Gå til innhold

3400+ Uke32+ revisjon 0.6 ;) 2.7GHz :)


Mann_Av_Gull

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte for en tid tilbake en Athlon 64 3400+ (newcastle) CPU med 512KB Cache. Den viste seg å være sinnsykt overklokkbar. Greier 2700MHz på bare litt over 1.6Volt (1.55V x 104% på DFI Lanparty UT 250GB) med en Thermaltake Venus 12 kjøler! Den greier enda litt mer men må da ha enda høyere spenning. Men da må jeg øke viftehastigheten på Venus 12'en til langt over 3000 RPM som blir litt bråkete i mine ører. Ellers fyker CPU tempen langt over 60 Grader. Nå har jeg 55 Celsius på full last med Prime 95.

 

 

 

Poenget er at jeg leste litt på nett og fant ut at 3400+ CPU'er produsert fra uke 32 og utover i de fleste tilfeller er revisjon 0.6. Dette kan man se med CPU Brain Identifier. Og disse er visst svært overklokkbar.

 

Her: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...hlight=strained

 

PS: Min er fra Uke33 ;)

 

Og her er en snapshot fra min maskin:

post-222-1103950689_thumb.jpg

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men helledussen da, du har laget tre tråder nå der du har skrytet helt vilt av både hovedkort og prosessor (som jeg har sett iallefall, gud vet hvor mange fler), men du har bare 23% (ca. 13% hvis det er 2,4Ghz versjonen du har) overklokk eller noe sånt... Altså ikke noe spesielt. To av trådene heter faktisk det samme, men sier helt forskjellige ting... Forsøpling spør du meg, kunne heller laget en eneste stor skrytetråd der du tok for deg hele pakken...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
men helledussen da, du har laget tre tråder nå der du har skrytet helt vilt av både hovedkort og prosessor (som jeg har sett iallefall, gud vet hvor mange fler), men du har bare 23% (ca. 13% hvis det er 2,4Ghz versjonen du har) overklokk eller noe sånt... Altså ikke noe spesielt. To av trådene heter faktisk det samme, men sier helt forskjellige ting... Forsøpling spør du meg, kunne heller laget en eneste stor skrytetråd der du tok for deg hele pakken...

hehe, enig, fra 2400->2700mhz er ikke mye "sinnsykt"

[qoute=ocmax] ...Den viste seg å være sinnsykt overklokkbar...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
men helledussen da, du har laget tre tråder nå der du har skrytet helt vilt av både hovedkort og prosessor, men du har bare 23% overklokk eller noe sånt... Altså ikke noe spesielt. To av trådene heter faktisk det samme, men sier helt forskjellige ting... Forsøpling spør du meg, kunne heller laget en eneste stor skrytetråd der du tok for deg hele pakken...

Informasjon: Er ikke snakk om hvor mye hastighet fra standardhastigheten man har klokket, men at 2.7GHz med moderat spenning på luftkjøling faktisk er meget bra på Newcastle 0.13 micron serien av prosessorer. Og det er snakk om å dele informasjon. Ikke skryt. Men det greier vel neppe slike Forum-Troll som deg å forstå :mad:

Lenke til kommentar
men helledussen da, du har laget tre tråder nå der du har skrytet helt vilt av både hovedkort og prosessor, men du har bare 23% overklokk eller noe sånt... Altså ikke noe spesielt. To av trådene heter faktisk det samme, men sier helt forskjellige ting... Forsøpling spør du meg, kunne heller laget en eneste stor skrytetråd der du tok for deg hele pakken...

Informasjon: Er ikke snakk om hvor mye hastighet fra standardhastigheten man har klokket, men at 2.7GHz med moderat spenning på luftkjøling faktisk er meget bra på Newcastle 0.13 micron serien av prosessorer. Og det er snakk om å dele informasjon. Ikke skryt. Men det greier vel neppe slike Forum-Troll som deg å forstå :mad:

dele informasjon? i tre tråder? skjerp deg a'

Lenke til kommentar
men helledussen da, du har laget tre tråder nå der du har skrytet helt vilt av både hovedkort og prosessor, men du har bare 23% overklokk eller noe sånt... Altså ikke noe spesielt. To av trådene heter faktisk det samme, men sier helt forskjellige ting... Forsøpling spør du meg, kunne heller laget en eneste stor skrytetråd der du tok for deg hele pakken...

Informasjon: Er ikke snakk om hvor mye hastighet fra standardhastigheten man har klokket, men at 2.7GHz med moderat spenning på luftkjøling faktisk er meget bra på Newcastle 0.13 micron serien av prosessorer. Og det er snakk om å dele informasjon. Ikke skryt. Men det greier vel neppe slike Forum-Troll som deg å forstå :mad:

dele informasjon? i tre tråder? skjerp deg a'

Så si meg hva dette forumet er for da? Diskutere politikk? Skjerp deg selv. Og 3400+ CPU'er produsert før Uke 32 har problemer med å greie selv 2600MHz.

Lenke til kommentar
men det endrer ikke faktum at du må bruke tre tråder på å promotere en ynkelig 300mhz klokk, evt. en litt høy htt

Som sagt, selv om det er bare "ynkelige" 300MHz så er det meget bra for Newcastle 0.13 micron serien av CPU'er å greie 2700MHz på luftkjøling lett som bare det. Og informasjon om at CPU'er produsert etter uke 32 greier dette lett. Og at du ikke greier å forstå dette er ikke mitt problem. Hold surkingen din for deg selv. Og 3 tråder? Vel, Har postet etterhvert som jeg har testet. Er det forbudt å poste nye tråder når man prøver nye ting? Er ikke dette forumet til for å dele informasjon og diskutere overklokking?

