Gå til innhold

Firewire utenom hovedkortet

Fosse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rette stedet å spørre om dette, men på min ganske nye PC er det ikke firewire kontakt på baksiden av kabinettet, men det er en på fronten sammen med 2 USB 2.0 kontakter. Problemet er at firewire kontkakten ikke fungerer(USB2.0 fungerer). I enhetsbehandling i min datamaskin er det heller ikke noen form for drivere som har noe med IEE 1394 å gjøre.

Hvordan får jeg den til å funke?

Jeg mener det ikke fulgte med noen drivere til firewire til PCen når jeg kjøpte den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle hovedkort som har integrert firewire. Det hjelper om du sier hvilket hovedkort du har.

Ang. drivere til firewire så er det integrert i windows xp. Om du kjører noe annet operativsystem så har jeg ikke kjennskap til firewire støtten der. Alle firewire enheter jeg har sett, både integrerte løsninger og pci løsninger har blitt installert automatisk.

Det du kan gjøre er å høyreklikke på "mine nettverkssteder" på skrivebordet og ta egenskaper. da får du opp alle koblingene som er windowsen ser. Firewire er som du sikkert vet 1394 tilkobling.

Om du ikke har xp pro så må du kanskje gå inn i kontrollpanel og trykke nettverkstilkoblinger der. Da får du opp samme menyen.

Skrevet

Tok et søk på google på ditt hovedkort

Fant da i specs at kortet ikke har innebygget firewire støtte

Du må da kjøpe deg et separat pci kort for dette

Skrevet

Har opnet kabinettet, ledningen fra FW-kontakten hang løs inni. Kjøpe PCI kort i mårra. Takker så mye for hjelpen! :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...