Prebba1 Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 Hallo, jeg fikk nylig en ny Seagate 200GB 7200.7 HDD SATA, og trodde det var en enkel oppgave å installere den.. Eg lurer på om Ata har jumpers og lignende? Men ihvertfall, harddisken er funnet i bios og i systemet men ikke i min datamaskin... Ka e galt? Eg har prøvd så og si nesten alt.. trobuleshooting o.l om dette var litt lite informasjon, si d til meg.. =) håper på raskt svar!
Simen1 Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 Eg lurer på om Ata har jumpers og lignende? Ja, ATA har jumpere, men dette er jo en S-ATA harddsik. Disse har ikke jumpere siden det kun er en disk per kabel og dermed ingen master/slave-innstilling. Det at du finner disken i "enhetsbehandling" og ikke i "min datamaskin" tyder på at du har glemt å opprette en partisjon på den og formatere denne partisjonen. Først da får den tildelt et bokstavnavn. Partisjonering og formatering gjør du i "disk management" eller "system management" (husker ikke hva det var på norsk)
sasund Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 Partisjonering og formatering gjør du i "disk management" eller "system management" (husker ikke hva det var på norsk) Datamaskin behandling -> Diskbehandling
Overguard Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 (endret) Su kan jo feks. lese SATA guiden som er øverst på siden her! SATA GUIDE Edit: Hvis du tar deg en tur på Seagate sin hjemme side så kan du å finne hjelp! Let spesielt etter et programm som heter DIscWizard! Endret 26. desember 2004 av JokuM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå