Gå til innhold

Screenshots fra spill! (Ingen poster uten bilde)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

46451096_2169960846597297_53495969836842

 

Ble nødt til å flytte campen min. La meg til å sove for å få litt helse tilbake, og sjekket Challenges for å få tiden til å gå. Helt plutselig ble jeg angrepet av en hund, og den presterte å drepe meg før jeg rakk å gjøre noe. Deretter ødela den soveposen min, før den stakk av.  Vurderte å beholde campen likevel, men her kommer faen meg supermutanter rett mot campen min. FFS... :p Den var visst ikke så utilgjengelig som jeg trodde.  :blush:

 

 

46473938_2169871993272849_77292669545480

 

Kassandra Croft: Tomb Raider

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

DEAD OR ALIVE 6

(PS4 Pro)

 

52350909_2235637650029616_45118683112936

 

52451608_2235638960029485_80516534489631

 

Sikkert bare en liten detalj, men liker at La Mariposa fikk sparket av seg masken. Har sett folk få hull i klærne, og ansiktet dekket av små sår og blod. Kanskje ikke uten grunn coveret er et nærbilde av ansiktet til Kasumi, dekket av skitt og blod. Liker sånne detaljer. Vil mye heller ha dette enn bare enda mer fokus på T&A. Faktisk vet jeg ikke helt om jeg gleder meg til Mortal Kombat 11 nå, fordi det er for "over the top". Liker realismen i DoA. Content er det veldig mye av her også, selv for oss som spiller solo. Men ja takk, begge deler. :)

 

 

52885546_2235766433350071_59182042809127

 

I Dead or Alive har vi en rekke kampstiler. Karakte, tae kwon do, wrestling, muai tai... og hva nå enn dette er for noe. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

post-34516-0-93693000-1554800566_thumb.jpg

4th Dragoons, de var i Spania i mange år, som dragoons var de det britiske tunge kavaleriet, selv om de mangler det mange ser på som typisk tungt kavaleri, som hjelm og curiass.

Men de red på store hester, før 1812 å de ut som på bilde, med tokant hatt, fra sent på 1812 ble det tunge kavaleriet utstyrt med ny uniform som inkluderte en hjelm. Deres våpen var 1796 Heavy Cavalry(HC) Sword. Et godt sverd på litt over en kilo, men hadde en svakhet, det var ikke et effektivt stikke våpen, og dette er noe som var standard for tungt kavaleri og ha et sverd som var ment til å stikke med(franske tunge sverdet var ikke bruktbart til noe annet enn å stikke med) Så i felten fjøsmekka de på sverdet, de kuttet av toppen og lagde en spiss dette gjorde sverdet mye bedre til å stikke med, samtidig som det faktisk ble bedre balansert og bare et bedre sverd, de hadde nå et veldig godt sverd, som kunne både kutte og stikke.

Ved slaget ved Salamanca i 1812 red 4th dragoons, sammen med flere andre dragoon regimenter(ca 1100 tilsammen) ned ca 2 Franske divisjoner, det er over 10 000 franske soldater som enten ble drept, skadet, tatt til fange eller løp for livet.

 

post-34516-0-66765500-1554800885_thumb.jpg

Britiske lette dragooner under krigen i spania var så pene å se på at franske soldater ble forelsket i de, de er ofte nevnt som det kavaleriet med de flotteste uniformene.

På seg hadde de en klassisk hussar dolman med masse lisser, hvite ridebusker og en unike og kule tarleton hjelmen. (som ikke ser helt korrekt ut i spillet) Mens dragoonene var et slagmarks våpen, måtte de lette dragoonene både være et slagmarks våpen men også tilbringe våte kalde netter på vakt for å beskytte hæren og ri milevis foran hæren for å speide etter fienden.

De var bevæpnet med 1796 Light Cavalry(LC) sabel.

Et sverd som er universielt likt av brukerne, et brett kraftig blad med mye kruve gjør at våpenet hugget seg gjennom det meste, her ville både armer og hoder fly om det traff riktig. sverdet ble også sent til Prøyssen og deres hussarer brukte de også. Et veldig populært sverd som ble malen britiske infanteri sabler(da infanteri offiserer hatet deres offiselle 1797 spadroon) Også veldig populært blant sverd samlere, da de ble laget i store kvanta og du kan få ganske brukbare eksemplarer for rundt 10 000kr, og noen flotte om du legger til 5-10 tusen til.

De veide fra 840-950g. Noen offisers versjoner kunne veie godt over en kilo.

Endret av Gunfreak
  • Liker 4
Lenke til kommentar

post-34516-0-53172400-1554895565_thumb.jpg

post-34516-0-80783800-1554895574_thumb.jpg

En britisk infanteri bataljon under Napoleons krigene besto av 10 kompanier av 100 mann, så i teorien ville en full bataljon ha 1000 mann, men dette stemte sjeldent, i starten stappet de ofte inn ekstra soldater og offiserer så en bataljon kunne ha over 1100 mann, spesielt garde regimentene. 

Ved Waterloo hadde 52 regimentet 1050 mann. 

Langt vanligere var det et en bataljon hadde mye mindre, folk ble skadet og drept av muskettballer og sverd, andre døde av heteslag, kulde eller utmattelse. Men de fleste ville død av sykdom, for hver mann drept av en muskett eller sabel ville 10 eller flere dø av sykdomer.

Dette gjorde at det var langt vanligere med bataljoner på 400-600 mann. 

 

Hver bataljon besto av 8 senter kompanier, og to flank kompanier, på høyre flanke sto grenadierene, på venstre sto lett kompaniet, soldater trent til å kjempe i åpen formasjon som en sky foran hoved bataljonen. 

Brittene foretrakk å kjempe i linjer som var 2 rank dyp. Noen påstår dette var fordi de var så få/små bataljoner så de måtte strekke seg ut mer, men sannheten er at brittene sine bataljoner var på ingen måte mindre i gjennomsnitt enn de franske. og det var ikke hærene heller. De gjorde det fordi man hadde oppdaget at den 3. ranken enten ikke fikk skutt eller hadde en tedens til å skyte de foran seg i hode.

Dette gjorde at den 3. ranken ofte bare ble bruk som ladere, de ladet tomme musketter for ga de til de forran. 

Den 3. ranken ga også en moralsk støtte, men siden brittene fremdeles brukte profosjonelle soldater(i motsettnig til vernepliktige) stolte de på at moralen og treningen var god nok til at de kunne kjempe i 2 ranker. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...