Lenke til kommentar
men det endrer ikke faktum at du må bruke tre tråder på å promotere en ynkelig 300mhz klokk, evt. en litt høy htt

Som sagt, selv om det er bare "ynkelige" 300MHz så er det meget bra for Newcastle 0.13 micron serien av CPU'er å greie 2700MHz på luftkjøling lett som bare det. Og informasjon om at CPU'er produsert etter uke 32 greier dette lett. Og at du ikke greier å forstå dette er ikke mitt problem. Hold surkingen din for deg selv. Og 3 tråder? Vel, Har postet etterhvert som jeg har testet. Er det forbudt å poste nye tråder når man prøver nye ting? Er ikke dette forumet til for å dele informasjon og diskutere overklokking?

jo, selvfølgelig, men det er også mulig å lage en tråd der man legger inn en ny melding hver gang noe nytt skjer. Om man hver gang noe nytt skjer i et system som på løpende bånd blir testet til det ytterste, og man møter på problemer og liknende, ville det blitt veldig rotete her. Lag en tråd der du informerer om at du skal presse systemet ditt, oppgi hva du har og bruker, og legg altså inn en ny post når noe skjer... enkelt og greit...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
men det endrer ikke faktum at du må bruke tre tråder på å promotere en ynkelig 300mhz klokk, evt. en litt høy htt

Som sagt, selv om det er bare "ynkelige" 300MHz så er det meget bra for Newcastle 0.13 micron serien av CPU'er å greie 2700MHz på luftkjøling lett som bare det. Og informasjon om at CPU'er produsert etter uke 32 greier dette lett. Og at du ikke greier å forstå dette er ikke mitt problem. Hold surkingen din for deg selv. Og 3 tråder? Vel, Har postet etterhvert som jeg har testet. Er det forbudt å poste nye tråder når man prøver nye ting? Er ikke dette forumet til for å dele informasjon og diskutere overklokking?

jo, selvfølgelig, men det er også mulig å lage en tråd der man legger inn en ny melding hver gang noe nytt skjer. Om man hver gang noe nytt skjer i et system som på løpende bånd blir testet til det ytterste, og man møter på problemer og liknende, ville det blitt veldig rotete her. Lag en tråd der du informerer om at du skal presse systemet ditt, oppgi hva du har og bruker, og legg altså inn en ny post når noe skjer... enkelt og greit...

Greit. Bare jeg som ikke tenkte på det. Og ser poenget med å heller poste alt i samme tråd når det i og for seg gjelder samme system og kategori. Men...

 

1: Jeg er ikke ute etter å skryte, bare informere

 

2: Det er galt å si "ynkelige overklokk" når man kjører en Newcastle 0.13 micron CPU på 2700MHz på moderat spenning og luftkjøling. Og at dette har blitt en tendens på CPU'er produsert fra Uke 32.

 

3: Synes det går ann å si fra på en høflig måte om ting. Dette minner meg mer om sånne Forum-Troll greier. :yes:

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Greit. Bare jeg som ikke tenkte på det. Men...

 

1: Jeg er ikke ute etter å skryte, bare informere

 

2: Det er galt å si "ynkelige overklokk" når man kjører en Newcastle 0.13 micron CPU på 2700MHz på moderat spenning og luftkjøling. Og at dette har blitt en tendens på CPU'er produsert fra Uke 32.

 

3: Synes det går ann å si fra på en høflig måte om ting. Dette minner meg mer om sånne Forum-Troll greier.  :yes:

Bare så vi vet hvor vi har hverandre... du er klar over hva jeg mener, og jeg forstår du er "stolt" over klokken din...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
Greit. Bare jeg som ikke tenkte på det. Men...

 

1: Jeg er ikke ute etter å skryte, bare informere

 

2: Det er galt å si "ynkelige overklokk" når man kjører en Newcastle 0.13 micron CPU på 2700MHz på moderat spenning og luftkjøling. Og at dette har blitt en tendens på CPU'er produsert fra Uke 32.

 

3: Synes det går ann å si fra på en høflig måte om ting. Dette minner meg mer om sånne Forum-Troll greier.  :yes:

Bare så vi vet hvor vi har hverandre... du er klar over hva jeg mener, og jeg forstår du er "stolt" over klokken din...

Vel, har overklokket siden 1995. Men det er galt å si at jeg er "stolt" over klokken min. Jeg er fornøyd over å ha fått en CPU som er produsert i uke 33. Og ville bare prøve å informere om dette med produksjonsuke og tendenser på overklokking med denne varianten.

 

En annen tråd jeg startet (Som sikkert kunne vært i denne tråden) handler om PR Ratingen på Newcastle 754 med 512KB Cache og sammenligning mellom Clawhammer 1024KB Cache i forhold til PR Rating. Der ville jeg rett og slett ha synspunkter på hva andre mente om denne ratingen på forskjellige hastigheter.

 

Men greit nok at iallefall de 2 trådene om HTT hastigheten kunne vært i denne tråden. Men som sagt, bare jeg som ikke tenkte over det. Men igjen, går ann å si fra på en skikkelig måte før man begynner å "angripe" folk. Men nå vet ikke jeg aldersgruppen på folk her inne. Fjortisser og folk i puberteten er unnskyldte. For de har hormoner i sving som de ikke kan kontrollere. He, he

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

en liten motsigelse har jeg derimot merket... her sier du at en slik prosessor som du selv har er latterlig lett å overklokke, men som svar på arnosmith's uttalelser om den "ynkelige" klokken din, sier du at din egen prosessors hastighet er en "bragd" å oppnå... eller er det jeg som kortslutta her? :roll:

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...