke veldig bra.

Endret av stigh
Lenke til kommentar

Problemet er at Looxen med GPS blir 1200-1300 dyrere enn dellen og hp hx4700 m/gps blir 2200 dyrere enn dellen.

 

Den viktigste fordelen med Dellen er at den har mulighet for svideo/d-sub utgang for å koble til projector. Virker ikke som de andre har det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...