Gå til innhold

Bøk n' Steel | FERDIG, 23.3


Anbefalte innlegg

Som tittel sier skal jeg bygge nytt kabinett til The Gathering 2005, som er i Påsken :)

 

 

Jeg har tenkt til å bruke tre som en slags ramme for det hele. Muligens bøk, fordi det er ganske sterkt og holdbart.. Børsta stål tenkte jeg å bruke i topp, bunn og i sidene. Jeg skal ikke ha masse glorete katoder e.l. Dette skal bli et stilrent kabinett ;)

 

De ytre målene skal bli ca: 60/22/50 (høyde/bredde/dybde)

 

 

Skal begynne å jobbe med "tre-ramma" etter nyttår :)

 

 

 

Håper dere følger med og kommer med forslag og tilbakemeldinger :yes:

 

 

For de som bare vil se updatene:

Side 3

Side 4

Side 6

Side 8

Side 9

Side 10

Side 11

Endret av Pa_X0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PAXOR <3<3<3

 

Det blir sikkert kjempefint... hva med å lage en sånn cd-rom som bare går man stikker plata inn... ikke en beholder som kommer ut? det er veldig stilrent ;D gleder meg til å se skisser =) :thumbup:

 

Tips: kjøp deg noen meter med tynn stålplate. LAg hull i treverker og fest platene imellom ;D

 

GL & HF! :w00t:

 

<Nudle>

Lenke til kommentar

Hei, ikke for å virke negativ men jeg lurer på en ting:

 

Er det virkelig så nødvendig å lage worklog før du har matrialet til å bygge den med?

 

"Jeg skal lage et kabinett av snø til sommern..."<-- mange som starter sånn, men får aldri se dagens lys..

Synes det er kult å se på alle som modder og bygger, men det er trist å se på alle postene som dør ut fordi de ikke gidder å fortsette når man tenker på pris, jobbingen osv.

 

Men samme f***, lykke til!

Endret av Raphaug
Lenke til kommentar
Jeg tror Pa_x0r kommer langt med denne modden =) kanskje legge de prosjektene som er i oppstartingsfasen i "Casemods" da er det liksom mere riktig.

 

<Nudle>

:thumbup:

Ja, det ville vært et greit alternativ!

Så kan moderatoren bli kontaktet når det er klart til start, og SÅ blitt flyttet til worklogs.

Lenke til kommentar
Hei, ikke for å virke negativ men jeg lurer på en ting:

 

Er det virkelig så nødvendig å lage worklog før du har matrialet til å bygge den med?

 

"Jeg skal lage et kabinett av snø til sommern..."<-- mange som starter sånn, men får aldri se dagens lys..

Synes det er kult å se på alle som modder og bygger, men det er trist å se på alle postene som dør ut fordi de ikke gidder å fortsette når man tenker på pris, jobbingen osv.

 

Men samme f***, lykke til!

Mulig mange ikke orker eller gidder.. Men jeg har tenkt på å bygge kabinett i fler månder nå, og er 100% sikker på at jeg skal gjennomføre det :)

 

 

Holder på å planlegge litt nå. Hvor forskjellige ting skal være osv... Kjekt å vite hva jeg trenger av materiale ;)

Bilder kommer sannsynligvis like etter nyttår.

Lenke til kommentar
mener ganske sterkt at det står i reglene at en worklog skal opprettes med et prosjekt som allerede er startet på... ergo allerde forbi planleggings fasen og faktisk LAGD noe..

 

trodde også bilder var obligatoriske!

Enig med deg der!

 

Jeg skal lage et kabinett til sommern, så jeg planlegger det nå! Skal bruke 15kjøleskap som skal inneholde bilradiatorer, og elva i trondheim som vanntank.

Kabinettet skal være en gammel matboks med plexyglass på toppen.

blokka skal jeg lage av et ekkorn!

 

Kommer bilder om 6måneder!

 

Sorry, men oppfatter noen worklogger som det jeg nevnte der.

 

Men lag skisser og hele pakka i sketchup nå da, så tråden overlever til 2005!

Endret av Raphaug
Lenke til kommentar

"Hva er IKKE worklog?

 

Ideer, planer og drømmer som du ikke er i ferd med å realisere, skal ikke postes her (det er ikke en worklog). Det er lov å fortelle hva man skal gjøre som neste steg i en worklog - men "the big idea" som du ikke har begynt å arbeide med kan du poste under "case mods".

 

 

Ingen bilder = ingen worklog."

 

Ikke for å være ekkel, men det står i reglene :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å bruke tre som en slags ramme for det hele. Muligens bøk, fordi det er ganske sterkt og holdbart.. Børsta stål tenkte jeg å bruke i topp, bunn og i sidene. Jeg skal ikke ha masse glorete katoder e.l. Dette skal bli et stilrent kabinett

 

De ytre målene skal bli ca: 60/22/50 (høyde/bredde/dybde)

 

VELDIG dårlig planlegging...

 

Hva skal jeg lage ?

Det første en bør gjøre er å tenke gjennom hva man vil lage og finne ut om man er i stand til dette ,har man materialer som trengs og ikke minst verktøy .

En annen viktig ting er , har man råd til dette , nevner det bare siden en del prosjekter strander på økonomi .

 

Arbeidstegning

Så er det lurt å lage en grovskisse og sette på de aktuelle mål , deretter er det lurt å prøve å tegne dette i målestokk, da får en et inntrykk av utseende på dette.

 

Neste skritt bør være å overføre dette til et tegneprogram ,her er sketchup å anbefale .

http://www.sketchup.com/cgi-bin/store/trybuy.html

 

Ved å bruke dette får du et 3 dimensjonalt inntrykk av din påtenkte prosjekt og kan dermed se feil/mangler før du begynner, i tillegg kan du her prøve ut forskjellige løsninger for å finne den du liker best .

Det der ble tatt ut fra Sticky-tråden om worklogs... SÅNN skal planlegging være..

 

Skjønner ikke helt, men det er så sinnsykt mange som ikke leser de trådene med regler og hele pakka.

 

LES!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...